Har i samme opdragelsesmønster som jeres forældre havde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2012

raca

ja og nej...

lysten til naturen og glæden  i og være ude giver jeg vidre

tiden.. altså tiden sammen med børne dvs hjemme gående og deltids arbejde. har vi fra mine svigerforældre og mine forældre.

nærværd frem for matrielle gode er også fra begge sider..

tvang og trusler.. ala DU SKAL spise.. græde sig i søvn og skeld ud bruger vi ikke...

men i det store hele ja... men med et opdateret syn på børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

mulle85

det må jeg sige jah til, vi har haft en god opvækst med masser af kærlighed trykhed og omsorg

Anmeld

7. januar 2012

lycly

Jeg er helt klart inspireret af mine forældres opdragelse af mig. Jeg har haft rimelig "strenge" forældre. Jeg var den sidste af mine venner der fik lov at gå i byen og skulle altid ringe når jeg skiftede opholdssted når jeg var ude (om aftenen) osv. Og jeg måtte ikke sove ude hos drenge de ikke havde mødt. 
Jeg synes selvfølgelig at de var VILDT urimelige, men jeg er faktisk rigtig glad for det, og jeg vil sige mange af de samme ting til min datter. For det er en farlig verden, og der er ingen grund til at man skal alt muligt meget tidligt. Man har hele livet foran sig  Jeg har i øvrigt heller aldrig hørt sætningen "fordi jeg siger det!", jeg har ALTID fået en forklaring.

Udover det, så er jeg blevet opdraget med at være ærlig. Og at man ikke skal tage sig af hvad andre mener om en. DET vil jeg helst sikkert give videre til min datter, for det er nogle meget vigtige værdier.

Derimod, har der ingen religion været i min opdragelse. For mig, er religion meget vigtig, så jeg vil sørge for at min datter kender til kristendommen  

Anmeld

7. januar 2012

sarahb

Debatpige skriver:

Altid godt med noget forkælelse! 

Jaaa har haft den bedste barndom og ville ønske jeg kunne gøre alt som min mor.. og min far
Heldigvis er mine børn ikke for forkælet for de ligger sig ikk ned og skriger hvis jeg siger nej...

Anmeld

7. januar 2012

2721

Nej det vil jeg ikke. Og jeg gør det heller ikk. Jeg syntes min barndom var præet af utryghed, manglende forståelse, forskels behandling og straf og alt for meget ansvar hang på mig.

Så jeg er meget modsat dem.

Anmeld

7. januar 2012

Koen.

Puslingen skriver:

sasamsammsammeNej det vil jeg ikke. Og jeg gør det heller ikk. Jeg syntes min barndom var præet af utryghed, manglende forståelse, forskels behandling og straf og alt for meget ansvar hang på mig.

Så jeg er meget modsat dem.

Det samme her, kunne ikke drømme om at gøre som mine forældre.

Anmeld

7. januar 2012

B&J

jeg opdrager meget anderledes ind mine forælder min far var der stort set aldrig og hvis han var slog han og råbt og skreg....

min mor har også slået mig fordi hun ikke viste hvad hun ellers skulle jeg kunne ALDRIG finde på at slå i min opdragelse til min dreng...

vores dreng må stort set alt hjemme hos min mor men det må han altså ikke her for han skal lære hvad man må og ikke må

Anmeld

7. januar 2012

DitteFisk

Det må jeg nok sige ja til Jeg har altid set op til specielt min mors måde at være forælder på, men også min fars måde at være far på self. De har altid gjort det så godt. De har aldrig pålagt os bestemte krav, de har altid forsøgt at vise at de forstår os uanset hvilken følelse vi så skulle gå med. Vi har da fået vores skæld ud (mig og mine søskende) men vi er også blevet trøstet bagefter og snakket med. Jeg ser mig selv som et meget kærligt og forstående menneske, og det takker jeg dem for

Anmeld

7. januar 2012

2721

tanja. skriver:

Det samme her, kunne ikke drømme om at gøre som mine forældre.

Det er jo bare om at gøre det man føler er det rette og Charlie skal aldrig føle som jeg har gjort i min barndom

Anmeld

7. januar 2012

ønskebørn74

Opdrager i på samme måde som i blev opdraget af jeres forældre? Ja, nej? beggrund gerne og fortæl hvad i gør anderledes.

Og jer der er gravide - Vil i opdrage anderledes end i selv blev?

Har i et andet syn på jeres egen opvækst og opdragelse efter i er blevet forældre? 

God weekend til jer alle. 

Har ingen børn endnu... Men kan sige NEJ med meget stort...

Mine børn skal ikke:

Bankes

Seksuelt misbruges

Være mindre værd end andre søskende

Være mindre værd end en lorte religion

Være mindre værd end arbejde/virksomheden

El. være mindre værd end en pædofil far

Opleve ensomhed, håbløshed og generel misrøgt

Min barndom var et helvede og mine børn skal svøbes i kærlighed og opmærksomhed..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.