Hejsa 
når en hund har problemer med at være alene, har det ofte noget at gøre med at hunden er emget afhængig af jer. Hunden skal lære at være mere selvstændig og lære at kunne slappe af når i ikke er der. Det kan i godt lærer den 
I skal starte med at vælge et sted hvor hun skal være når den er alene. Under træningen skal det ikke være hele huset ! Derefter skal i lukke hunden derind og lukke døren. hvis hunden begynder at hyle eller gø skal i være stille og lade den falde til ro. Lige så snart den ikke gør/hyler går i ind til den, og roser den! Dette fortsætter i med, og øger tidsrummet mere og mere for hvor længe den er alene.
hunden skal lære at nyde dens eget selvskab.
I forhold til at den tisser og skider når den er alene, så har det højst sansynligt også noget at gøre med at den stresser ud når den er alene, men jeg vil foreslå jeg at tage vand fra den 1 time før i tager afsted, selvfølgelig alt afhængigt af hvor længe i skal være væk. Om aftenen skal i tage vandet fra den efter i har gået den sidste aftentur. Derefter skal i sørge for at gå tur med den på samme tidspunkter hver dag. Lige så snart hunden kommer ind i sådan en rytme vil det være lettere for den at forudse hvornår den kommer ud igen, og det bliver mere overskueligt for den.
find evt. på et ritual når hunden skal være alene/sove så den ved, at når i gør det, så er det tid til at den skal sove/være alene, det kan være i skulle købe såden en bold man kan komme godbider i. og så KUN give hunden den med godbidder i når den skal være alene, så har den noget at give sig til den første tid efter i er kørt.
I skal IKKE lufte hunden om natten. I stedet for skal i takle problemet ved at lærer hunden ikke at skide/tisse indenfor som jeg beskrev det ovenfor. Måske i skal starte helt forfra med renlighedstræning, det kan godt give et positivt resultat. Men det er helt sikkert at så længe hunden er så afhængig af jer som den tydeligvis er, så skal i takle det problem først ! 
Jeg håber i finder ud af det ! og ja, det er en god ide at gå til træning med den ! derigennem kan i også få gode råd 
Kram Lisa
Anmeld