Samme donor til nr. 2 barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.946 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Anonym trådstarter

Har brug for lidt hjælp piger, og vil gerne være anonym i denne sammenhæng..

Vi har fået vores 1. guldklump ved hjælp af donorsæd da manden desværre ikke kan få børn.. 

Nu går tanken jo så på nr. 2 (selvom han kun er 3 måneder den lille)
Jeg vil personligt gerne have samme donor til begge børn så de har samme mor og donor så de ligner hinanden mest muligt og kan komme så tæt på hinanden i biologien som muligt..

Vi har derfor kontaktet Cryos og har fået svar tilbage at de stadig har vores donor og så sendt en prisliste med til os..

Men men men.. sådan en hurtig hovedregning så kan jeg se at hvis vi skal reservere til den næste kommer vi op på 10-15.000 kr  Det har lige slået mig total ud da min drøm er at bruge den samme..

Så aner ikke mine levende råd..

Hvad har i af erfaring?

Og kan i anbefale en god klinik på Sjælland?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

lori11

Bare en tanke...

Men hvorfor så vente, hvorfor ikke bare gå igang med det samme igen, hvis i gerne vil ha 2 børn, med den samme donor, for kan godt forstå i synes det er dyrt at betale 10-15.000 for at reserver hans sæd...

Så får børnene også mere glæde af hinandens alder, og der går jo alligevel stadig 9 måneder inden der kommer en baby ud af det

Anmeld

6. januar 2012

raca

lori11 skriver:

Bare en tanke...

Men hvorfor så vente, hvorfor ikke bare gå igang med det samme igen, hvis i gerne vil ha 2 børn, med den samme donor, for kan godt forstå i synes det er dyrt at betale 10-15.000 for at reserver hans sæd...

Så får børnene også mere glæde af hinandens alder, og der går jo alligevel stadig 9 måneder inden der kommer en baby ud af det

ikke alle kan blive gravide efter 3 mdr...

kroppen har godt af at komme sig.. det er fysisk hårdt at gennegå 2 gravidigtet er så tæt på hiannen

og rent phykisk kan det være mange gode grunde til og vente bare lidt..

og børn med 1,5 år i mellem før ikke nødvendigvis mere glæde af hiannen.. måske tvært imod hvis den første er en dreng og nr 2 en pige..

Anmeld

6. januar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Vi har fået vores 1. guldklump ved hjælp af donorsæd da manden desværre ikke kan få børn.. 

Jeg vil personligt gerne have samme donor til begge børn så de har samme mor og donor så de ligner hinanden mest muligt og kan komme så tæt på hinanden i biologien som muligt..

Vi har derfor kontaktet Cryos og har fået svar tilbage at de stadig har vores donor og så sendt en prisliste med til os..

Men men men.. sådan en hurtig hovedregning så kan jeg se at hvis vi skal reservere til den næste kommer vi op på 10-15.000 kr  Det har lige slået mig total ud da min drøm er at bruge den samme..

Hvad har i af erfaring?

Hvis det overhovedet er muligt for dig at bruge de penge på at reservere synes jeg du skulle gøre det. Kan godt forstå du gerne vil have de har samme doner.

Anmeld

6. januar 2012

raca

Hvad har i af erfaring?

hvorfor er det vigtit biologien er så tæt?

udsenet bliver jo  også matcet med nr 2.

og de har jo dig som bio mor begge.. og den samme pr.aktiske far..

vi fravalgte at få samme doner da fordelne var for små i forholdt til udgifter... og ved kommende graviditeter går de ind og tjækker om der er mere fra samme doner og tilbyder det hvis der er.. men det er jo gamling..

men hvad vinder i ved at gå samme doner.. og hvad taber i ved ikke at få.. og hvad vejer tunges.?

vi fravalgte det og det betyder INTET... det er så ligegyldigt og de ligner ok hinannen.. lige så mget som andre søskende...

