kommunen og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Anonym trådstarter

jeg er en 20 årig pige og er muligvis gravid og sammen med barnets far er igang med uddannelse og har et arbejde ved siden af som tjener og kæresten er under uddannelse også

graviditeten er planlagt hvis det er lykkedes os at blive gravide

men jeg tænkte så på er der nogen aldersgruppe for at kommunen holder øje med hvordan vi gør tingene ? ikke at jeg har nogen problemer med det, vil bare forbedrede mig på det hvis nu det viser sig at de skal ind over og følge mig ?

Kom gerne med erfaringer og hvad I nu ellers har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

musse1

Anonym skriver:

jeg er en 20 årig pige og er muligvis gravid og sammen med barnets far er igang med uddannelse og har et arbejde ved siden af som tjener og kæresten er under uddannelse også

men jeg tænkte så på er der nogen aldersgruppe for at kommunen holder øje med hvordan vi gør tingene ? ikke at jeg har nogen problemer med det, vil bare forbedrede mig på det hvis nu det viser sig at de skal ind over og følge mig ?

jeg var 19 da vi fik vores det første barn  og er i dag 26 år og har 4, der er aldrig blivet holdt ekstra øje med os af kommunen, selv om vi var unge. sundhedsplejsken har heller ikke været der ret meget med nogle af dem.. så det er kun min erfaring at de ikke holder ekstra øje med en..

tror mere det er hvis man har lavet noget møj som yngere eller der har været andre ting..

Anmeld

5. januar 2012

SD

Anonym skriver:

Kommunerne har ikke en bestemt aldersgruppe de "holder øje med" Men det er klart, at som ung mor skal man måske ikke ha ret mange "kameler i rygsækken" før de sætter fokus på dig. Men med mindre du har røget hash eller det der er værre - haft en hård barndom hvor kommunen har været inde over eller lever uhensigtmæssigt i det hele taget - ja så tror jeg bestemt ikke de vil kigge nærmere over det.

Den første du vil møde på din "graviditets vej" er jo din egen læge som kender dig og jordemoderen. Hvis der er noget snask de vil rode op i så sker det som oftest her.

Kender flere der har fået børn rigtig tidligt, uden at være i kommunens søgelys. Tror primært det er, hvis de har grund til at være bekymrede.

Good luck.

//Stine

Anmeld

5. januar 2012

Annana89

Når du er til 1. Graviditetsundersøgelse vil lægen spørge dug om nogle spørgsmål omkring jeres liv udfra detvurdere hun/han om din alder kan være et problem! Men der lyder til at du er en helt " normal" pige med et godt liv osv. Jeg tror der skal en del til før de ser 20 år som er problem på forhånd, så skal su ha haft en dårlig fortid eller lign.

Og husk på at lægen skal spørge alle geavide om personlige spørgsmål omkring ens liv og det kan lige så godt være en på 30 der skal "holdes"  Øje med) tror ikke du skal være så nervøs!

Og held og lykke med PB!

Anmeld

5. januar 2012

kirsti

Det er ikke alderen de ser på (: og 20 er ikke ungt i kommune sammenhænge de har rigeligt at se til med dem under 18 (: jeg var 21 på kontanthjælp og hørte intet fra dem

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Det er ikke alderen de ser på (: og 20 er ikke ungt i kommune sammenhænge de har rigeligt at se til med dem under 18 (: jeg var 21 på kontanthjælp og hørte intet fra dem

har bare fået af vide at det var alderen de gik efter men det kan jeg høre det ikke er

Anmeld

5. januar 2012

kirsti

Anonym skriver:

har bare fået af vide at det var alderen de gik efter men det kan jeg høre det ikke er

Nej ikke i din alder, hvis du var under 18 så måske men ellers ikke

Anmeld

5. januar 2012

Tvillingemor80

Jeg blev som 19 årig mor til tvillinger . jeg har intet ekstra eftersyn haft

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.