Hvornår begyndte i at spise jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.868 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Blirnokaldrigfru

Hej piger

Er 11+1 idag, og har de sidste par dage døjet meget med hovedpine, og har været lidt svimmel til tider? Kan det være tegn på jeg mangler jern? Men jeg spurgte sygeplejersken til 1. lægebesøg d 22 dec ( 2 uger siden), om jeg skulle begynde, men hun sagde min blodprocent var fin? dengang hvert fald?

Hvornår begyndte i andre, og gjorde i det i samråd med lægen, eller tog i det bare selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

JH12

Du skal begynde at tage jern fra uge 10..
Og det sagde både læge, JM, samt sygeplejeske.. og det står også de fleste steder på nettet

Anmeld

4. januar 2012

fru G

Anbefalingen er at man begynder uge 10. Jeg begyndte ca. 9+2... synes også jeg har ofte hovedpine og bliver svimmel/svag/ryster når jeg er sulten ih det føles som om man er drænet for energi!!

Anmeld

5. januar 2012

babymus77

Åhh sådan har jeg det også:-) præcis sådan!! Jeg er begyndt... Er dog lidt i tvivl, tager nogle hvor der står 1-3 tabletter daglig, og der er også jern i vitaminerne... Så tager to stk.... Jeg er 11+0 i dag torsdag.....:-)

Anmeld

5. januar 2012

2babygirls

Frk P. skriver:

Hej piger

Er 11+1 idag, og har de sidste par dage døjet meget med hovedpine, og har været lidt svimmel til tider? Kan det være tegn på jeg mangler jern? Men jeg spurgte sygeplejersken til 1. lægebesøg d 22 dec ( 2 uger siden), om jeg skulle begynde, men hun sagde min blodprocent var fin? dengang hvert fald?

Hvornår begyndte i andre, og gjorde i det i samråd med lægen, eller tog i det bare selv?

Jeg begyndte på en pille hver anden dag fra uge 10, og så hver dag fra uge 12

Anmeld

5. januar 2012

2babygirls

babymus77 skriver:

Åhh sådan har jeg det også:-) præcis sådan!! Jeg er begyndt... Er dog lidt i tvivl, tager nogle hvor der står 1-3 tabletter daglig, og der er også jern i vitaminerne... Så tager to stk.... Jeg er 11+0 i dag torsdag.....:-)

Så meget skal du ikke have, så må du se om jern indholdet dækker det anbefalede daglige indtag, og så droppe de alm jerntabletter... Ellers kan du få frygtelig hård mave

Anmeld

5. januar 2012

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Jeg begyndte i uge 20 i første graviditet fordi jeg blev skidt af dem..

I denne graviditet begyndte jeg i uge 9, da min blodprocent var alt for lav 

Anmeld

5. januar 2012

MissTas

Frk P. skriver:

Hej piger

anbefalingen siger at man skal begynde på jern fra uge 10+0, så vil absolut mene at du skal i gang.. selv begyndte jeg i uge 8 fra anbefaling fra min læge, fordi jeg var meget træt hele tiden..

så i gang til dig

Anmeld

5. januar 2012

MissTas

Frk P. skriver:

Hej piger

og så vil jeg anbefale at købe det der er beregnet til gravide, som hedder Gravijern og fås på apoteket. Det indeholder præcis den mængde en gravid har behov for.. 1 tablet dagligt

Anmeld

5. januar 2012

ano14316

Frk P. skriver:

Hej piger

Da jeg fik mens. som 12 årig..

Du kan roligt starte på jern nu... Jeg mener faktisk at man skal starte lige så snart man ved man er gravid, eller når man starter pb (hvis man altså gør det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.