Anonym skriver:
jeg er en 20 årig pige og er muligvis gravid og sammen med barnets far er igang med uddannelse og har et arbejde ved siden af som tjener og kæresten er under uddannelse også
graviditeten er planlagt hvis det er lykkedes os at blive gravide
men jeg tænkte så på er der nogen aldersgruppe for at kommunen holder øje med hvordan vi gør tingene ? ikke at jeg har nogen problemer med det, vil bare forbedrede mig på det hvis nu det viser sig at de skal ind over og følge mig
?
Kom gerne med erfaringer og hvad I nu ellers har
Kommunerne har ikke en bestemt aldersgruppe de "holder øje med" Men det er klart, at som ung mor skal man måske ikke ha ret mange "kameler i rygsækken" før de sætter fokus på dig. Men med mindre du har røget hash eller det der er værre - haft en hård barndom hvor kommunen har været inde over eller lever uhensigtmæssigt i det hele taget - ja så tror jeg bestemt ikke de vil kigge nærmere over det.
Den første du vil møde på din "graviditets vej" er jo din egen læge som kender dig og jordemoderen. Hvis der er noget snask de vil rode op i så sker det som oftest her.
Kender flere der har fået børn rigtig tidligt, uden at være i kommunens søgelys. Tror primært det er, hvis de har grund til at være bekymrede.
Good luck.
//Stine
Anmeld