Hjælp til aftensmad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

381 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. marts 2009

linemus

Hvad skal vi have at spise torsdag og fredag? Jeg er alene med alle tre unger, hvoraf mindst én har høj feber, så jeg har ikke "fri" i løbet af dagen. Manden skal arbejde tidligt, så han tager afsted, når børnene får fri. Det skal helst være noget, man kan lave med én hånd og bind for øjnene. Eller i hvert fald noget, der er let og hurtigt og meget gerne kan vare to dage.

Hjælp mig. Jeg er totalt idéforladt og gider overhovedet ikke lave mad og være "alene" hjemme

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2009

Plysbjørnen

Vi skal have kylling og pommes frites...

Anmeld

4. marts 2009

Tynen

Åh gud, hvor føler jeg med dig!

Jeg plejer bare at lave Salagne - Altså en lasagne uden de pasta-plader, men med de der pasta med ost og skinke i istedet.
Hælder bare lidt mornaysauce mellem lagene så det ikke bliver tørt.

Det er seriøst nemt og Stella ÆDER! helt uhæmmet når hun får det..

Jeg håber du kommer gennem aftenen

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

Rugbrød, købepizza, købesuppe.

Anmeld

5. marts 2009

..

Tynen skriver:

Åh gud, hvor føler jeg med dig!

Jeg plejer bare at lave Salagne - Altså en lasagne uden de pasta-plader, men med de der pasta med ost og skinke i istedet.
Hælder bare lidt mornaysauce mellem lagene så det ikke bliver tørt.

Det er seriøst nemt og Stella ÆDER! helt uhæmmet når hun får det..

Jeg håber du kommer gennem aftenen

Tynen.. Det lyder meget godt det der salagne.. Gider du ikke lige præcisere hvordan du laver det? Altså uden pasta men med de pastaer med skinke og ost??

Anmeld

5. marts 2009

Louise mortil4

vi skal i dag ha kylling (den der i bakken lige til at sætte i ovnen) og bagte kartofler med sovs og måske nogle flytes regner jeg med, det er dejlig nemt for far skal være alene med ungerne i eftermiddag og de skal også lige i bad, jeg når nok først hjem til lige omkring kl 18, så det er ham der står for det hele. Fyret skal jo også passes ca hver 1½ time. Regner med at jeg laver det klar så han bare kan smide det ind.

Anmeld

5. marts 2009

Ny mor

Hvis det skal være nemt kunne det være:

"Karolines" karry eller tomatsuppe på karton med tortilla (staves?) de der fyldte pastaer med skinke eller ost i.

Rugbrødsmadder - måske i trekanter som sjove sandwiches

Pitabrød i halve med tun, tomat etc. og dressing på.

Lav det hele klar hvis du skulle have 2 sek. ro i løbet af dagen. Feks, mens du laver frokost - så du kun lige skal tænde en gryde eller tage det ud af køleskabet!

kh Birgitte

Anmeld

5. marts 2009

Tynen

Macrolf skriver:

Tynen.. Det lyder meget godt det der salagne.. Gider du ikke lige præcisere hvordan du laver det? Altså uden pasta men med de pastaer med skinke og ost??

Det smager også ret okay

Bruner fx. 700 g. oksekød - Blander Dolmio i kødet sammen med en smule mælk og lader det simre lidt.

Finder et stort fad, hælder et lag kød i, laver derefter et lag med Tortilini (Eller hvad er det de hedder??) og så et lag mornay og sådan gentager man bare til man ikke har mere.

Giver den gas i ovnen i 25 min. og putter derefter lidt ost ovenpå og giver det 5-7 min. mere og TADAA!

Det er så nemt at JEG kan kave det uden at brænde det på! (Og det er VIRKELIG stort!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.