Anmeld

6. januar 2012

Kløver

Øv lyder da godt nok dyrt, hvis det kun er for at reservere. Kender et lesbisk par, som har fået 2 skønne børn, med 2 år imellem, og de Er kommet til, med sæd fra samme doner.
Hvad med muligheden for at prøve at få barn nr 2 lidt før, venter selv barn nr 2 og bliver 15 mdr imellem.
Ellers er der måske desværre ikke så mange andre muligheder end at betale det, som det koster eller få en anden doner til barn nr 2
Håber i finder en god løsning

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar piger..

Jamen det er både og let at svare på hvorfor vi vil have den samme donor.. Et sted betyder den endelige biologi ikke det vilde vilde for os, for så havde vi jo aldrig valgt at bruge en donor... men så igen kan jeg sige og dog..

For når nu vi har valgt at benytte en donor så synes jeg bare det er rigtig vigtigt at mine børn har samme "donor far" og samme mor og ikke ligesom kommer fra hver deres donor..

Overvejer da også hvor vidt det er meget vigtigt for os eller ej.. men kan egentlig kun sige at jeg synes det er vigtigt de kommer "det samme sted fra" når nu situationen er som den er..

Og så havde vi hurtigt held med denne donor og kan ikke overskue at skulle til at prøve med andre da man jo kan risikere vi ikke passer sammen og det derfor ikke lykkes.. ved da godt at chancen også er der for at jeg ikke blir så hurtig gravid næste gang.. men vi ved det kan lykkes.. 

Og denne donor har givet mig et barn der ligner min mand rigtig meget så det vil jeg gerne igen..

Men ja pengene har også en del at sige selvom min kærlighed til et barn ikke skal gå op i penge..

Og kan SAGTENS forstå jeres mening om at det et sted er ligegyldigt hvem donoren er..

Kan bare sige at for MIG betyder det meget... 

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

Havde overset de øverste svar.. Sorry

Vi har altid sagt at der skulle være 3 år mellem vores børn.. men efter at jeg har været gravid så er jeg FAST besluttet på at skulle have flere børn og tror ikke jeg kan vente de 3 år lige nu.. og da vi læste om betalingen så ja må indrømme at så rykkede vi det til højst 2 år mellem dem..

Lige nu ved jeg ikke om jeg er parat til at stå med en lille baby om 1 år igen.. Vi har en søn med ondt i maven, og psykisk for mig selv har det jo været en stor omvæltning at blive mor og ved ikke om jeg er parat til at stå med 2 små børn..

Min krop er så godt som normal igen efter fødslen men ja om jeg kan klare et barn mere lige nu psykisk ved jeg ikke.. ikke at jeg ikke kan klare flere børn.. men synes bare det er en stor mundfuld for mig lige nu..

Anmeld

7. januar 2012

Vial

Jeg kan sagens forstå det ønske.

Jeg er selv uendelig glad for at mine to donorbørn har helt det samme ophav. Det giver en sammenhørighed på den ukendte front - bilder jeg mig ind. Mine er tvillinger, så der sparede jeg pengene, men havde tænkt at reservere, hvis jeg fik et enkelt barn.

I øvrigt sikke noget fis, at en skriver, at hvis det er dreng/pige med tæt alder, så får de ikke så meget glæde af hinanden. Køn er så ligegyldigt både som helt små og som større. Tænk hvor hyggeligt det bliver som teenager, når de går og forelsket sig i hinandens venner :-D

Anmeld

7. januar 2012

MinNoah

Jeg ville uden tvivl ofre de 10.000 kr - det er jo "småpenge" set i det store hele....

jeg kan sagtens følge dig i at du gerne vil have samme donor til dine børn, jeg havde gjort det samme... Når børnene engang får af vide at de er blevet lavet ved hjælp af donorsæd, tror jeg det betyder meget for dem at vide at de har samme donor far... ved ikk hvorfor, det er bare en tanke jeg har.

Så jeg havde uden tvivl brubt 10 tusind kr. på at få frosset sæd ned fra samme donor.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.