Jeg er helt klart inspireret af mine forældres opdragelse af mig. Jeg har haft rimelig "strenge" forældre. Jeg var den sidste af mine venner der fik lov at gå i byen og skulle altid ringe når jeg skiftede opholdssted når jeg var ude (om aftenen) osv. Og jeg måtte ikke sove ude hos drenge de ikke havde mødt.
Jeg synes selvfølgelig at de var VILDT urimelige, men jeg er faktisk rigtig glad for det, og jeg vil sige mange af de samme ting til min datter. For det er en farlig verden, og der er ingen grund til at man skal alt muligt meget tidligt. Man har hele livet foran sig
Jeg har i øvrigt heller aldrig hørt sætningen "fordi jeg siger det!", jeg har ALTID fået en forklaring.
Udover det, så er jeg blevet opdraget med at være ærlig. Og at man ikke skal tage sig af hvad andre mener om en. DET vil jeg helst sikkert give videre til min datter, for det er nogle meget vigtige værdier.
Derimod, har der ingen religion været i min opdragelse. For mig, er religion meget vigtig, så jeg vil sørge for at min datter kender til kristendommen
Anmeld