den lille forskel...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

338 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. marts 2009

Loggidut

Er altså slet ikke så lille endda!

Nu her hvor Michael går hjemme, og jeg er på job, så har jeg virkelig oplevet hvad rollebytning vil sige!
Ikke bare på det med at passe unger, men hele vejen igennem.
Bare lige et eksembel, ved sgu godt det er tåbeligt, men altså, jeg kommer hjem fra job, og der står en kop dejlig varm kaffe til mig, jeg fortæller om min lidt trælse dag, og Michael modargumentere med: ja og jeg har vasket støvsuget og vasket gulv i dag. Så snakker vi lidt videre, og Michael fortæller at han puttede Tif i bad i morges, og fik hende afleveret i legestuen, og så fortæller han lidt om hvad DP havde snakket om. Ja jeg fortæller jo så om hvor mange møder jeg havde lavet, og Michael snakker om hvad Kasper har sagt og gjort.
Jeg rejser mig så og snupper mig en bolle, og jeg krummer selfølgelig på gulvet, og ud af munden på manden kommer: ALTSÅ, nu har jeg støvsuget og vasket gulv, og så snart i træder inden for dørene, så kan jeg begynde forfra.

Så går Michael over og handler, og kommer hjem og fylder i køleskabet, og så finder han den her agurk, som nok lige har set bedre dage...den vifter han så med, og mens han nærmest beabrejdende siger: hvorfor er det kun mig der piller det ud af køleskabet, som er for gammelt?

og så slog det mig, vi har helt og aldeles byttet roller Han er blevet den hjemmegående husmor, og jeg er blevet hende som kommer træt hjem om aftenen.
Jeg er den som nu skal finde det spændene at Tif har haft rendskid, eller at gulvet er vasket, mens han skal høre på nyheder ude fra den virkelige verden.

Forskellen ligger ikke fra mand til kvinde, men fra arbejdende og til hjemmegående...

jeg aner sgu ikke hvad jeg vil med det her indlæg, men det var bare så underligt, da det gik op for mig, hvordan vi på få uger helt og aldeles har byttet roller.
Om natten høre jeg heller ikke hvis Tif giver lyd, men det gør Michael så til gengæld...jarmen jeg aner slet ikke hvordan vi så hurtigt kunne lave om på vores roller?
Hvad skal der da ikke ske, når han også begynder på job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

linemus

Ha ha.. det er den omvendte verden

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

5. marts 2009

mor til en del

For dælen da, det er skisme da helt vildt, hvor længe er det lige siden at rollerne blev byttet rundt......ikke ret længe så vidt jeg husker......

Her ville det ikke gå sådan. Her ville manden bruge dobbelt så lang tid på det udenfor, haven ville blomstre igen, ukrudtet forsvinde bygningeren blive malet osv. osv. men huset ville flyde indtil jeg kom hjem fra job........

Så nyd du din hjemmegående husfar....og husk at forklær ham godt og grundigt, kom hjem med blomster, et lille klem i ny og næ og den slags vi andre ville elske....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.