autostol- hvilken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

tweety2060

Autostol.dk skriver:

BCoBooCooHej, Vi har en Maxi Così Pearl og en Römer Duo Plus og er glade for begge stole. De koster omkring 1200-1300 kr i England inkl fragt.

Det gode ved Duo plus er, at den både virker med isofix og bilens 3-punktsele. På den måde står man aldrig uden en autostol, der ikke kan monteres, hvis man fx har en låne bil fra værkstedet ol.

Har i isofix i bilen?

For isofix stole klare sig oftest bedst i test og er således at fortrække.

Du kan læse mere om isofix her http://www.autostol.dk/isofix-og-sele-montering/isofix/

King Plus koster omkring de 1500 kr i Tyskland inkl fragt.

Hvis det har interesse, vil jeg på mandag finde 4-5 autostole, som jeg synes du bør tjekke. Vil grave lidt i de forskellige tests og finde de bedste stole frem til dig.

(er nemlig ikke lige ved min computer nu)

God weekend

Cool, det ville da bare være SÅ fedt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

tweety2060

MortilCilas skriver:

Jeg har lige købt en Maxi Cosi Axis vidst, super god stol, og købte den for 2024kr i babysam, den kan dreje hvis man har en 5dørs bil, så man ikke vrider i ryggen, hovedstøtte inden i. Super godt

Åh ja den er også mega fed.... Helt klar fordel at den kan dreje, og ren luksus

Anmeld

6. januar 2012

MortilCilas

tweety2060 skriver:

Åh ja den er også mega fed.... Helt klar fordel at den kan dreje, og ren luksus

Ja rigtig smart, og min søn sidder super godt i den

Anmeld

9. januar 2012

Autostol.dk

tweety2060 skriver:

Cool, det ville da bare være SÅ fedt!!

Hej,

Havde i Isofix i bilen?

Listen kommer først lige i morgen tidlig - håber det er ok.

Anmeld

9. januar 2012

tweety2060

Autostol.dk skriver:

iaafædebedsbedstbedsteforældr

Hej,

Havde i Isofix i bilen?

Listen kommer først lige i morgen tidlig - håber det er ok.

Altså der er ISOfix i bedsteforældrenes bil men ikke I firma bilen som vil være den primær bil, vi bruger..helt ok, super fedt du gider gøre så stort et stykke arbejde

Anmeld

10. januar 2012

Autostol.dk

Hej,

Jeg har været ved at se lidt på det og når det skal være uden Isofix, er udvalget lidt mindre.

Lige lidt info omkring test resultaterne. Idet interevallerne i test resultaterne er rimelig store, kan flere stole sagtens få sanne antal stjerner uden at være 100% lige gode. Derfor har jeg valgt at omregne resultatet til en procentsats, så man bedre kan se, hvor godt stolen har klaret sig.

80-100% = Rigtig godt
60-79% = Godt
40-59 = Tilfredsstillende
20-39% = Tilstrækkelig
0-19% = Mangelfuld 

Autostole 9-18 kilo

Den autostol, der klare sig bedst i test i denne gruppe, er Kiddy Energy Pro, som får 4/5 stjerner (som de nedenstående) men procentsatsen er 78% eller lige på grænsen til 5/5 stjerner. Kiddy Energy Pro har en mavepude, hvilket gør, at stolen klare sig så godt. Koster omkring 1400 kr.

Maxi Cosi Tobi er en god stol, hvor barnet sidder højt og der er en lampe, der lyser og fortæller om barnet siddet korrekt, hvilket medføre mindre sandsynlighed for forkert brug. Stolen har fået 4/5 stjerner og omregnet til procent får Maxi Cosi Tobi 68%. Koster omkring 1500 kr.

Römer King Plus er en rigtig god stol, som mange anvender og er glade for. Römer er kendt og det giver i sig selv sikkerhed for mange. Römer King Plus klare sig også godt i tests og får 4/5 stjerner. Omregnet til procent får King Plus 68%. Koster omkring 1500 kr.

