Vacc. mod influenza mens man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

LilleLene

MissBee skriver:

Hvad er jeres holdning til dette?

Jeg så igår a gravide kan få gratis influenza vacc. indtil 31 marts og je er syg hele tiden så jeg overvejer det meget meen som med alt er der jo en risiko ved en vacc. Ville i gøre det??

jeg har lige fået min i dag faktisk

en vaccine er jo egentlig bare selve sygdommen man sprøjter ind, for at lærer imunforsvaret at bekæmpe dette

Så hvis den kan gøre så du ikke får influinza, så er det da værd at tage med, for om du får "influenza" i en lille dosis eller du får rigtig influenza, så kommer det jo alligevel ind i kroppen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Dorthe77

MissBee skriver:

Jeg så igår a gravide kan få gratis influenza vacc. indtil 31 marts og je er syg hele tiden så jeg overvejer det meget meen som med alt er der jo en risiko ved en vacc. Ville i gøre det??

Jeg er gravid og tog vaccinen i oktober, for der var alvorlig sygdom i nærmeste omgangskreds og jeg ville bare IKKE risikere influenza og dermed ikke kunne besøge dem. Jeg har overhovedet ikke været syg, 7-9-13, og plejer som regel både at rende på forkølelse og influenza, så jeg har absolut ikke fortrudt.

Anmeld

5. januar 2012

Kageelsker

MissBee skriver:

Jeg har fået den, og har ingen skrupler haft over det overhovedet. Blev også vaccineret for H1N1 gennem mit arbejde, da den var aktuel (var dog ikke gravid der ).

Vil dælme hellere have en vaccine end en omgang influenza! (selvom man selvfølgelig ikke er 100% dækket ind)

Anmeld

5. januar 2012

HeidiW86

Er det en vaccine man automatisk får tilbudt hos lægen eller hvordan?? 

Anmeld

6. januar 2012

MissBee

HeidiW86 skriver:

nej jeg så et opslag på hospitalet om at alle læger tilbyder gravide influenza vaccination frem til marts 2012 gratis men jeg blev ikke tilbudt det da jeg var der sidst  men ringede derop og bedte om den....

Anmeld

6. januar 2012

LilleMie

HeidiW86 skriver:

Jeg fik den tilbudt ved lægen og den er gratis at få, når man er gravid (eller pensionist )

Anmeld

6. januar 2012

LilleMie

MissBee skriver:

Jeg fik den og jeg har ingen bivirkninger haft af den, kun lidt ekstra træt/småsløj på 7. dagen - det er trods alt influenza man får spøjtet ind

Min læge sagde, at det ikke var værre at få vaccinen end at få en almindelig influenza.

Anmeld

6. januar 2012

MissBee

Nu har jeg fåët den og håber så at det er slut med at være syg  jeg vil jo gerne være rask og nyde de sidste 9 uger på mit arbejde... Glæder mig ikke til en tidlig sygemelding da jeg elsker mit arbejde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.