2 voksne og 5 md baby på enkelt SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.163 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

majahelene

Hej allesammen

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål:

Min kæreste og jeg går i øjeblikket begge på en vidderegående uddannelse. Dvs jeg er på barsel og har været det i 1/2 år.

I den tid har jeg fået dobbeltklip, som ophøre fra og med denne md. Nu er det sådan at mit semester først starter i maj, og i md. indtil er jeg ikke berrettiget til nogen som helst støtte, eller det siger min SU vejleder ihvertfald.. Men hun er en ældre dame der for det meste er temmelig forvirret, så tænkte jeg lige ville høre herinde; kan det virkelig være rigtigt at vi skal klare os to voksne og en 5 md gammel baby på en enkelt SU? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Lullaby

majahelene skriver:

Hej allesammen

Min kæreste og jeg går i øjeblikket begge på en vidderegående uddannelse. Dvs jeg er på barsel og har været det i 1/2 år.

I den tid har jeg fået dobbeltklip, som ophøre fra og med denne md. Nu er det sådan at mit semester først starter i maj, og i md. indtil er jeg ikke berrettiget til nogen som helst støtte, eller det siger min SU vejleder ihvertfald.. Men hun er en ældre dame der for det meste er temmelig forvirret, så tænkte jeg lige ville høre herinde; kan det virkelig være rigtigt at vi skal klare os to voksne og en 5 md gammel baby på en enkelt SU? 

Kh kan du ikke få fordi du er i udd. Men dine dobbeltklip har man da i et år og så fortsætter man da på alm su. Du er da ikke udmeldt vel?

Anmeld

6. januar 2012

Pige2009

Kan du ikke ringe og høre SU-styrelsen? Så har du vel ret til DP eller KH?

Anmeld

6. januar 2012

An&Jo

majahelene skriver:

Hej allesammen

ja desværre er det vidst rigtigt nok..

hvis du ikke er studieaktiv kan du ikke få su, og hvis du er indmeldt på en uddannelse kan du heller ikke få kontanthjælp.. men i har mulighed for at søge enkeltydelse på kommunen, det er det eneste desværre..

Må jeg spørge hvorfor du ikke har delt dine barselsklip lidt bedre ud når du først kan starte til maj?? vidste du det ikke eller hvordan??

har du kæreste ikke nogle barselsklip eller har han brugt dem??

Anmeld

6. januar 2012

Carl-Emil's mor

majahelene skriver:

Hej allesammen

Kort og kontant ja sagtens er jer der skulle have undersøgt det inden og på den måde delt din su ud meeeen der findes jo smuthuller så jeg ville ringe til kommunen eller su måske du kan få KH men tror det ikke...

Anmeld

6. januar 2012

An&Jo

Lullaby skriver:

Kh kan du ikke få fordi du er i udd. Men dine dobbeltklip har man da i et år og så fortsætter man da på alm su. Du er da ikke udmeldt vel?

dobbeltklip har man kun i et år hvis man er studieaktiv samtidig.. hun har valgt dobbeltklip i et halvt år som jeg har forstået det og dermed har hun ikke været studieaktiv, men været på orlov

Anmeld

6. januar 2012

Carl-Emil's mor

Lullaby skriver:

Ej stop stop dobbelt klip kan man kun hve i 6 mdr hvis man er på barsel du får 12 klip som du kan bruge stort set som du vil f.Els jeg er på barsel fra februar til september dvs jeg bruger 7 klip inden jeg starter, fra og med september er jeg så på miks klip dvs jeg får su for at være på studiet men jeg får også de sidste 5 klip jeg har dvs sep,okt,nov,dec, jan er dobbelt su

Anmeld

6. januar 2012

Lullaby

Höör skriver:

Ej stop stop dobbelt klip kan man kun hve i 6 mdr hvis man er på barsel du får 12 klip som du kan bruge stort set som du vil f.Els jeg er på barsel fra februar til september dvs jeg bruger 7 klip inden jeg starter, fra og med september er jeg så på miks klip dvs jeg får su for at være på studiet men jeg får også de sidste 5 klip jeg har dvs sep,okt,nov,dec, jan er dobbelt su

Ah..

Anmeld

6. januar 2012

majahelene

Lullaby skriver:

Jeg er ikke udmeldt, står ifølge min vejleder stadig som studieaktiv, men bare uden at få SU fordi jeg først starter til maj igen..

Anmeld

6. januar 2012

majahelene

An&Jo skriver:

ja desværre er det vidst rigtigt nok..

hvis du ikke er studieaktiv kan du ikke få su, og hvis du er indmeldt på en uddannelse kan du heller ikke få kontanthjælp.. men i har mulighed for at søge enkeltydelse på kommunen, det er det eneste desværre..

Må jeg spørge hvorfor du ikke har delt dine barselsklip lidt bedre ud når du først kan starte til maj?? vidste du det ikke eller hvordan??

har du kæreste ikke nogle barselsklip eller har han brugt dem??

Det er det der er problemet, fik at hvide at så længe man står som studieaktiv kan man få SU,og skolen oplyste at jeg ville stå som aktiv indtil jeg starter igen, men min vejleder på skolen har åbenbart lavet en særlig aftale med Su styrrelsen!.. Det var derfor jeg søgte dobbeltklip fra start af.. Så det er lidt presset.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.