hjælp hjælp... glukosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.882 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

sandramor

Hej piger....

Har brug for hjælp... Har idag været til glukosebelastning fordi jeg pga mit forhøjet stofskifte er i øget risiko... Nå men den fastende prøve var fin... 4.5 men den sidste efter 2 timer sagde 9.3 hun sagde jeg ville få svar pr brev men så den stod på 9.3.... Og hvad jeg har læst mig til er alt over 9 vidst ikke så godt?

Er lidt nervøs nu over hvordan og hvorledes.... Har jeg så sukkersyge eller? Er det mon derfor min pige er stor allerede? Hvad sker der så hvis de mener det er for højt?

Håber nogen kan give mig lidt svar eller dele deres erfaringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

sandramor

Er det noget med man ikke må føde på hvilket som helst sygehus hvis det er man har sukkersyge?

Anmeld

6. januar 2012

Annana89

Jeg har ikke været til GB endnu men jeg er i ricikogruppe og har fået af vide at jeg ikke må føde på ønsket fødested men skal til Odense hvis jeg har det! I Odense har de nogle experte vidst!

Ved selvf ikke hvordan det er der hvor du bor!

Anmeld

6. januar 2012

sandramor

Jeg bor i sønderborg og mener vidst også at man skal til odense hvis man bor hernede..... Men øh der er ligesom lidt lang vej medmindre de så vælger at sætte en i gang....

Anmeld

6. januar 2012

sandramor

Op.slet ingen der kan hjælpe eller komme med deres erfaringer..
..

Anmeld

6. januar 2012

Annana89

Ja samme her! Har 45 km ind til odense, og jeg vil for alt i verden gøre alt for at få lov ag føde på Svendborg da jeg har hørt folk være utilfredse med Odense!

Anmeld

6. januar 2012

sandramor

Ja og wow jeg har over 150km til odense og jeg fødte min datter i sønderborg og var så glad for det....

Men har fået at vide at hvis man kan styre det gennem kosten og ikke skal ha insulin må man vidst godt føde på det sygehus man tilhører....

Anmeld

6. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har selv sukkersyge og bor selv i Sønderborg.  Jeg tror nok 9,5 er for højt - jeg ved det ikke, da jeg aldrig fik svar på hvad mit det lå på.

Og ja, så skal du til Odense til kontrol... MEN så får du sådan et sukkerapperat med hjem hvor du skal stikke dig i fingeren der og efter hvor fine dine tal ligger skal du føde i Sønderborg eller Odense.

Jeg har selv fået lov til at føde i Sønderborg da mine sukkertal er rigtig fine

Anmeld

6. januar 2012

sandramor

Hmm ja er også ret sikker på det er for højt....men der er jo ikke andet for end at tage det i stiv arm og så sørge for at spise rigtigt og undgå det sukker.... Sys ihvertfald det ville være rigtig træls at skulle føde i odense....
Men hvor dejligt du har fået lov at føde i sønderborg søde.... Men ville de ikke blive nødt til at sætte en i gang hvis man bor i sønderborg men skal føde i odense... Der kan jo for nogen nå at ske meget på den halvanden time 2 timer det tager at køre derover....

Anmeld

6. januar 2012

Frk.S

Hej.

Jeg laver glucosebelastninger på mit arbejde, så jeg kan da lige fortælle dig lidt.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det blev foretaget der hvor du var, men hos os tager vi en kapillær blodprøve, som vi måler med det samme med et lille apparat. HVIS den viser over 8,0 så tager vi også en venøs prøve (alm. blodprøve i armen), som så bliver analyseret - dette får man ikke svaret på med det samme.

Grunden til at vi tager den ekstra prøve er for at få en mere sikker værdi. Og der hænder det altså at det anden (mere sikre) værdi er lavere og patienten dermed "går fri"

Men hvordan foregik det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.