overflytning fra dp til vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2012

Anonym trådstarter

Skriver som ano, da jeg ikke vil hænge nogen ud.
Sagen er den, at min 11 mdr gamle søn, skulle være startet i dagpleje. Han nåede ikke at starte op da hun blev syg. Problemet lå også i Jeg var meget utryg ved at han skulle starte, da vi ikke kunne forstå hinanden, pga hendes accent, og og hun hverken snakkede eller forstod godt dansk
Vi har i samråd med sp, besluttet at han i stedet skal i vs, snakket med pladsanvisningen, og der vil gå måneder inden han kan få en plads, samtidig vil de have jeg skal betale for dp indtil vi kan få vs plads til ham, selvom han ikke skal bruge pladsen. Kan forstå hvis vi skal betale for jan, Men kan det passe vi skal betale flere måneder for en plads vi ikke ønsker at bruge og at der går så lang tid inden man evt kan få en plads, her snakker vi tidligst april/maj :-( synes jo det er sådan lidt man ikke har ret til at ændre mening om det sted ens barn skal være, Og har mange gode reelle argumenter for at vi ikke ønsker opstart hos hende, og også for at vores søn i stedet skal i vs.
Håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Christina.78

Så må pladsanvisningen da kunne finde en anden dp indtil plads i vs eller hvcad? Det gør de her ihvertfald

Anmeld

6. januar 2012

maria_wlt

Det kan godt passe at du kan regne med en lang ventetid hos VS da det er et sted hvor rigtig mange vil ha deres børn hen. Forældre med søskende (som os) får f.eks plads først..

Det kan tilgengæld IKKE passe at i skal betale for DP . Den skulle gerne kunne siges op med 1 mdr varsel.. 

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Det kan godt passe at du kan regne med en lang ventetid hos VS da det er et sted hvor rigtig mange vil ha deres børn hen. Forældre med søskende (som os) får f.eks plads først..

Det kan tilgengæld IKKE passe at i skal betale for DP . Den skulle gerne kunne siges op med 1 mdr varsel.. 

Tak, synes jo netop det var problemet at vi skulle betale samtidig med jeg ikke kan bruge pladsen, eller tilbydes noget andet. Sp har sagt han ikke skal starte op midlertidigt andet sted da han er født for tidligt og sensitiv. Håber vi kan få hurtigt plads, men mest af alt at vi ikke skal betale for dp pladsen. Dp er rask igen, men har intet hørt fra hende om opstart, så er bare endnu en grund til han ikke skal derud.
Tak for svar

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Christina.78 skriver:

Så må pladsanvisningen da kunne finde en anden dp indtil plads i vs eller hvcad? Det gør de her ihvertfald

Sp har sagt han ikke skal op nøgen steder midlertigt da han er for tidligfødt og sensitiv. Håber bare vi slipper for at betale for Den plads vi ikke skal bruge.
Tak for svar

Anmeld

6. januar 2012

Anonym

I skal vel betale for januar og februar, så må opsigelsen træde i kraft

Anmeld

6. januar 2012

maria_wlt

Hvis han IKKE skal starte noget andet sted inden han får en VS plads så skal i bare sige DP op..

Anmeld

6. januar 2012

raca

Anonym skriver:

Tak, synes jo netop det var problemet at vi skulle betale samtidig med jeg ikke kan bruge pladsen, eller tilbydes noget andet. Sp har sagt han ikke skal starte op midlertidigt andet sted da han er født for tidligt og sensitiv. Håber vi kan få hurtigt plads, men mest af alt at vi ikke skal betale for dp pladsen. Dp er rask igen, men har intet hørt fra hende om opstart, så er bare endnu en grund til han ikke skal derud.
Tak for svar

det skal i for at beholde barnet i køen.. i bad jo om pasning fra en vis dato, havde formøde og takkede ja der. sådan som jeg har forstået

så jo jeg mener i er forpligtedet til og betale, og det er jo jer der skal kontakte DP mht indkøring.. det er jo ikke D'P ansvar at jeres barn bliver indkørt.

så jeg med mindre i melderjeres barn helt ud..og derved mister jers plads i køren til VG stue så er det rimligt i betaler..

Anmeld

6. januar 2012

musse1

Anonym skriver:

Skriver som ano, da jeg ikke vil hænge nogen ud.
Sagen er den, at min 11 mdr gamle søn, skulle være startet i dagpleje. Han nåede ikke at starte op da hun blev syg. Problemet lå også i Jeg var meget utryg ved at han skulle starte, da vi ikke kunne forstå hinanden, pga hendes accent, og og hun hverken snakkede eller forstod godt dansk
Vi har i samråd med sp, besluttet at han i stedet skal i vs, snakket med pladsanvisningen, og der vil gå måneder inden han kan få en plads, samtidig vil de have jeg skal betale for dp indtil vi kan få vs plads til ham, selvom han ikke skal bruge pladsen. Kan forstå hvis vi skal betale for jan, Men kan det passe vi skal betale flere måneder for en plads vi ikke ønsker at bruge og at der går så lang tid inden man evt kan få en plads, her snakker vi tidligst april/maj :-( synes jo det er sådan lidt man ikke har ret til at ændre mening om det sted ens barn skal være, Og har mange gode reelle argumenter for at vi ikke ønsker opstart hos hende, og også for at vores søn i stedet skal i vs.
Håber nogle kan hjælpe

hvor er det dog ærgerligt, men nej du kan opsige pladsen med 1 mdrs. varsel.

men ved i vores kommune, så kan man ikke bare forvente at få en ny plads, jo inden for 3 mdr. som er pladsnings garantien, så kan godt passe de siger, du først kan få en ny, til april/maj,

du er ikke garanterede en vuggestue plads men en dagplejeplads selvfølig hos en anden.

vuggestuerne kan der gå meget langt tid, før der er plads, hvis ikke i har en ældre søskende gå i bhv. det sted hvor der er vuggestue

Anmeld

6. januar 2012

Sara.

Sådan som jeg har forstået det har i fået tildelt en plads som i har sagt ja til? Og så derefter fundet ud af at pladsen ikke passer med jeres behov?

Så kan i gøre to ting.
1) sige pladsen op og søge på ny
2) søge overflytning til et andet pasningstilbud.

HVis i gør nummer 1. Så skal i søge så ny og kan ikke forvente at få plads med det samme. SÅ starter i fra bunden igen som alle andre. Men jo ældre jeres søn bliver jo bedre er det i forhold til hans placering i køen.. men der er selvfølgelig søskende fordele.

Tror måske i har gjort nummer 2 siden i skal betale indtil start et nyt sted? Og det vel også fair nok?

Men kan godt forstå at det er rigtig træls for jer.

Jeg tænker om i har fortalt pladsanvisningen om jeres søn? Og hvis der er nogle specielle behov. F.eks at han har brug for at pasningen foregår det samme sted hver dag og den stabilitet det giver ham frem for evt. Gæstedagplejere.(men nu kender jeg ikke jeres søn)

EVt få sp. til at skrive en udtalelse i kan sende til pladsanvisningen. Jeg har oplevet pladsanvisningen tage sådanne hensyn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.