Fødselsforberedelse - kan det svare sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

AnnaB.

Hej.

Jeg kan ikke finde ud af, om man "bør" gå til anden fødselsforberedelse, end den der tilbydes på hospitalet. Umiddelbart synes jeg, det lyder lidt overflødigt, men måske tager jeg helt fejl.

Har du gået til anden fødselsforberedelse end den hospitalet tilbød, og hvis du gjorde: kunne du så bruge det til noget?

Og til jer der ikke har benyttet jer af ekstra fødselsforberedelse: har du efter fødslen tænkt, at du burde du have gjort?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Toshiba

AnnaB. skriver:

Hej.

Jeg kan ikke finde ud af, om man "bør" gå til anden fødselsforberedelse, end den der tilbydes på hospitalet. Umiddelbart synes jeg, det lyder lidt overflødigt, men måske tager jeg helt fejl.

Har du gået til anden fødselsforberedelse end den hospitalet tilbød, og hvis du gjorde: kunne du så bruge det til noget?

Og til jer der ikke har benyttet jer af ekstra fødselsforberedelse: har du efter fødslen tænkt, at du burde du have gjort?

På forhånd tak

jeg gik til den da jeg ventede den første - fik INTET ud af det - som jeg kunne bruge - andet end vi så fødeafdelingen

Anmeld

6. januar 2012

Carl-Emil's mor

AnnaB. skriver:

Hej.

På forhånd tak

Jeg var til det! Tvunget af manden!! Det var hyggeligt nok men ikke noget vildt og wow det var sørme ny viden men manse fik da skrevet en helt roman ned han gik hjem og sammenlignede med vores bøger

Anmeld

6. januar 2012

hautecouture

Vi var kun til det på sygehuset, fik intet ud af det overhovedet. Men kunne se nogle af de andre par gjorde (nogle af kvinderne blev desværre også skrækslagne for fødslen - især efter at have set video som ellers var en perfekt, hurtig førstegangs fødsel uden nærbilleder, hihi) - Tror det er meget forskelligt, selvom jeg ikke fik noget ud af det er jeg glad for jeg tog det med - men vil ikke mene det er nødvendigt med noget udover.

Anmeld

6. januar 2012

Ems30

Vi var til det første modul af fødselsforberedelsen (ud af 3) og fik absolut intet ud af det. Så det blev heller ikke til flere for vores vedkommende

Anmeld

6. januar 2012

Fenja09

Jeg/vi fik kun den information man får på hospitalet da jeg ventede Alberte. Hvis man er førstegangsfødende tror jeg altid man vil føle at man mangler noget mere forberedelse, mest fordi at man ikke har prøvet det før. Det er måske de færreste som får en fødsel nøjagtig som de forventede eller havde forberedt sig på. Tror ikke at ekstra forberedelse ville have hjulpet til min fødsel, men synes sagtens at jeg kunne bruge foredragene på hospitalet - om ikke andet så i hvert fald til at slå de fleste myter og skrækhistorier i jorden, som man altid hører om.

/Fenja

Anmeld

6. januar 2012

AnnaB.

Tak skal I have.

Det er godt med råd fra erfarne kvinder

Anmeld

6. januar 2012

Sillebob

Jeg gik til fødselsforberedelse på hospitalet og synes faktisk at den var ok, ikke meget andet end hvad som står i bøgerne, men det var faktisk rart at have een man kunne spørge til råds og høre om andres tanker omkring fødslen.

Derudover har jeg dyrket almindelig pilates som hjalp mig rigtig meget. De rigtige vejrtrækningsmetoder er guld værd

Derudover ville jeg ikke sige at man behøver mere forberedelse, men det er jo smag og behag - kroppen guider dig igennem uanset så stol på den når du kommer så langt!

Held og lykke

Kram herfra

Anmeld

6. januar 2012

norenberg

jeg har født 3 unger uden fødselsforberedelser og har ikke manglet noget...

Anmeld

6. januar 2012

mulle85

jeg var til fødselsforberedelse i vand, hvor vi både lavede øvelser og talte med jordmor da vi var færdige i vandet, synes klart det hjalp mig mod mine smerter og være i vand, var dog noget jeg selv betalte for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.