Hvornår begyndte i at spise jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

HeidiØ

Jeg begyndte omkring 12+0 .. men jeg glemte dem bare HELE tiden, så har næsten ik taget nogle gennem graviditeten .. også fordi når jeg tog dem blev jeg helt forstoppet. Så startede jeg med Kräuterblut flydende, men fik at vide det intet hjalp. Så jeg har faktisk fået minimalt jern, men mine tal har altid været gode alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Blirnokaldrigfru

Tak for jeres svar

Tog en tablet for morgenen af, så satser på jeg bare går igang nu, og så må jeg evt. høre jordemoren ad til scanning i næste uge

Anmeld

5. januar 2012

babymus77

Tina&Martin skriver:

Så meget skal du ikke have, så må du se om jern indholdet dækker det anbefalede daglige indtag, og så droppe de alm jerntabletter... Ellers kan du få frygtelig hård mave

Man siger at det skal dække mellem 40-50 daglig;-) så lommeregner frem, alm vitamin piller og to stk jern det ender ud i 45 så det passer lige;-) har heldigvis med medicin at gøre dagligt, men det er noget a et regne stykke:-)) har heldigvis ikke haft problemer med mavsen endnu, det kommer tidsnok husker jeg fra mine to tidligere graviditeter;-))

Anmeld

5. januar 2012

Dorthe77

MissTas skriver:

og så vil jeg anbefale at købe det der er beregnet til gravide, som hedder Gravijern og fås på apoteket. Det indeholder præcis den mængde en gravid har behov for.. 1 tablet dagligt

Du får kun nok jern ved 1 tablet gravijern, hvis du i forvejen tager en multivitamin til gravide med 27 mg jern

Anmeld

5. januar 2012

CmarianN

Frk P. skriver:

Hej piger

Er 11+1 idag, og har de sidste par dage døjet meget med hovedpine, og har været lidt svimmel til tider? Kan det være tegn på jeg mangler jern? Men jeg spurgte sygeplejersken til 1. lægebesøg d 22 dec ( 2 uger siden), om jeg skulle begynde, men hun sagde min blodprocent var fin? dengang hvert fald?

Hvornår begyndte i andre, og gjorde i det i samråd med lægen, eller tog i det bare selv?

Jeg begyndte i samråd med læge allerede i uge 8 eller 9, da jeg var i underskud!

Anmeld

5. januar 2012

MissTas

Dorthe77 skriver:

Du får kun nok jern ved 1 tablet gravijern, hvis du i forvejen tager en multivitamin til gravide med 27 mg jern

det tager jeg også ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.