Endelig opdatering fra mig (37+3)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

CmarianN

Møn-Mor skriver:

Det lyder til at være et "held i uheld" forløb du har været igennem mellem jul og nytår, nu har du i hvert fald vished for hvordan baby ligger derinde i maven .

Hvor er det træls med væsken .
Jeg døjer også meget med væske i arme, hænder og ben. Det er dog den væske i hænderne, som er allermest generende og den jeg vågner af om natten - mine fingre bliver så tykke, at de "ikke virker", som jeg siger til kæresten.
Dog er det ikke kommet hurtigt, som din væske mellem jul og nytår, så det er jo ikke så bekymrende som dit kan man sige.

Kan virkelig godt forstå du ikke vil have samme jordemoder næste gang, som hende du har haft nu.
Jeg fik jo tildelt en kontaktjordemoder ved første besøg, som jeg rigtig godt kunne lide og til de to næste konsultationer var hun henholdsvis på kursus og syg og vikaren for hende kunne jeg bare IKKE med og tænkte: "Øv det bliver bare et kedeligt forløb det her".
Men så erfarede jeg her til mit 4. og 5. besøg (som var hos min kontaktjordemoder), at mit fødested går ind og giver den gravide en kompensationskonsultation, hvis det er muligt, når man  har måtte undvære sin kontaktjordemoder .
Jeg har derfor, indtil nu, været til i alt 6 konsultationer og har en tid d. 17. jan. igen (har termin d. 23.).

/Winnie

Min væske er også i ben og arme (og ansigt for den sags skyld). Jeg har sådan nogle skinner på fordi mine hænder brænder, fingre der er følelsesløse og springfingre. Men har også døjet med et siden September  Det er så bare KUN blevet værre....!

Hvor er det dejligt du kan ses lidt ekstra på når du nu også måtte undvære din....

Men nu er der heller ikke længe til vi er ovre det ræs her, så starter et nyt kapitel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

-Sigrid-

CmarianN skriver:

Det er Pia, kan faktisk ikke huske hendes efternavn. Hun har kontor helt nede i bunden til venstre når du kommer ind dernede... Hun er faktisk diætist JM (ikke at jeg vidste det da jeg valgte hende). Jeg valgte hende selv da min veninde havde haft hende under fødsel og var MEGET tilfreds! Så hvis jeg får hende til min fødsel håber jeg da hun er mere grundig end "forarbejdet" 

Jeg vidste ikke man kunne vælge en jm

Jeg har kun haft søde jordemødre, som var grundige. Både hende jeg er til konsulation ved, men også dem jeg har været inde ved på hospitalet 

Jeg tror vi er i gode hænder 

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

-Sigrid- skriver:

Jeg vidste ikke man kunne vælge en jm

Jeg har kun haft søde jordemødre, som var grundige. Både hende jeg er til konsulation ved, men også dem jeg har været inde ved på hospitalet 

Jeg tror vi er i gode hænder 

Dejligt for dIg :-D Og ja lad os håbe og tro på vi er i de bedste hænder ;-)

Forresten bliver det til en hjemmefødsel hos dig?

Anmeld

11. januar 2012

-Sigrid-

CmarianN skriver:

Dejligt for dIg :-D Og ja lad os håbe og tro på vi er i de bedste hænder ;-)

Forresten bliver det til en hjemmefødsel hos dig?

Nej, desværre ikke De er bange for jeg ikke kan få amning igang  - til gengæld bliver baby, mor OG far indlagt i flere dage med fuld forplejning  Hehe enten eller 

Men vi bliver nok nød til at lave en lillebror/søster på et tidspunkt så 

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

-Sigrid- skriver:

Nej, desværre ikke De er bange for jeg ikke kan få amning igang  - til gengæld bliver baby, mor OG far indlagt i flere dage med fuld forplejning  Hehe enten eller 

Men vi bliver nok nød til at lave en lillebror/søster på et tidspunkt så 

Ja okay.... Hmm!

Hvad vuderer de det ud fra?

Men jeg vil da så sige, at det er FEDT Peder må være der også  Gid det var det samme her 

Jeg bliver også tilbudt ophold på mor/barn pga mit BMI og så er man nervøs for om amning kan komme ordentlig i gang...!

I min verden tænker jeg det er lidt afstressende bare at være på hospitalet, og så der er faste besøgstider og personale til at svare på spørgsmål lige ved hånden 

Anmeld

11. januar 2012

-Sigrid-

CmarianN skriver:

Ja okay.... Hmm!

Hvad vuderer de det ud fra?

Men jeg vil da så sige, at det er FEDT Peder må være der også  Gid det var det samme her 

Jeg bliver også tilbudt ophold på mor/barn pga mit BMI og så er man nervøs for om amning kan komme ordentlig i gang...!

I min verden tænker jeg det er lidt afstressende bare at være på hospitalet, og så der er faste besøgstider og personale til at svare på spørgsmål lige ved hånden 

De siger det er fordi jeg er ung  - og min sp siger det er nemmere for unge at få det til at fungere - hmm! 

Min BMI lå på omkring 30 da jeg blev gravid ( .), men den har de faktisk ikke nævnt

Hvad hvis I tager en madres med selv eller noget, kan det så heller ikke lade sig gøre? Jeg ville kun blive på hospitalet hvis der var noget galt med mig eller den unge dame hvis Peder var der, vil ikke lave en familie for så et splitte den op 

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

-Sigrid- skriver:

De siger det er fordi jeg er ung  - og min sp siger det er nemmere for unge at få det til at fungere - hmm! 

