Endelig opdatering fra mig (37+3)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

-Sigrid-

CmarianN skriver:

Jeg er muligvis naiv, men jeg gætter selv på jeg har en lille 3200-3300 gr.'s bebs i maven. Som du så er igen af os høje, så tænker en 49-50 cm. 

Det lyder som en dejlig størrelse

Peder og jeg er begge middel (syntes jeg?), så regner med 50-51 cm, og så blev hun skudt til at være 3700 g i torsdags, så hun ender nok op på at veje 4 kg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

CmarianN

KittyMaMa skriver:

Hej med dig!

Jeg føler virkelig med dig! - Det lyder meget som min første graviditet, - bortset fra jeg ikke havde højt blodtryk, men væske og blod + proteiner i urinen hele tiden, synes jeg var til lægen hele tiden.. Og al den væske, suk, det var hårdt og smertefuldt.

Selvom jeg godt ved du på ingen måde tænker på barn nummer to nu, vil jeg dog lige fortælle at disse symptomer slet ikke har været til stede denne gang. Det er helt vildt mærkeligt (men også meget befriende), - har dårligt nok væske i hænder og fødder... Så det skal da i hvertfald ikke holde dig fra at få en til! 

Jeg læste dit indlæg om amning og overvægt, og først vil jeg lige sige, at nu jeg har set dit mave billede, ikke synes du ligner en der er voldsomt overvægtig! Og samtidig har jeg aldrig hørt at der skulle være en sammenhæng. Jeg var ikke overvægtig da jeg blev gravid sidst, men blev det under graviditeten og efterfølgende grundet en stofskiftesygdom, jeg fik under/efter graviditeten. Og jeg havde på ingen måde problemer med at amme. Det trods en voldsom fødsel og ja mange ekstra kilo. Min mælk løb ikke så hurtigt, - men det var på ingen måde et problem. Tværtimod har jeg en teori om, at grunden til Alfred ikke gylpede (som i overhovedet ikke), var pga. den `langsomme amning´. Om min overvægt og den langsomt løbende mælk havde nogen sammenhæng aner jeg ikke, - men der er aldrig nogen der har nævnt det, og jeg har været mega meget til div. læger efter fødselen grundet den føromtalte stofskiftesygdom, - så der har været rig mulighed for at kommenterer på det..

Mit bedste råd omkring amning er ro! Tag det roligt!!! Jeg tror tanker og nervøsitet kan sætte en masse i gang. Så i forhold til det ophold du har valgt, synes jeg bare det er super, at et sådan tilbud findes, - det burde alle få! - Se det som en gave, og glem det der med overvægt og problemer. Jeg er sikker på det nok skal gå!

Jeg håber du får nogle gode dage/uger indtil den lille vælger at komme ud! Skønt der ikke er så længe til! 

/Pøj pøj Katja

Det var da et fantastisk dejligt og opløftende svar at få Tak!

Har godt ladet mig fortælle, at ikke alle graviditeter er ens, heller ikke hos den samme kvinde. Så det må være derfor folk bliver ved med at få flere børn, man håber vel 

Det har klart været ngoet af en omgang, men kun pga. ødemer. Det har virkelig gjort sit til pinslerne! ØVS! 

Håber væsken forsvinder forholdsvis hurtigt efter fødslen, så jeg kan holde og løfte Junior selv (ligenu er mine håndled så medtaget at jeg ikke kan løfte og dreje mine håndled - de smerter uudholdeligt meget).

Så vil jeg bare prøve at tage det roligt mht amning og håbe på det bedste. Jeg vil sige, at mit indlæg har fået 99% positive tilbagemeldinger, så det er virkelig opløftende 

Knus

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

-Sigrid- skriver:

Det lyder som en dejlig størrelse

Peder og jeg er begge middel (syntes jeg?), så regner med 50-51 cm, og så blev hun skudt til at være 3700 g i torsdags, så hun ender nok op på at veje 4 kg 

En DEJLIG lille guldklump 

IH det bliver så sjovt og spændende at læse hinandens FB og se billeder af ønskebørnene...

Anmeld

10. januar 2012

-Sigrid-

CmarianN skriver:

En DEJLIG lille guldklump 

IH det bliver så sjovt og spændende at læse hinandens FB og se billeder af ønskebørnene...

Haha bare iorden

Ja, men jeg håber jeg får min lille pige først, er ved at blive ret misundelig hver gang jeg læser en fb 

Anmeld

10. januar 2012

oOhelene&larsOo

CmarianN skriver:

Ja det er bare ØVBØV også fordi min egne JM ikke har og er en del af noget som helst af det.... har været SÅ dybt skuffet over hende og vælger hende IKKE ved anden graviditet, helt sikkert!!! 

det kan jeg virkelig godt forstå du ikke vil ha hende til en anden gang 

Anmeld

10. januar 2012

-Sigrid-

CmarianN skriver:

Ja det er bare ØVBØV også fordi min egne JM ikke har og er en del af noget som helst af det.... har været SÅ dybt skuffet over hende og vælger hende IKKE ved anden graviditet, helt sikkert!!! 

Hvad hedder hun? 

