Hvad er der galt med vores hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

Bassemor<3

Hejsa 

når en hund har problemer med at være alene, har det ofte noget at gøre med at hunden er emget afhængig af jer. Hunden skal lære at være mere selvstændig og lære at kunne slappe af når i ikke er der. Det kan i godt lærer den 

I skal starte med at vælge et sted hvor hun skal være når den er alene. Under træningen skal det ikke være hele huset ! Derefter skal i lukke hunden derind og lukke døren. hvis hunden begynder at hyle eller gø skal i være stille og lade den falde til ro. Lige så snart den ikke gør/hyler går i ind til den, og roser den! Dette fortsætter i med, og øger tidsrummet mere og mere for hvor længe den er alene. 

hunden skal lære at nyde dens eget selvskab.

I forhold til at den tisser og skider når den er alene, så har det højst sansynligt også noget at gøre med at den stresser ud når den er alene, men jeg vil foreslå jeg at tage vand fra den 1 time før i tager afsted, selvfølgelig alt afhængigt af hvor længe i skal være væk. Om aftenen skal i tage vandet fra den efter i har gået den sidste aftentur. Derefter skal i sørge for at gå tur med den på samme tidspunkter hver dag. Lige så snart hunden kommer ind i sådan en rytme vil det være lettere for den at forudse hvornår den kommer ud igen, og det bliver mere overskueligt for den. 

find evt. på et ritual når hunden skal være alene/sove så den ved, at når i gør det, så er det tid til at den skal sove/være alene, det kan være i skulle købe såden en bold man kan komme godbider i. og så KUN give hunden den med godbidder i når den skal være alene, så har den noget at give sig til den første tid efter i er kørt.

I skal IKKE lufte hunden om natten. I stedet for skal i takle problemet ved at lærer hunden ikke at skide/tisse indenfor som jeg beskrev det ovenfor. Måske i skal starte helt forfra med renlighedstræning, det kan godt give et positivt resultat. Men det er helt sikkert at så længe hunden er så afhængig af jer som den tydeligvis er, så skal i takle det problem først ! 

Jeg håber i finder ud af det ! og ja, det er en god ide at gå til træning med den ! derigennem kan i også få gode råd 

Kram Lisa 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Bassemor<3

desuden vil jeg foreslå jer kun at give hunden mad EN gang om dagen, det tager den på ingen måde skade af, når i tager afsted om morgenen så giv hunden lidt godbider i sådan en bold, og så giv den mad ved 5 tiden om eftermiddagen 

Anmeld

23. januar 2012

mn

Anonym skriver:

Hej

Vi har den skønneste labrador/retriever-blanding på 16 måneder, men han er virkelig begyndt at ændre adfærd på det sidste...

Han er en stille og rolig hund, men ALT hvad vi køber til ham af legetøj, kurve osv. skal splittes fuldstændig ad...

Hvis han er alene hjemme, ødelægger han også bare alt han kommer i nærheden af, dette har han altid gjort, men vi troede i starten, at det bare var pga. tænderne, men det fortsætter, og vi er nødt til at låse alle døre i det rum han er i, for ellers åbner han dørene og går helt amok...

Vi er sikre på, at han er utrolig angst og bange for at være alene hjemme, men vi har snart prøvet ALT for at få ham til at være tryg ved at være alene...

Ikke nok med det, så skider og tisser han, når han er alene, det er næsten ligemeget om det er 1 time eller 4 timer, man er væk... Og det kan jo ikke passe, at han ikke kan holde sig, når han har den alder han har...

Og nu er han begyndt på at skal ud og skide hver 2. time om natten - har han aldrig skullet før, så vi ved snart ikke, hvad vi skal gøre, vi synes efterhånden vi har prøvet alt...

Tror det bedste ville være, at han kom ud til en familie, som i forvejen har en hund, så han aldrig vil være alene, for han ELSKER at lege med andre hunde, men vi har bare ikke mulighed for at have flere hunde...

Vi har snakket med en dyrlæge, som troede, at det bare var hans måde at være på - men det er jo ikke holdbart for nogle af os...

Er der ikke nogle af jer derude, som har nogle gode råd? Min mand trænger snart til noget nattesøvn

jeg har lige lånt en bog om hundeopdragelse og der stod at hvis ens hund ikke kan lide når man går og allerede der begynder at blive angst skal man bare mange gange om dagen gå hen og tage jakke og sko på gå uden for døren og så gå ind igen lidt efter og en starten måske ikke en gang gå uden for døren. for så vænner den sig til at den ikke ved hvornår den er alene og så bliver det ligemeget. Der står dog også at den helst skal have noget at beskæftige sig med når man er væk som f.eks. de der godbidder bolde og andre ting de skal bruge hjernen til. Bare et par foreslag her fra.

Anmeld

23. januar 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej

Vi har den skønneste labrador/retriever-blanding på 16 måneder, men han er virkelig begyndt at ændre adfærd på det sidste...

Han er en stille og rolig hund, men ALT hvad vi køber til ham af legetøj, kurve osv. skal splittes fuldstændig ad...

Hvis han er alene hjemme, ødelægger han også bare alt han kommer i nærheden af, dette har han altid gjort, men vi troede i starten, at det bare var pga. tænderne, men det fortsætter, og vi er nødt til at låse alle døre i det rum han er i, for ellers åbner han dørene og går helt amok...

Vi er sikre på, at han er utrolig angst og bange for at være alene hjemme, men vi har snart prøvet ALT for at få ham til at være tryg ved at være alene...

Ikke nok med det, så skider og tisser han, når han er alene, det er næsten ligemeget om det er 1 time eller 4 timer, man er væk... Og det kan jo ikke passe, at han ikke kan holde sig, når han har den alder han har...

Og nu er han begyndt på at skal ud og skide hver 2. time om natten - har han aldrig skullet før, så vi ved snart ikke, hvad vi skal gøre, vi synes efterhånden vi har prøvet alt...

Tror det bedste ville være, at han kom ud til en familie, som i forvejen har en hund, så han aldrig vil være alene, for han ELSKER at lege med andre hunde, men vi har bare ikke mulighed for at have flere hunde...

Vi har snakket med en dyrlæge, som troede, at det bare var hans måde at være på - men det er jo ikke holdbart for nogle af os...

Er der ikke nogle af jer derude, som har nogle gode råd? Min mand trænger snart til noget nattesøvn

Hej.

Min boxer havde også rigtig svært ved at være alene, Men så prøvede vi at købe et bur hvor han kunne kigge ud af alle siderne, så blev han simpelthen lukket inde.

Den dag idag har vi stadig buret til at stå åben når vi ikke er hjemme han må være i hele huset men han ligger altid i buret når vi kommer hjem.

Ikke alle hunde kan finde ud af al den plads og mangler trykheden, det hjalp på vores. tror vi gjorde der i ca 1 halvt år.

Det var dem vi købte ham af der anbefalede det, og det var virkeligt effektivt. 

Og igen VIRKELIG LANGE gåture inden den skal være alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.