Hvem kontakter man...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.355 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

*Sofie*

Er det statsforvaltningen man kontakter, hvis barnets far ikk betaler børnepenge? Eller er det kommunen...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

MortilCilas

Du skal gå på kommunen får be om en sedl som du så sender til statsforvaltiningen, også får du dem fast, og så skylder faren dem til kommunen

Anmeld

5. januar 2012

millemai

Han skal først "dømmes" til at betale børnebidraget, hvis I ikke har været dette igennem, så skal du først søge hos statsforvaltningen. Er det mindstesatsen - så får du en automatisk godkendelse. Her er blanket.

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5029

Når beløbet er fastsat og du har papir på at han skal betale dig pengene, så går du til kommunen og beder dem hjælpe med udbetalingen. Så får du beløbet fast hver måned og kan regne med dem i din økonomi.

Anmeld

5. januar 2012

Chr-Hei

Det er helt rigtigt hvad millemai skriver.. Vil dog lige pointerer at du skal være OBS på du så pludselig ikke får det begge steder fra.. Her ville moderen heller ikke betale men da vi så havde været gennem kommunen med det så betale hun s.. selv.. Så vi fik pludselig både fra hende og kommunen.. Så de måtte fluks retur til kommunen..

Anmeld

5. januar 2012

*Sofie*

millemai skriver:

Han skal først "dømmes" til at betale børnebidraget, hvis I ikke har været dette igennem, så skal du først søge hos statsforvaltningen. Er det mindstesatsen - så får du en automatisk godkendelse. Her er blanket.

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5029

Når beløbet er fastsat og du har papir på at han skal betale dig pengene, så går du til kommunen og beder dem hjælpe med udbetalingen. Så får du beløbet fast hver måned og kan regne med dem i din økonomi.

Tusind tak for dit svar

Anmeld

5. januar 2012

*Sofie*

Chr-Hei skriver:

Det er helt rigtigt hvad millemai skriver.. Vil dog lige pointerer at du skal være OBS på du så pludselig ikke får det begge steder fra.. Her ville moderen heller ikke betale men da vi så havde været gennem kommunen med det så betale hun s.. selv.. Så vi fik pludselig både fra hende og kommunen.. Så de måtte fluks retur til kommunen..

Har været omkring den tanke.
Det har kørt rigtig fint med betaling de sidste to år...men denne måned har jeg ikk fået dem.
Min tanke var at få ham til at stoppe sin overførsel, og lade det overgå til kommunen/statsforvaltningen.
For hvis der er noget der kan skabe splid i et ellers godt fungerende samarbejde, så er det penge. Og det gider jeg bare ikk.

Anmeld

5. januar 2012

smølfine

*Sofie* skriver:

Har været omkring den tanke.
Det har kørt rigtig fint med betaling de sidste to år...men denne måned har jeg ikk fået dem.
Min tanke var at få ham til at stoppe sin overførsel, og lade det overgå til kommunen/statsforvaltningen.
For hvis der er noget der kan skabe splid i et ellers godt fungerende samarbejde, så er det penge. Og det gider jeg bare ikk.

Hvis det kun er denne måned, du ikke har modtaget penge fra faderen, ville jeg nok starte med at kontakte ham og høre om det bare er en forglemmelse, for som du selv siger så er der ikke noget som penge, der kan få tingene til at gå i hårdknude. Og hvis det nu viser sig at der bare er gået noget galt i overførslen fra banken eller han har glemt det, så vil han måske tage det ilde op, at du har blandet kommunen ind i det.

Anmeld

5. januar 2012

betski

*Sofie* skriver:

Er det statsforvaltningen man kontakter, hvis barnets far ikk betaler børnepenge? Eller er det kommunen...?

Jeg vil modsat Smølfine sige, at det er en rigtig god ide at få det til at køre via kommunen. Så får du også automatisk de stigninger der kommer hver år. Det behøver ikke være pga konflikter at man får lavet sådan en ordning. Det er jo også nemmere for ham, da penge så i stedet bliver trukket fra hans løn og han ikke selv skal sørge for en overførsel.

Som der er blevet nævnt, så skal du have ne resolution fra statsforvaltningen. Den tager du med på kommunen og så køre det derfra.

Anmeld

5. januar 2012

1012lmp

Det er statsamtet... du søger om bidrag derinde!

Anmeld

5. januar 2012

*Sofie*

smølfine skriver:

Hvis det kun er denne måned, du ikke har modtaget penge fra faderen, ville jeg nok starte med at kontakte ham og høre om det bare er en forglemmelse, for som du selv siger så er der ikke noget som penge, der kan få tingene til at gå i hårdknude. Og hvis det nu viser sig at der bare er gået noget galt i overførslen fra banken eller han har glemt det, så vil han måske tage det ilde op, at du har blandet kommunen ind i det.

Det her jeg gjort, og det ser heldigvis ud til at ordne sig
Hader bare at snakke om penge med ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.