Hvad er der galt med vores hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.762 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej

Vi har den skønneste labrador/retriever-blanding på 16 måneder, men han er virkelig begyndt at ændre adfærd på det sidste...

Han er en stille og rolig hund, men ALT hvad vi køber til ham af legetøj, kurve osv. skal splittes fuldstændig ad...

Hvis han er alene hjemme, ødelægger han også bare alt han kommer i nærheden af, dette har han altid gjort, men vi troede i starten, at det bare var pga. tænderne, men det fortsætter, og vi er nødt til at låse alle døre i det rum han er i, for ellers åbner han dørene og går helt amok...

Vi er sikre på, at han er utrolig angst og bange for at være alene hjemme, men vi har snart prøvet ALT for at få ham til at være tryg ved at være alene...

Ikke nok med det, så skider og tisser han, når han er alene, det er næsten ligemeget om det er 1 time eller 4 timer, man er væk... Og det kan jo ikke passe, at han ikke kan holde sig, når han har den alder han har...

Og nu er han begyndt på at skal ud og skide hver 2. time om natten - har han aldrig skullet før, så vi ved snart ikke, hvad vi skal gøre, vi synes efterhånden vi har prøvet alt...

Tror det bedste ville være, at han kom ud til en familie, som i forvejen har en hund, så han aldrig vil være alene, for han ELSKER at lege med andre hunde, men vi har bare ikke mulighed for at have flere hunde...

Vi har snakket med en dyrlæge, som troede, at det bare var hans måde at være på - men det er jo ikke holdbart for nogle af os...

Er der ikke nogle af jer derude, som har nogle gode råd? Min mand trænger snart til noget nattesøvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

B&J

Først og fremmest skal i til at gå til hunde træning... så skal i til at gå ture med den for det er en aktiv meget aktiv blanding... så i skal træne hjernen på den som aktivitet som smid maden rundt omkring i hjørnerne når i ikke er hjemme.... smid et mav (mag) ben til den med mad i feks og smid den i fryseren det er god aktivitet...

og der efter skal i til at øve i en weekend at i går i 5 minutter kommer hjem roser den godbider...

går i 10 minutter og samme metode og til sidst op til en time og længre tid for den tror i straffer den når i går jeres vej... og det kan blive mere slemt når i lukker dørene desværre...

og det med den skider og tisser når i ikke er hjemme er jo at den straffer jer for det er den måde den kan straffe på så inden i går ud og lufte og gerne en meget meget lang tur evt hvis i kender nogle der kan komme og lufte den midt på dagen mens i er væk for at træne med den aller bedst ville jo være hvis i havde ferie i en uges tid eller to man kunne øve det med den...

Anmeld

8. januar 2012

Anonym trådstarter

Først og fremmest skal i til at gå til hunde træning... så skal i til at gå ture med den for det er en aktiv meget aktiv blanding... så i skal træne hjernen på den som aktivitet som smid maden rundt omkring i hjørnerne når i ikke er hjemme.... smid et mav (mag) ben til den med mad i feks og smid den i fryseren det er god aktivitet...

og der efter skal i til at øve i en weekend at i går i 5 minutter kommer hjem roser den godbider...

går i 10 minutter og samme metode og til sidst op til en time og længre tid for den tror i straffer den når i går jeres vej... og det kan blive mere slemt når i lukker dørene desværre...

og det med den skider og tisser når i ikke er hjemme er jo at den straffer jer for det er den måde den kan straffe på så inden i går ud og lufte og gerne en meget meget lang tur evt hvis i kender nogle der kan komme og lufte den midt på dagen mens i er væk for at træne med den aller bedst ville jo være hvis i havde ferie i en uges tid eller to man kunne øve det med den...

Hov - vi har altså gået til hundetræning med ham siden vi fik ham, hvor vi er blevet tilbudt at rykke en klasse op, fordi han var så dygtig!

Og vi går også ture med ham selvfølgelig, og han får lob til at rende frit på marker osv... Maden bliver også spredt i haven eller lignende for at stimulere ham... Og marvben har han fået rigtig tit, når han er alene...

Men vi må jo prøve at starte forfra med ham med alene-hjemme-træningen...

Anmeld

8. januar 2012

B&J

Anonym skriver:

Hov - vi har altså gået til hundetræning med ham siden vi fik ham, hvor vi er blevet tilbudt at rykke en klasse op, fordi han var så dygtig!

