overflytning fra dp til vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

Christina.78

Anonym skriver:

Sp har sagt han ikke skal op nøgen steder midlertigt da han er for tidligfødt og sensitiv. Håber bare vi slipper for at betale for Den plads vi ikke skal bruge.
Tak for svar

Ok kan jeg godt se..kunne ikke lige læse mellem linierne at han var ftf..men så ville jeg også beholde mit barn hjemme, da de jo ikke har brug for for megen uro og dikkedarer

men tror nu også der er lang ventetid på vs i de byer med mange børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Anonym

I kan sige DP-pladsen op, men mener at det er pr. den 1. og en måned frem man skal betale. Så det vil sige at i nok skal betale for både januar og februar. Det skulle vi i hvert fald da vi skiftede fra dagpleje til vuggestue.

Håber i finder en løsning der er tilfredsstillende for alle..

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

det skal i for at beholde barnet i køen.. i bad jo om pasning fra en vis dato, havde formøde og takkede ja der. sådan som jeg har forstået

så jo jeg mener i er forpligtedet til og betale, og det er jo jer der skal kontakte DP mht indkøring.. det er jo ikke D'P ansvar at jeres barn bliver indkørt.

så jeg med mindre i melderjeres barn helt ud..og derved mister jers plads i køren til VG stue så er det rimligt i betaler..

Nu er det bare sådan at jeg flere gange har spurgt til indkøringsfasen uden at få svar, og synes da det er fair at sige fra, hvis man ikke føler det er det rigtige, kan være svært at afgøre på 1 time hvor man snakker om så mange ting, og først bagefter finder ud af, kommunikationen ikke fungerer.
Nu var problemet også, de på kommunens hjemmeside skrev man ikke skulle betale hvis man overflyttede, men man skulle i 3 mdr hvis man sagde pladsen op, og også mistede plads i køen, og de sagde det modsatte på kontoret, så kunne jeg jo bare ikke få det til at passe

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

PSpecielPPrProblemeProbleProblemeSådan som jeg har forstået det har i fået tildelt en plads som i har sagt ja til? Og så derefter fundet ud af at pladsen ikke passer med jeres behov?

Så kan i gøre to ting.
1) sige pladsen op og søge på ny
2) søge overflytning til et andet pasningstilbud.

HVis i gør nummer 1. Så skal i søge så ny og kan ikke forvente at få plads med det samme. SÅ starter i fra bunden igen som alle andre. Men jo ældre jeres søn bliver jo bedre er det i forhold til hans placering i køen.. men der er selvfølgelig søskende fordele.

Tror måske i har gjort nummer 2 siden i skal betale indtil start et nyt sted? Og det vel også fair nok?

Men kan godt forstå at det er rigtig træls for jer.

Jeg tænker om i har fortalt pladsanvisningen om jeres søn? Og hvis der er nogle specielle behov. F.eks at han har brug for at pasningen foregår det samme sted hver dag og den stabilitet det giver ham frem for evt. Gæstedagplejere.(men nu kender jeg ikke jeres søn)

EVt få sp. til at skrive en udtalelse i kan sende til pladsanvisningen. Jeg har oplevet pladsanvisningen tage sådanne hensyn.

Problemet er de ikke kan finde ud af om det er 1 eller 2, og nu har Jeg snakket med dem igen, og siger der ikke er plads i vs før om meget lang tid, er vi heldige snakker vi august eller september, så nu skal vi se hvad vi så gør. Synes bare ikke jeg ville betale plads i 4-5 mdr hvis han ikke skal bruge den og slet ikke i 8-9 mdr :s

Anmeld

14. februar 2012

Elutka

Anonym skriver:

Sp har sagt han ikke skal op nøgen steder midlertigt da han er for tidligfødt og sensitiv. Håber bare vi slipper for at betale for Den plads vi ikke skal bruge.
Tak for svar

Et sensitiv burde passes i mini dagpleje eller hos en privat børnepasser/dagplejer, da der er mere ro og der kommer ingen gæstebørn ( som kan være meget ked ad det).  Der er for meget larm i vuggestuen for et sensitiv barn...

Anmeld

15. februar 2012

Elutka

en lille link om sensitive børn i dagpleje:

http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=57831

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.