Omg! elforbrug....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. marts 2009

Loggidut

Så har vi lige regnet ud hvad vi bruger i EL på et døgn...

42 skide kroner! Ja vi er fem personer...jada jada jada...men det er sgu for meget!
Så nu er vi gået i sparehjørnet...ikke på den kedelige måde, men på den sjove.
Ungerne er blevet hevet ind i det...og jeg har sagt til dem, at vi hver dag prøver at læse el-måleren, og ser hvad vi kan spare på et døgn, i forhold til de 42 kroner, og så holder vi en grillaften for de penge til sommer.

Grillaftenen holder vi alligevel...gammel vane vil jo ikke så gerne forgå, men det ved ungerne jo ikke...så de var helt med på ideen...

shit vi har et voldsomt forbrug, så nu forsøger vi at få hældt kaffen på kanden, slukke vaskemaskinen efter brug, og slukke computerne hver aften, samt vores skærme dertil, så må vi jo se hvad ekstra det giver.

i forgårs havde vi brugt 24 streger, og bare ved at tænke os om, m.h.t. at slukke de små ting, der har vi sparet 7 streger på et døgn!

så nu går jagten virkelig ind på at finde flere streger der kan slettes...jeg håber sgu ungerne vil være med til det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

Tynen

Min kæreste er også gået i spare-mode!!

Shit, vi har givet den gas.. og vi er altså kun 2 mennesker (Og Stella, men hun tæller vel ikke)

Anmeld

6. marts 2009

bette

vi har fået det dobbelte el forbrug siden 2006..

synes det et viiiiildt voldsomt.. så vi er også i sparemode..
når com ikke bliver brugt skal den på sleep tilstand eller lukkes helt.
vi har købt nyt køleskab idet det jeg havde var monster gammelt..
og når der er råd skal kummefryseren også skiftes ud.. tror mest det er den der tager så meget strøm...

Anmeld

6. marts 2009

bette

vi har det dobbelte el forbrug siden 2006 synes det et viiiiildt voldsomt.. så vi er å ogsi sparemode..¨når com ikke bliver brugt skal den på sleep tilstand eller lukkes helt
vi har købt nyt køleskab idet det jeg havde var monster gammelt
og når der er råd til det skal kummefryseren også skiftes ud.. tror mest det er den der tager så; meget strøm

Anmeld

6. marts 2009

Plysbjørnen

vi har budgetteret med 1600 kr i kvartalet...

sidste år brugte vi ca 600 kr pr måned....

Anmeld

6. marts 2009

mor til en del

Sidder i ned piger. Jeg har lige betalt en elregning på godt 19000 kr. men vi er jo også mange, og i november månede hvor vi lavede nyt badeværelse havde vi lejet en toiletvogn som kørte på elvarme, den slugte bare....

Det var ikke den store overraskelse, men ville da være glad hvis vi kunne barbere den en smugle til næste år....

Anmeld

6. marts 2009

Plysbjørnen

Mor til en del skriver:

Sidder i ned piger. Jeg har lige betalt en elregning på godt 19000 kr. men vi er jo også mange, og i november månede hvor vi lavede nyt badeværelse havde vi lejet en toiletvogn som kørte på elvarme, den slugte bare....

Det var ikke den store overraskelse, men ville da være glad hvis vi kunne barbere den en smugle til næste år....

puha den var ski dyr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.