Og vi går også ture med ham selvfølgelig, og han får lob til at rende frit på marker osv... Maden bliver også spredt i haven eller lignende for at stimulere ham... Og marvben har han fået rigtig tit, når han er alene...

Men vi må jo prøve at starte forfra med ham med alene-hjemme-træningen...

jaaa for det må jo være det han ikke kan lig at være alene hjemme for i gør jo alt det der skal til kan jeg høre i træner nemlig helt rigtigt så det er hjernen også der kommer med.. men prøv også når i går smid han fodder rundt omkring i det rum han er i hjørner osv...

Anmeld

8. januar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jaaa for det må jo være det han ikke kan lig at være alene hjemme for i gør jo alt det der skal til kan jeg høre i træner nemlig helt rigtigt så det er hjernen også der kommer med.. men prøv også når i går smid han fodder rundt omkring i det rum han er i hjørner osv...

Ja, men så er det jo også sikkert at han laver stort mens vi er væk, hvis han får mad imens... Det er ikke nemt

Og heller ikke at forklare, hvorfor han skal ud hver anden time om natten...

Men tak for svar

Anmeld

8. januar 2012

B&J

Anonym skriver:

Ja, men så er det jo også sikkert at han laver stort mens vi er væk, hvis han får mad imens... Det er ikke nemt

Og heller ikke at forklare, hvorfor han skal ud hver anden time om natten...

Men tak for svar

Jamen alt det der er tilbage til hvalpe stadig igen... men prøv så at give ham mad når i går og igen om aften ved 18 tiden eller når i spiser for det er jo 2 gange om dagen...

har den vand fremme om natten den kan tage af???? og ja det med den skider inde er jo fordi den skal lære på ny at det er uden for lige som en hvalp

Anmeld

22. januar 2012

Chevro

Hunde kan nemt have teenage perioder også :-)

Anmeld

22. januar 2012

Janni.

Jeg sad lige og tænkte på om i har ændret på foderet for nylig?

Anmeld

22. januar 2012

Fenja09

Jeres hund er jo kun en ung-hund dvs. teenager og teenagere laver mange unoder og de kan sagtens fortsætte, hvis man ikke tager hånd om det så snart det står på. Hvis det var min hund ville jeg starte forfra med alene-hjemme øvelser og tis/skid udenfor -øvelser. Derudover ville jeg højst sandsynligt tage kontakt til en hundeadfærdsehandler som kunne hjælpe jer med de udfordringer i står overfor lige nu.

Jeg tror ikke, at det hjælper at "flytte" problemet dvs. han vil være lige sådan i et nyt hjem, hvis det ikke bliver værre af nye omgivelser, flere hunde osv. Nogle hunde skal heller ikke "leges" med, f.eks boldkast osv. Det skader nogle gange mere end det gavner, fordi nogle hunde bliver enormt stressede. Husk at hunde har stress i kroppen i op til 6 dage efter den stressede episode og det behøver ikke være "stress" som du og jeg bliver stressede.

Skal selvfølgelig ikke kunne sige 100 % at han ikke vil have det bedre et sted med andre hunde, men synes da i skal give det lidt flere chancer. Det varer jo lidt år endnu førend han er voksen.

Må indrømme, at jeg synes det er rigtig ærgeligt og synd at folk skiller sig af med deres hunde fordi de har adfærdsproblemer - selvfølgelig skal man ikke beholde hunden, hvis man har prøvet alt, men det er en super træls periode i gennemgår lige nu og rigtig mange hunde, især hanner er ENORMT "øretæveindbydende" i den alder. Men det bør blive bedre, hvis i fortsætter med træning og evt får en behandler på.

Håber ikke, at du tager mit indlæg negativt, for håber det bedste for jer og vapsen

Er han kastereret?

/Fenja

Anmeld

23. januar 2012

Mamacita til 2 piger

Vi har også to hanhunde, den yngdte bliver snart 3... Han får 1 gang om året en medicinsk kastrations sprøjte, for han får nogle perioder hvor han strinter alle steder og splitter bamser og legetøj ad.. Og han får NETOP i de perioder trang til at skulle ud 1000 gange om natten! Så måske det er noget hormonelt? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.