Betaler du din skat med "glæde"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Betaler du din skat med "glæde"?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.948 visninger
23 svar
0 synes godt om
5. marts 2009

Nemesis

Med al den snak om skatte"lettelser" og forårspakker, betaler i så jeres skat med glæde??

Her kan jeg ikke tillade mig at brokke mig. Jeg har mere end rigeligt fået udbytte af mine skattekroner. Jeg er selv øre"barn" og fik endnu en ny trommehinde for 4 år siden. Jeg har været på revalidering. Jeg har en søn med en diagnose som går på en specialskole, får merudgiftsydelse, har været enlig mor med dertilhørende ydelser, skal nu i arbejdsprøvning med henblik på flexjob = jeg altid vil være i systemet.

kort sagt...mine skattekroner dækker jo ikke engang brøkdelen af de udgifter samfundet har på mig.
Hvad med jer...

Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

Kristina V

Tænker som sådan ikke over det!
Jeg har altid arbejdet og det eneste jeg har modtaget er børnepengene, men derfor gør det mig nu ikk noget at betale.

Tænk på alle de lande hvor man skal betale for læge hjælp, og hvor mange som ikke har penge til det.
Så ved ikke om jeg kan sige jeg betaler med glæde, men betaler da.

Anmeld

5. marts 2009

PrincessQ

Synes det er helt i orden at vi betaler noget.

Har da været glad for ikke at skulle betale når jeg har været indlagt eller haft brug for behandling på skadestuen hvilket har været nødvendigt et par gange.. var vist lidt vild da jeg var lille så er blevet lappet sammen et par gange

Anmeld

5. marts 2009

fam.4xc

Kristina V skriver:

Jeg har altid arbejdet og det eneste jeg har modtaget er børnepengene, men derfor gør det mig nu ikk noget at betale.

Tænk på alle de lande hvor man skal betale for læge hjælp, og hvor mange som ikke har penge til det.

lige mine ord.

Anmeld

5. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg betaler sådan set min skat med glæde. MEN - Jeg syntes der er rigtig mange ting, i samfundet, der koster unødvændig mange penge og ikke fungerer optimalt...

Så jeg kunne godt være mere glad.

Jeg syntes det er træls, hvis jeg skal betale mindre i skat, men bare mere på alt andet.

Anmeld

5. marts 2009

Plysbjørnen

Kristina V skriver:

du skal lige huske at hver du er ved læge "modtager" du også, i det du ikke skal betale for at gå til læge...

Det er jo noget du betaler til over skatten... skolen... og ja... andre ting...

Anmeld

5. marts 2009

Kristina V

Trold skriver:

du skal lige huske at hver du er ved læge "modtager" du også, i det du ikke skal betale for at gå til læge...

Det er jo noget du betaler til over skatten... skolen... og ja... andre ting...

Det er det jeg mener.. Jeg havde sku betale under alle omstændigheder på en aller anden måde..
Så synes jeg skatten er fin, så de "svage" i samfundet, også kan behandles, komme i skole osv .

Anmeld

5. marts 2009

Plysbjørnen

okay, så er vi enige... jeg misforstod nok bare lige den måde du havde skrevet det på...

Anmeld

5. marts 2009

Plysbjørnen

Kristina V skriver:

Det er det jeg mener.. Jeg havde sku betale under alle omstændigheder på en aller anden måde..
Så synes jeg skatten er fin, så de "svage" i samfundet, også kan behandles, komme i skole osv .

okay, så er vi enige... jeg misforstod nok bare lige den måde du havde skrevet det på...

Anmeld

5. marts 2009

wamse

ja jeg betaler med glæde min skat, så vi har nogle "gratis" ting i samfundet, så som læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.