Sæd kvalitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

Rockertand

Mor til Mike <3 skriver:

Jeg har fået at vide af min læge at det hjælper på chancerne for at blive gravid. Underligt nok begyndte jeg på det og blev gravid, og min kusine blev gravid efter over halvandet års forsøg efter start på folinsyre da hendes læge havde sagt det samme. Så giv mig lige kammertonen! Jeg spreder det budskab jeg har fået at vide, og selv oplevet er rigtigt.

Det er basal viden, men det er lidt trist, når folk videregiver oplysninger, de har misforstået.

2 graviditeter er så langtfra grundlag for at lave den konklusion, du har draget, det skærer i mit faglige (sundhedsuddannede!) hjerte, at du kan tro på, at folinsyren har "skabt" graviditeterne for jer, men det er heller ikke vigtigt, jeg vil lade dig blive i troen.

Til trådstarter: Folinsyre skal tages fra babyprojektet planlægges (og ikke når man har prøvet i 1½ år som lige nævnt, så har man ikke læst på lektien), man kan få piller, hvor alle gode vitaminer indgår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Mutti2B

Mor til Mike <3 skriver:

Jeg har fået at vide af min læge at det hjælper på chancerne for at blive gravid. Underligt nok begyndte jeg på det og blev gravid, og min kusine blev gravid efter over halvandet års forsøg efter start på folinsyre da hendes læge havde sagt det samme. Så giv mig lige kammertonen! Jeg spreder det budskab jeg har fået at vide, og selv oplevet er rigtigt.

Så skulle din læge vist lige læse lægebøgerne igen for det er jo helt forkert det han har fortalt dig!

Anmeld

5. januar 2012

Rockertand

Mutti2B skriver:

Så skulle din læge vist lige læse lægebøgerne igen for det er jo helt forkert det han har fortalt dig!

Thank you 

Anmeld

5. januar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Vi fik den testede efter 3 måneder.

Også behøver man ikke nødvendigvis vente 1 år,før man bliver henvist,det er helt op til ens egen læge.

Vi blev henvist til behandling inden vi overhovdet var startede på PB.

Anmeld

6. januar 2012

Masig

mea skriver:

Vi fik den testede efter 3 måneder.

Også behøver man ikke nødvendigvis vente 1 år,før man bliver henvist,det er helt op til ens egen læge.

Vi blev henvist til behandling inden vi overhovdet var startede på PB.

Så må det vel være fordi en af jer fejlede noget? Ellers har jeres læge da været ualmindeligt.. tja.. mærkelig hehe... Har aldrig hørt om nogen der gør noget før efter tidligst ½ år, da det jo koster systemet en masse penge, og det er meget normalt der går ½-1 år før man bliver gravid...

Anmeld

6. januar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Næ vi fejler ikke noget,jeg havde en smule FSH og progesteron mangel,ellers er der ikke noget at komme efter.

Men det er altså meget forskelligt,hvornår lægerne vil henvise.

Anmeld

6. januar 2012

Masig

mea skriver:

Næ vi fejler ikke noget,jeg havde en smule FSH og progesteron mangel,ellers er der ikke noget at komme efter.

Men det er altså meget forskelligt,hvornår lægerne vil henvise.

Okay.. Ja det ved jeg godt, vores læge var også hurtig, men det er vist meget sjældent det sker med det samme, før man overhovedet er gået igang.. giver jo ikke rigtig mening, men sådan er det jo forskelligt

Anmeld

6. januar 2012

christina92

helenak skriver:

Hvor lang tid prøvede i at blive gravide før at i fik testet mandens sæd kvalitet?
Har dog kun prøvet i 3 måneder, men stadig ingen spire i maven, så overvejer derfor at vi snart bør blive testet for hvorvidt vi har en chance. 

Jeg var ved lægen i går i forhold til om min Ægløsning er som den skal være og hun gjorde det temmelig klart det man normalt ikke sender folk videre til nogen udnersøgelse før man har prøvet et år som minimum  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.