2 voksne og 5 md baby på enkelt SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

majahelene

Måske kan man søge ind på hf/vuc imens man stadig er studieaktiv på en anden skole? Har alligevel et par enkeltfag jeg gerne ville tage- derigennem kan man måske få noget SU ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

An&Jo

majahelene skriver:

Det er det der er problemet, fik at hvide at så længe man står som studieaktiv kan man få SU,og skolen oplyste at jeg ville stå som aktiv indtil jeg starter igen, men min vejleder på skolen har åbenbart lavet en særlig aftale med Su styrrelsen!.. Det var derfor jeg søgte dobbeltklip fra start af.. Så det er lidt presset.. 

men studieaktiv er man kun hvis man afleverer opgaver og møder til eksamen, eller møder til undervisning hvis der er mødepligt..

hvis man ikke afleverer opgaver osv, går det videre til ledelsen og på den måde bliver man afmeldt at være studieaktiv..

det er træls du har fået en forkert information, men det er lidt ens egen pligt at finde ud af hvad der gælder for en hvornår..

men har du kæreste brugt hans klip?? for hvis han os er på su har han jo 6 klip så vidt jeg husker

Anmeld

6. januar 2012

An&Jo

majahelene skriver:

Måske kan man søge ind på hf/vuc imens man stadig er studieaktiv på en anden skole? Har alligevel et par enkeltfag jeg gerne ville tage- derigennem kan man måske få noget SU ?

så skal du melde dig ud derfra hvor du går nu.. man mp ikke være indmeldt på to skoler desværre

Anmeld

6. januar 2012

majahelene

An&Jo skriver:

så skal du melde dig ud derfra hvor du går nu.. man mp ikke være indmeldt på to skoler desværre

Min kæreste brugte også sine klip i starten ja.. øv, ja vi skulle have været lidt grundigere.. Hvad går enkeltydelse ud på?

Anmeld

6. januar 2012

An&Jo

majahelene skriver:

Min kæreste brugte også sine klip i starten ja.. øv, ja vi skulle have været lidt grundigere.. Hvad går enkeltydelse ud på?

enkelt ydelse er noget du kan søge ved kommunen, så får du et lille ekstra beløb en enkelt gang hvis du bliver godkendt.. men der er ingen garanti.. hvis i får det, så giver det dog lidt ekstra den ene måned..

Anmeld

6. januar 2012

majahelene

An&Jo skriver:

enkelt ydelse er noget du kan søge ved kommunen, så får du et lille ekstra beløb en enkelt gang hvis du bliver godkendt.. men der er ingen garanti.. hvis i får det, så giver det dog lidt ekstra den ene måned..

ok, jeg må finde på noget mere stabilt kan jeg se.. men mange tak for hrtig hjælp

Anmeld

6. januar 2012

An&Jo

majahelene skriver:

ok, jeg må finde på noget mere stabilt kan jeg se.. men mange tak for hrtig hjælp

alternativet er at melde dig ud af uddannelse, få kontanthjælp nogle måneder, og så søge optagelse igen til maj..

Anmeld

6. januar 2012

serinasmor

majahelene skriver:

Hej allesammen

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål:

Min kæreste og jeg går i øjeblikket begge på en vidderegående uddannelse. Dvs jeg er på barsel og har været det i 1/2 år.

I den tid har jeg fået dobbeltklip, som ophøre fra og med denne md. Nu er det sådan at mit semester først starter i maj, og i md. indtil er jeg ikke berrettiget til nogen som helst støtte, eller det siger min SU vejleder ihvertfald.. Men hun er en ældre dame der for det meste er temmelig forvirret, så tænkte jeg lige ville høre herinde; kan det virkelig være rigtigt at vi skal klare os to voksne og en 5 md gammel baby på en enkelt SU? 

hejsa ..

du får tildelt 12 barselsklip når du bliver gravid og går på barsel som studerende ...

dvs 1 pr måned hvis du barsler i 1 år (som de fleste er nødt til - for at starte samme sted som de slap)

at du så har valgt at få dem udbetalt som dobbeltklip er ris til egen røv - så at sige ..  for så har du jo kun til 6 mdrs barsel!! resten af pengene må du jo så selv finde ...

Anmeld

8. januar 2012

MSM

majahelene skriver:

Der er også noget der hedder forsinkelsesklip, men ved ikke om det er noget du kan få nu hvor det lidt er "din egen fejl" (skal bestemt ikke misforstås da jeg godt ved at det kan være en jungle at finde rundt i) at du kommer til at gå noget tid hvor du ikke skal studere. Håber i finder ud af det..

Anmeld

8. januar 2012

FogL

majahelene skriver:

Det kan du godt, hvis du melder dig ud af den anden først.. Derudover skal man have mindst 23 timer i ugen for, at få SU. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.