Min BMI lå på omkring 30 da jeg blev gravid ( .), men den har de faktisk ikke nævnt

Hvad hvis I tager en madres med selv eller noget, kan det så heller ikke lade sig gøre? Jeg ville kun blive på hospitalet hvis der var noget galt med mig eller den unge dame hvis Peder var der, vil ikke lave en familie for så et splitte den op 

jeg kan da slet ikke se hvad alder skulle have med amningen at gøre... 

Men okay, der er så meget jeg ikke forstår 

Tror sku ikke man må tage madras med ind på hospitalet. Tænk hvis der også et flere på stuen.

Jeg tager tingene som de kommer. Hvis jeg føler jeg har behov for det, altså at blive for at få rådgivning osv. gør jeg det og så tager vi hjem hurtigst muligt! 

Anmeld

12. januar 2012

KittyMaMa

CmarianN skriver:

Det var da et fantastisk dejligt og opløftende svar at få Tak!

Har godt ladet mig fortælle, at ikke alle graviditeter er ens, heller ikke hos den samme kvinde. Så det må være derfor folk bliver ved med at få flere børn, man håber vel 

Det har klart været ngoet af en omgang, men kun pga. ødemer. Det har virkelig gjort sit til pinslerne! ØVS! 

Håber væsken forsvinder forholdsvis hurtigt efter fødslen, så jeg kan holde og løfte Junior selv (ligenu er mine håndled så medtaget at jeg ikke kan løfte og dreje mine håndled - de smerter uudholdeligt meget).

Så vil jeg bare prøve at tage det roligt mht amning og håbe på det bedste. Jeg vil sige, at mit indlæg har fået 99% positive tilbagemeldinger, så det er virkelig opløftende 

Knus

Jeg håber da at væsken forsvinder ret hurtigt! Det gør den jo ofte.

Jeg fik rigtig meget ve-drop, hvilket til min store overraskelse, betød at jeg efterfølgende fik endnu mere væske i kroppen, - dog kun de første 2-3 dage efter fødselsen. - Tilsyneladende er en af bivirkningerne med ve-drop væske i kroppen, - men altså jeg kender flere der har fået det uden det medførte mere væske, - men jeg fik lige et hak mere (så heldig var jeg). Men det gik nu hurtigt væk igen. 

Men hvor kan jeg godt forstå, du er ved at være træt af det! Jeg forstår dog ikke, at din mand ikke bliver indlagt med dig på det ophold, du har fået tilbudt grundet din bmi . Da jeg fødte fortalte de (på Hvidovre), at manden altid blev indlagt sammen med mor og nyfødt hvis mor ammede, - og vi blev indlagt af flere gange, da jeg skulle behandles for en spinalhovedepine, efter vi var kommet hjem første gang. - og min mand var med hver gang... Du har da også behov for ham, hvis smerten i hænderne ikke forsvinder lige med det samme? 

Jeg glæder mig til at følge med på side linjen, og høre hvordan det går!  Jeg er sikker på det hele kommer til at gå så fint!

/Katja

Anmeld

12. januar 2012

CmarianN

KittyMaMa skriver:

Jeg håber da at væsken forsvinder ret hurtigt! Det gør den jo ofte.

Jeg fik rigtig meget ve-drop, hvilket til min store overraskelse, betød at jeg efterfølgende fik endnu mere væske i kroppen, - dog kun de første 2-3 dage efter fødselsen. - Tilsyneladende er en af bivirkningerne med ve-drop væske i kroppen, - men altså jeg kender flere der har fået det uden det medførte mere væske, - men jeg fik lige et hak mere (så heldig var jeg). Men det gik nu hurtigt væk igen. 

Men hvor kan jeg godt forstå, du er ved at være træt af det! Jeg forstår dog ikke, at din mand ikke bliver indlagt med dig på det ophold, du har fået tilbudt grundet din bmi . Da jeg fødte fortalte de (på Hvidovre), at manden altid blev indlagt sammen med mor og nyfødt hvis mor ammede, - og vi blev indlagt af flere gange, da jeg skulle behandles for en spinalhovedepine, efter vi var kommet hjem første gang. - og min mand var med hver gang... Du har da også behov for ham, hvis smerten i hænderne ikke forsvinder lige med det samme? 

Jeg glæder mig til at følge med på side linjen, og høre hvordan det går!  Jeg er sikker på det hele kommer til at gå så fint!

/Katja

GUUUD jeg vidste ikke at ve-drop kunne give væske i kroppen  Så må jeg da lidt håbe jeg ikke skal have det, eller at det ikke har den effekt hos mig.

Nu skal jeg til JM i morgen og så vil jeg da lige høre omkring en forklaring på hvorfor manden ikke må blive hos os.

Tanken om at han skal ALENE hjem uden os er den hårdeste, jeg tænker at vi da nok skal klare os på sygehuset, jeg har jo Junior hos mig, men vil da klart savne ham.

Og du har klart ret i at jeg får behov for støtte hvis væsken ikke forsvinder så hurtigt, så smerten går fra mine håndled, så jeg kan løfte Junior.

Tusind tak for dit svar - vi håber bestemt også på et positivt forløb 

Anmeld

12. januar 2012

-Sigrid-

CmarianN skriver:

jeg kan da slet ikke se hvad alder skulle have med amningen at gøre... 

Men okay, der er så meget jeg ikke forstår 

Tror sku ikke man må tage madras med ind på hospitalet. Tænk hvis der også et flere på stuen.

Jeg tager tingene som de kommer. Hvis jeg føler jeg har behov for det, altså at blive for at få rådgivning osv. gør jeg det og så tager vi hjem hurtigst muligt! 

Enig, tror vi gør det samme 

Nej, men vi to ved heller ingen ting 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.