Autostole 9-36 kilo (12år)

Er du mere til, at autostolen kan bruges i flere år, er nedenstående en mulighed:

Cybex Pallas har fik 4/5 stjerner eller 66%. Når barnet bliver for stor til stolen med mavepude, tager man mavepuden af og så har man faktisk en Cybex Solution autostol. Der er lavet en opgradering af stolen, Cybex Pallas 2, men den er endnu ikke testet. Stolen koster omkring 1300 kr.

Kiddy Guardian er ligeledes en mavepude stol og den fik 4/5 stjerner eller 70%. Stolen koster omkring 1700 kr. Den er lidt dyre, men også bedst i test og kan bruges til 12 år.

Ovenstående har ikke isofix, men skulle i se på en stol med Isofix, kunne Römer Duo Plus være en mulighed. Den har jeg selv og er meget tilfreds med den. Stolen kan sættes fast med både Isofix og sele - så i kan bruge Isofix når bedste forældrerne køre med barnebarnet.

Den har fået 4/5 stjerner eller 70%. I den nye model, er der lavet top-forankring, hvilket betyder ekstra sikkerhed ved frontal kollision. Stolen koster omkring 1300 kr.

Jeg har slet ikke set på de bagudvendte autostole i denne størrelse, da der ikke er mange som vil bruge dem. Men hvis du kunne være interesseret i info og priser på de bagudvendte autostole må du lige sige til - så skal jeg nok lige finde et par modeller frem. Men der findes en del og over 10 af stolene har klaret sig virkelig godt i tests og er langt mere sikker end forudvendte autostole.

Hvis du vil læse lidt mere om forskellen på bagudvendte og forudvendte autostole og se en film, kan du se mere her:  http://www.autostol.dk/blog/forudvendt-eller-bagudvendt-autostol/

De er lidt dyre og koster fra 1900-3200 kr - i snit koster de dog 2700 kr.

Jeg arbejder på en fokus serie om bagudvendte autostole, som kommer online om et par uger.

Men sig til, hvis jeg skal finde nogle af dem frem.

Håber du kan bruge ovenstående 

Anmeld

10. januar 2012

Polkaprik

Vi valgte en stol der kunne bagudvendes så hun kunne sidde sådan indtil hun var mindst 3 år da det er det absolut mest sikre! Det skyldes at deres nakke ikke er stærk nok til at holde deres hoved i et sammenstød. 

Vi valgte en Britax multitech da den var nemmest at montere af alle de forskellige vi prøvede. 

Den ligger så også i den dyre ende. Vi gav 3000 kr for den. Men den har været alle pengene værd og hun har siddet rigtig godt i den.

Den hedder 9 til 36 kg.

Jeg har den i øvrigt til salg herinde for 1500 kr 

Anmeld

12. januar 2012

Lenats31

Polkaprik skriver:

Vi valgte en stol der kunne bagudvendes så hun kunne sidde sådan indtil hun var mindst 3 år da det er det absolut mest sikre! Det skyldes at deres nakke ikke er stærk nok til at holde deres hoved i et sammenstød. 

Vi valgte en Britax multitech da den var nemmest at montere af alle de forskellige vi prøvede. 

Den ligger så også i den dyre ende. Vi gav 3000 kr for den. Men den har været alle pengene værd og hun har siddet rigtig godt i den.

Den hedder 9 til 36 kg.

Jeg har den i øvrigt til salg herinde for 1500 kr 

NAA Multi-tech går til 25 kg - osse som bæltestol. Men den kan komme op i samme højde som feks Kidfix.Og JEPS bagudvendt er så absolut det mest sikre. jeg bruger både den og Britax Two Way Elite til sønnen på 4½ år og vel 110 cm (108 ved  hans 4 års dag). han har stadig god plads i dem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.