Samme donor til nr. 2 barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Har brug for lidt hjælp piger, og vil gerne være anonym i denne sammenhæng..

Vi har fået vores 1. guldklump ved hjælp af donorsæd da manden desværre ikke kan få børn.. 

Nu går tanken jo så på nr. 2 (selvom han kun er 3 måneder den lille)
Jeg vil personligt gerne have samme donor til begge børn så de har samme mor og donor så de ligner hinanden mest muligt og kan komme så tæt på hinanden i biologien som muligt..

Vi har derfor kontaktet Cryos og har fået svar tilbage at de stadig har vores donor og så sendt en prisliste med til os..

Men men men.. sådan en hurtig hovedregning så kan jeg se at hvis vi skal reservere til den næste kommer vi op på 10-15.000 kr  Det har lige slået mig total ud da min drøm er at bruge den samme..

Så aner ikke mine levende råd..

Hvad har i af erfaring?

Og kan i anbefale en god klinik på Sjælland?

af frygt for at lyde rig, er 15.000kr virkelig så mange penge? jeg mener det er da 10000gang dyrere at få nr 2. så hvis man har råd til det, har man da også de 15.000kr hvis det er det man vil? tænkte jeg bare. jeg kan nemlig godt forstå dig, og jeg ville nok vælge samme donor (hvis din mand også har det sådan) og så fuck om det koster 15.000kr har i dem, så luk øjnene og tag jeres drøm!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

Vial

Flodkilling skriver:

<br /><br /><p> af frygt for at lyde rig, er 15.000kr virkelig så mange penge? jeg mener det er da 10000gang dyrere at få nr 2. så hvis man har råd til det, har man da også de 15.000kr hvis det er det man vil? tænkte jeg bare. jeg kan nemlig godt forstå dig, og jeg ville nok vælge samme donor (hvis din mand også har det sådan) og så fuck om det koster 15.000kr har i dem, så luk øjnene og tag jeres drøm!!</p>

Der er stor forskel på at rejse 15 kilo og så "go with the flow", når man hamstrer til lille baby. Alt baby-gear skal man jo have oveni de andre penge. Plus at behandling også er dyr, hvis man skal have medicin.

Anmeld

7. januar 2012

gonefishing

Vial skriver:

Der er stor forskel på at rejse 15 kilo og så "go with the flow", når man hamstrer til lille baby. Alt baby-gear skal man jo have oveni de andre penge. Plus at behandling også er dyr, hvis man skal have medicin.

altså jeg er helt med på at det er mange penge! for pokker jeg kunne betale resten af min SU af med 15.000kr. Men jeg tænker bare, at man vel har de penge når man nu får barn nr 2. igen HVIS det er det man ønsker. Hvis man ikke vil bruge 15.000kr (som man har) på lige det, så forstår jeg skam det godt. 

Anmeld

7. januar 2012

raca

Vial skriver:

Jeg kan sagens forstå det ønske.

Jeg er selv uendelig glad for at mine to donorbørn har helt det samme ophav. Det giver en sammenhørighed på den ukendte front - bilder jeg mig ind. Mine er tvillinger, så der sparede jeg pengene, men havde tænkt at reservere, hvis jeg fik et enkelt barn.

I øvrigt sikke noget fis, at en skriver, at hvis det er dreng/pige med tæt alder, så får de ikke så meget glæde af hinanden. Køn er så ligegyldigt både som helt små og som større. Tænk hvor hyggeligt det bliver som teenager, når de går og forelsket sig i hinandens venner :-D

jeg skrev nu kun dreng først og pige senre.. da piger som oftes er tidligere modne end drenge.. så med 1.5 år i mellem kan man recikere at drengen modenhedsmessigt bliver overhalet inden om  af sin søster..

der kan være fordele ved og være tæt på hinannen.. men sanlig også ulemper.. da men pga den ringe aldersforhold kan komme ud i evig konkurance..

og ja self kan man da havde det godt sammen.. men det kan man altså også når der er 3 år imellem...

