jeanette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. marts 2009

Plysbjørnen

Var det ikke noget med at du har noget erfaring med Johannebrødsmel?

Hvad er det helt nøjagtig, og hvad gør man??

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2009

Tikki

Hallow - jo. Det er noget mel af en slags. Man kan købe det i Matas - det er i sådan en gennemsigtig pose. Du skal bruge 1/2 tsk til 200 ml MME, så det er meget lidt. Det er faktisk som når du laver jævning til sovs: mælk i flasken først og derefter 1/2 tsk. johannesbrødkernemel ned i flasken og ryst helt vildt, så du ikke laver klumper. Det er bedst hvis du luner mælken først og så putter det i bagefter i det lune mælk - så klumper det mindre, erfarede jeg.

Har du fået et gylpebarn?

Anmeld

6. marts 2009

Plysbjørnen

Jeanette skriver:

Hallow - jo. Det er noget mel af en slags. Man kan købe det i Matas - det er i sådan en gennemsigtig pose. Du skal bruge 1/2 tsk til 200 ml MME, så det er meget lidt. Det er faktisk som når du laver jævning til sovs: mælk i flasken først og derefter 1/2 tsk. johannesbrødkernemel ned i flasken og ryst helt vildt, så du ikke laver klumper. Det er bedst hvis du luner mælken først og så putter det i bagefter i det lune mælk - så klumper det mindre, erfarede jeg.

Har du fået et gylpebarn?

Ja og han gylper uanset hvad vi gør... og hvis vi ligger ham ned kan der gå 1 time - 1½ og så gylper han... Ja det er ved at være lidt træls...

Anmeld

6. marts 2009

Anja

Hvis det er fordi han ikke kan tåle mælken, så hjælper det jo ikke med melet ??

Men det er da værd at forsøge.

Anmeld

6. marts 2009

Plysbjørnen

Anja skriver:

Hvis det er fordi han ikke kan tåle mælken, så hjælper det jo ikke med melet ??

Men det er da værd at forsøge.

Det er rigtigt... Men det der faktisk er sjovest af det hele mens han fik profylac skreg han hver gang han skulle spise... og det gør han ikke mere... Han gylpede dog ikke nær så voldsomt ved profylacen, så om jeg fatter hvad der er galt med den knægt....

Anmeld

6. marts 2009

Anja

Det lyder da godt nok også mærkeligt. Men vil også sige, at det Profylac smager virkeligt dårligt. Selv ikke Elias der ellers ææælsker at smage Esthers mad vil have profylac

Anmeld

6. marts 2009

Plysbjørnen

Anja skriver:

Det lyder da godt nok også mærkeligt. Men vil også sige, at det Profylac smager virkeligt dårligt. Selv ikke Elias der ellers ææælsker at smage Esthers mad vil have profylac

Kai skulle også lige prøve smage en gang, han både hakkede spruttede og gjorde ved...

Så ja det smager grimt...

Men ja jeg synes også det er noget mærkeligt noget...

Anmeld

7. marts 2009

Tikki

Jeg kom lige i tanke om, at johannesbrødkernemel godt kan give tynd mave..bare så du lige er advaret . Malthe gylper også en lille smule og også nogle gange 2 timer efter, men det er ikke som Iza, der nærmest spulede i store mængder over alt døgnets 24 timer. Hun havde en umoden lukkemuskel ved mavesækken længe længe.
Hvis jeg giver Malthe over 110 ml, så gylper han en del, så derfor spiser han stadig hver 2-3 time døgnet igennem, selvom han er 3 måneder - hans mave er bare lille, tror jeg....kunne det mon være sådan i dit tilfælde måske?

Anmeld

7. marts 2009

Plysbjørnen

Jeanette skriver:

Jeg kom lige i tanke om, at johannesbrødkernemel godt kan give tynd mave..bare så du lige er advaret . Malthe gylper også en lille smule og også nogle gange 2 timer efter, men det er ikke som Iza, der nærmest spulede i store mængder over alt døgnets 24 timer. Hun havde en umoden lukkemuskel ved mavesækken længe længe.
Hvis jeg giver Malthe over 110 ml, så gylper han en del, så derfor spiser han stadig hver 2-3 time døgnet igennem, selvom han er 3 måneder - hans mave er bare lille, tror jeg....kunne det mon være sådan i dit tilfælde måske?

Jo men hvis det bare var en lille smule... men det er store plamager, han gylper, vi bruger gerne 2-3 stofbleer (nogen gange flere) om dagen fordi de bliver våde og snaskede...

Godt nok har jeg mange stofbleer ca 30 stk, men i det jeg ikke har nogen tørretumbler, ja så kniber det ind i mellem at følge med til at vaske...

Men jeg har i hvert fald fået apoteket til at bestille det hjem, for den snotby her er så lille at hverken matas eller apoteket havde det hjemme... Matas vidste godt hvad det var for noget, det gjorde apoteket sgu ikke... Ekspedienten så fuldstændig forkert ud i hovedet...

Men i hvert fald tak for advarslen...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.