Betaler du din skat med "glæde"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2009

betski

Ja jeg betaler min skat med glæde. Og synes ikke det hænger sammen med et velfærdssamfund at man laver skattestop eller ligefrem ønske om at nedsætte skatten. Vi stiller alle højere og højere krav til samfundet, og alt koster penge. Man kan ikke forvente at få i pose og sæk. Så ønsker vi, at der skal tilgode ses på samtlige områder, ja så må vi op med pungen. Jeg går meget ind for at støtte de "svage" som ikke selv formår at skabe en sund og god hverdag. Det være sig unge som gamle. Men med regler der bliver ændret, ud fra regeringens velbefindende, ja så er det meget svært for de forskellige instanser at stoppe dem som udnytter vores gode system. Det synes jeg er synd og skam. Men sådan er verden desværre skruet sammen, og overordnet set, synes jeg vi her i DK gør det meget godt. Men altså, jeg er slet ikke i tvivl; jeg betaler med glæde min skat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Duddi skriver:

Ja jeg betaler min skat med glæde. Og synes ikke det hænger sammen med et velfærdssamfund at man laver skattestop eller ligefrem ønske om at nedsætte skatten. Vi stiller alle højere og højere krav til samfundet, og alt koster penge. Man kan ikke forvente at få i pose og sæk. Så ønsker vi, at der skal tilgode ses på samtlige områder, ja så må vi op med pungen. Jeg går meget ind for at støtte de "svage" som ikke selv formår at skabe en sund og god hverdag. Det være sig unge som gamle. Men med regler der bliver ændret, ud fra regeringens velbefindende, ja så er det meget svært for de forskellige instanser at stoppe dem som udnytter vores gode system. Det synes jeg er synd og skam. Men sådan er verden desværre skruet sammen, og overordnet set, synes jeg vi her i DK gør det meget godt. Men altså, jeg er slet ikke i tvivl; jeg betaler med glæde min skat

Kunne ikke have skrevet det bedre selv !

Anmeld

5. marts 2009

BellaT

Betaler med glæde.

Anmeld

5. marts 2009

DK

Nej det gør jeg ikke. Jeg synes at vores velfærdssamfund snart nærmer sig et kommunist-samfund hvor alle skal have det samme, uanset hvad de laver eller hvilken indsats de yder.

Anmeld

5. marts 2009

Mette+Mathias

Ja, jeg betaler min skat med glæde, for at vi alle kan få det bedre (ved godt at mit bidrag ikke gør det alene).

Der er nogle som siger at de ikke har modtaget andet end børnepengene for deres skattepenge, men det er jo laaaaangt fra rigtigt, hvad med:
jordemoder (evt. læge) og scanninger under grav. og fødsel, skole, institutioner (vi betaler jo selv kun 25-30% af udgiften), tandlæge (vi betaler skam heller ikke det hele selv dér), veje der bliver bygget til os og som vi kører gratis på, biblioteker, kirker (dåb, bryllup osv)., gratis museer, - det er da noget som vi alle modtager en eller flere af?

) Mette

Anmeld

5. marts 2009

Tina2

Ja, det gør jeg.... Kunne dog godt ønske mig der var områder der blev bedre som fx indenfor sygehuset osv.... Det synes jeg er lidt halvpinligt....

Synes ikke så godt om ideen med skattestop, for der bliver efterhånden krævet så meget af vores velfærdssamfund og vi har bestemt rigtig mange goder i dette land.....

Så kan da godt tænke at det ville være fedt at betale knap så meget, men når jeg så tænker på de områder der ville blive sparet på, så betaler jeg sgu gerne min skat:-)

Anmeld

6. marts 2009

Fines mor

Både og vil jeg sige....

Der er helt klart nogle områder hvor vi godt kan blive bedre, her tænker jeg på vores sygehusvæsen, og vores kræftbehandling. Det er ikke godt nok.
Ud over det, så er jeg selv ansat i staten, og her kan jeg bestemet godt se nogle steder hvor vi kan være mere effektive - jeg vil ikke lige komme ind på hvor, for jeg syntes det er yderst pinligt af en statslig myndighed.

Så jo det er hip som hap med den skat, og så må jeg indrømme det her topskat er noget fis. Bare fordi man har en lang god uddannelse, og tjener lidt mere behøver man jo ikke at skulle flås

Anmeld

6. marts 2009

netdaddy

Jeg betaler sådan set min skat med glæde....dog med visse forbehold.

Fx. mener jeg godt at man kunne betale fx. en enkelt krone pr. bog man låner på biblioteket - det er jeg ret overbevist om at alle danskere har råd til. Der bliver på daglig basis udlånt ekstremt mange bøger på de danske biblioteker, så det vil kunne finansiere en stor del af bibliotekerne i sig selv.

Kunstnerstøtten mener jeg helt bør fjernes. Jeg mener ikke at vi alle sammen skal betale til at nogle mennesker vælger en levevej som er så usikker som den - der er jo ingen der ved sine fulde fem kan vide eller regne med at man kommer til at leve af sin kunst.

Derudover mener jeg at SU til hjemmeboende bør fjernes helt og i stedet bør udeboende og studerende med børn (uanset om forældrene er sammen eller ej) få noget mere. Skal jeg gå og betale til at en hjemmeboende (som i langt de fleste tilfælde har gratis tøjvask, mad m.m.) have fra 1200-2000 kr. om måneden til byture m.m.? Jeg har selv fået hjemmeboende SU selv om jeg boede ude og det er ingen dans på roser - har aldrig fået hjemmeboende SU mens jeg boede hjemme og ville absolut ikke søge den selv om det var muligt.

Så min holdning er mere brugerbetaling på nogle områder, så kunne en skattereform måske få en bedre virkning.

Anmeld

7. marts 2009

karina1980

synes måske godt at der kunne forbedres på nogle områder, såsom sygehusvæsenet og så burde der kigges igennem en masse steder indenfor stat og kommune, der sidder altså en masse unødvendige poster og suger en del kroner,

har så hellere aldrig forstået hvorfor at en person der er ved at tage en udd. og lever af SU skal have langt mindre end den person som går på bistand og ikke laver noget, man burde da opfordre folk til at tage en udd. ikke straffe dem der gør

forstår heller ikke de ikke gør mere for at stoppe alle dem som netop render og indkassere både ekstra børnepenge og boligsikring, fordi de har valgt at have 2 adr. men alligevel bor sammen, så de kan få de ekstra penge,

Anmeld

7. marts 2009

Lullaby

Jeps vi har mange gode ting der er gratis. Men ville nu gerne betale en 5 % mere hvis tandlæger, psykologer osv kunne være gratis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.