Anmeld

7. januar 2012

raca

jeg har 2doner børn. vi fravalgte bevist samme doner..

da vi tror det vigtigste bånd der bliver skabt er i Familien og ikke hvem der har leveret sæden..

de ligner hinannen en del.. lige som andre søskende.. tøsen kunne havde haft hvilken som helst doner for hun ligner mig...

så de 15000 kunne jeg bruge på så mange andre mere fornuftige ting..

Anmeld

7. januar 2012

raca

Anonym skriver:

Tak for svar piger..

Jamen det er både og let at svare på hvorfor vi vil have den samme donor.. Et sted betyder den endelige biologi ikke det vilde vilde for os, for så havde vi jo aldrig valgt at bruge en donor... men så igen kan jeg sige og dog..

For når nu vi har valgt at benytte en donor så synes jeg bare det er rigtig vigtigt at mine børn har samme "donor far" og samme mor og ikke ligesom kommer fra hver deres donor..

Overvejer da også hvor vidt det er meget vigtigt for os eller ej.. men kan egentlig kun sige at jeg synes det er vigtigt de kommer "det samme sted fra" når nu situationen er som den er..

Og så havde vi hurtigt held med denne donor og kan ikke overskue at skulle til at prøve med andre da man jo kan risikere vi ikke passer sammen og det derfor ikke lykkes.. ved da godt at chancen også er der for at jeg ikke blir så hurtig gravid næste gang.. men vi ved det kan lykkes.. 

Og denne donor har givet mig et barn der ligner min mand rigtig meget så det vil jeg gerne igen..

Men ja pengene har også en del at sige selvom min kærlighed til et barn ikke skal gå op i penge..

Og kan SAGTENS forstå jeres mening om at det et sted er ligegyldigt hvem donoren er..

Kan bare sige at for MIG betyder det meget... 

jeg blev lige hurtigt gravid.. med alle 3 donere.. dvs 1 gang.. den ene gang abortere jeg bare..

Anmeld

7. januar 2012

raca

Flodkilling skriver:

altså jeg er helt med på at det er mange penge! for pokker jeg kunne betale resten af min SU af med 15.000kr. Men jeg tænker bare, at man vel har de penge når man nu får barn nr 2. igen HVIS det er det man ønsker. Hvis man ikke vil bruge 15.000kr (som man har) på lige det, så forstår jeg skam det godt. 

det er altså 150000 oven i de øvrige udgifter der er minemale til 2 barn..

mener vi brugte 500kr til barn nr 2... også self bleer.. men de første mange mdr havde vi arvetøj.. barnevognen blev genbrugt osv...

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

Altså vil sige at vi har bestemt ikke 15.000 kr på kontoen lige nu til at reservere donorsæd.. Så det er noget vi skal finde ud af hvis vi vælger den konto.. og hvem siger det koster 15.000 kr at få en til.. Har set at behandlingen koster 1500 kr på privat klinikker så det kan da ikke sammenlignes med 15.000 kr hvis man spørger mig .. og derudover skal man jo nok ha noget nyt udstyr og noget til den lille.. selvfølgelig sparer vi op til det som vi gjorde til den første men ja vi har  da ikke altid bare lige 15.000 kr vi kan ligge bare sådan lige.. desværre

Og synes bare det har en eller anden betydning for mig at de har den samme donor men ja kan sagtens også godt se at man kan vælge en anden donor.. det var vores første tanke jo.. men nu er jeg mere vild med den samme.. men ja den er sku svær.. 

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

Og kan igen kun give ret i at det vigtigste bånd er familie og dens kærlighed..  ellers havde jeg aldrig valgt en donor..

Anmeld

7. januar 2012

Tvillingemor80

Jeg synes i skal bruge samme donor.. Hvis det er noget der betyder noget for DIG - for det er bare ikke noget man kan gøre om.
Jeg tror godt jeg kan sætte mig ind i hvorfor det betyder noget (selvom jeg ikke selv er i samme situation). Jeg ville ente vælge at få et barn meget tidligere end planlagt eller også ville jeg forsøge at skaffe penge til at ligge til side ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.