sløret rives i stykker :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

Kløver

Ja var ude at købe tilbehør i dag, bla slør og det kostede sgu 1100 :O
Har godt hørt man i gamle dage rev sløret i stykker, men troede ikke det Var brugt i mange år, kun at manden skal have sokkespidserne klippet af. Svigermor siger så at det gør man da, og de gør ligesom med gommen, holder en og får sløret revet i stykker, men det sidder jo fast i mit hår og vil godt nok heller ikke have sådan et dyrt slør klippet itu. Har slået mig helt ud.
Har i andre oplevet denne tradition eller hvordan. Fortæl fortæl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

B&J

kender nogle der efter kirken tog sløret af fordi de heller ikke ville ha det klippet istykker det er også en skam..

til din mand hvis i kan finde det så kan man jo få sådan nogle sokker der står klip her eller også skal han selv nå af klippe tuden af så får folk noget af et chok når det er kun sjov og ballade

Anmeld

10. januar 2012

Dot D

Det er en ganske brugt tradition. Jeg har oplevet det mange gange. Jeg har også været til bryllup, hvor bruden frabad sig det, da det skulle bruges bagefter OG havde været dyrt.

Jeg har også lavet et extra slør til min svigerinde, da hun ikke ville have ødelagt det rigtige. Så lidt før midnat gik vi på toilettet, og jeg tog det "ægte" slør ud og satte det nye i. 

Det kunne måske være en løsning for dig

Anmeld

10. januar 2012

Kay

da min veninde blev gift for snart 2 år siden havde hun købt en fint dyrt slør til vielsen og middagen... og inden brudevalsen gik hun ud og skiftede slør til et billigt slør hun også havde købt... det blev gjort i hemmelighed da hendes svigermor syntes det var forkert og mod traditionerne... men måske en ide til dig

Anmeld

10. januar 2012

SpunkenJo

Kay skriver:

da min veninde blev gift for snart 2 år siden havde hun købt en fint dyrt slør til vielsen og middagen... og inden brudevalsen gik hun ud og skiftede slør til et billigt slør hun også havde købt... det blev gjort i hemmelighed da hendes svigermor syntes det var forkert og mod traditionerne... men måske en ide til dig

Det er da en god ide, fordi det er da en hyggelig tradition, at alle pigerne kommer og river et lille stykke af for held og lykke og frugtbarhed i fremtiden 

(Mener det er derfor man hiver i sløret.....)

Men sløret skal da rives i stykker, men ingen behøver jo vide det ikke er det "dyre" slør 

Anmeld

10. januar 2012

anmaj

Jeg frabad mig det simpelthen... og det kunne de da heldigvis finde ud af at respektere...

manden fik klippet både sokker og slips..

sokkerne var han ligeglade med, men han havde kort forinden brudevalsen skiftet slipset til et grimt lyserødt et, så det gjorde ikke noget det blev klippet..........

Anmeld

10. januar 2012

celkt

hvis jeg nogensinde skulle giftes, (og det skal jeg ikke) som hvid brud med det hele, var der INGEN der skulle røre mit slør, eller min brudgoms sokker eller slips for den sags skyld. Jeg syntes det er en latterlig, usmagelig tradition, der intet formål har. Det ville stå i bryllupsinvitationerne, - og de folk, der ikke mente, de kunne undvære den slags løjer, ville ganske simpelthen blive bedt om at blive væk.

Så kan sagtens følge dig.

Anmeld

10. januar 2012

Pige2009

Maja84 skriver:

Ja var ude at købe tilbehør i dag, bla slør og det kostede sgu 1100 :O
Har godt hørt man i gamle dage rev sløret i stykker, men troede ikke det Var brugt i mange år, kun at manden skal have sokkespidserne klippet af. Svigermor siger så at det gør man da, og de gør ligesom med gommen, holder en og får sløret revet i stykker, men det sidder jo fast i mit hår og vil godt nok heller ikke have sådan et dyrt slør klippet itu. Har slået mig helt ud.
Har i andre oplevet denne tradition eller hvordan. Fortæl fortæl

Jeg har været til 5 bryllupper og der blev sløret i alle tilfælde klippet i stykker Men hvis du ikke vil have det, synes jeg blot, du skal nedlægge veto - sværere er det vel ikke

Anmeld

10. januar 2012

Dinsen

Syntes bare du kan frabede dig at de ødelægger sløret, det vil jeg selv gøre når vi engang ska giftes (eller kæresten får lov at sige det når han byder velkommen 

og det vil alle da have forståelse for...

Anmeld

10. januar 2012

MyLove E

Jeg fik min mand i velkomst talen til at sige at jeg gerne ville frabedt gæsterne at de klippede/rev det i stykker. jeg havde meget svært ved at finde ud af om jeg ville ha det eller ej. Så besluttede mig i sidste øjeblik . Jeg ville ikke sætte et "falsk" på da jeg syntes det er mærkeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.