Anmeld

11. januar 2012

kekp

CmarianN skriver:

Hej i skønne damer og (for nogens vedkommende allerede) mødre 

Tænkte lige jeg ville komme med en opdatering. Synes egentlig der er sket en masse her over julen.

Nogen af jer kan måske huske mit "ked af det/brokke" indlæg omkring at sidst jeg var til JM konsultation var i uge 29 og den næste først var 13/1-12 (dvs. uge 37+6).

I julen var mine væskeophobninger fuldstændig ude af propertioner. Fra den ene morgen til om aftenen var der 3 kg. øget. Jeg var voldsomt stor at se på.

Jeg tog derfor til åben konsultation mellem jul/nytår, hvor jeg blev sendt direkte op på FG da mit blodtryk var for højt.

Urin + blodprøver derinde så heldigvis fine ud. MEN flere JM var inde for at mærke min mave og finde ud af hvordan Junior lå, og det troede faktisk den lå med numsen ned  Den blev skønnet til 2700 gr. på dét tidspunkt.

Jeg skulle så fortsat tage til åben konsultationer med jævne mellemrum, for at chekke op på blodtryk og urin.

Til næste konsutation var blodtrykket stadig forhøjet (faktisk lidt højere end første gang), men min urin var blank. Og da jeg ik følte mig utilpas skulle jeg ikke sendes videre. JM her kunne HELLER ikke finde ud af hvordan Junior lå (men mente MÅSKE det var med hovedet ned af). Hun skød så den "lille" til 3400 gr. - måske lidt højt sat, sagde hun selv.

NÅ, tre dage senere skulle jeg til tjek igen (igen). Blodtykket var stadig for højt, MEN det var faldet en smule. Hvilket var godt  Urinen var ligeledes blank. JM kunne ikke sige helt sikkert om Junior lå med hovedet oppe eller nede, så jeg skulle undersøges indvendig, da det jo var ved at være rimelig relevant efterhånden. Hovedet var nede og stod NÆSTEN fast  (men av av av en TRÆLS undersøgelse). Derudover blev h*n skudt til 3000 gr. - hun synes 3400 gr. var sat meget højt da jeg har meget vand derinde!

Så hvormom alt er, så er jeg faktisk OK - megen væske, hvilket fortsat går slemt udover hænder/håndled 

Men jeg er ikke utilpas og mht. blodtrykket er det tåleligt og fødslen er jo oppe over, så det er normalt nok.

Undskyld det blev lidt langtrukket 

PØJ PØJ MED DE FORESTÅENDE OG SNARLIGE FØDSLER!

Jeg selv kan snart ikke vente med at se hvilket køn Junior har 

Og håber de allerede nybagte mødre og børn har det godt 

Det er da noget af en graviditet du er igennem, men hvor er det godt at du ikke har fået sf

Nu er der heldigvis ikke så lang tid til du kan "glemme" det hele og bare nyde din lille guldklump

Anmeld

11. januar 2012

Møn-Mor

Det lyder til at være et "held i uheld" forløb du har været igennem mellem jul og nytår, nu har du i hvert fald vished for hvordan baby ligger derinde i maven .

Hvor er det træls med væsken .
Jeg døjer også meget med væske i arme, hænder og ben. Det er dog den væske i hænderne, som er allermest generende og den jeg vågner af om natten - mine fingre bliver så tykke, at de "ikke virker", som jeg siger til kæresten.
Dog er det ikke kommet hurtigt, som din væske mellem jul og nytår, så det er jo ikke så bekymrende som dit kan man sige.

Kan virkelig godt forstå du ikke vil have samme jordemoder næste gang, som hende du har haft nu.
Jeg fik jo tildelt en kontaktjordemoder ved første besøg, som jeg rigtig godt kunne lide og til de to næste konsultationer var hun henholdsvis på kursus og syg og vikaren for hende kunne jeg bare IKKE med og tænkte: "Øv det bliver bare et kedeligt forløb det her".
Men så erfarede jeg her til mit 4. og 5. besøg (som var hos min kontaktjordemoder), at mit fødested går ind og giver den gravide en kompensationskonsultation, hvis det er muligt, når man  har måtte undvære sin kontaktjordemoder .
Jeg har derfor, indtil nu, været til i alt 6 konsultationer og har en tid d. 17. jan. igen (har termin d. 23.).

/Winnie

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

-Sigrid- skriver:

Hvad hedder hun? 

Det er Pia, kan faktisk ikke huske hendes efternavn. Hun har kontor helt nede i bunden til venstre når du kommer ind dernede... Hun er faktisk diætist JM (ikke at jeg vidste det da jeg valgte hende). Jeg valgte hende selv da min veninde havde haft hende under fødsel og var MEGET tilfreds! Så hvis jeg får hende til min fødsel håber jeg da hun er mere grundig end "forarbejdet" 

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

kekp skriver:

Det er da noget af en graviditet du er igennem, men hvor er det godt at du ikke har fået sf

Nu er der heldigvis ikke så lang tid til du kan "glemme" det hele og bare nyde din lille guldklump

Ja for søren da.... MEGET besøg hos sundhedssystemet altså! Frem og tilbage....

Men JA nu er der ved at være lys for enden af tunnelen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.