Mig: Rhesus Negativ - Baby: Rhesus positiv (gør det nas?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Moar2011

Giraffen skriver:

Hej Piger

Er netop hjemvendt fra Jordmor besøg hvor vi langt om længe fik babys blodtype af vide

Jeg er Rhesus Negativ og lillepigen er Rhesus Positiv så jeg skal ind i næste uge og ha et stik for ikke at danne antistoffer ved næste graviditet.

Nu er det bare sådan at de eneste minder jeg lige har af stik er de der vaccinationer, der gør djævlens ondt 

Så jeg vil bare lige høre om der er andre der har fået den sprøjte der og som kan berolige mig med at det ikke er så slemt?

jeg fik det med storm da det er det samme her ved os . GUD hvor var jeg nervøs. var nemlig os bange for at det gjorde NAS.. men niks blev helt overrasket.

selvfølgelig kan man mærke stikket og lidt efter, men så slemt var det slet ikke.. og man skal ligge ned 15-20min efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

AnneBJ

Giraffen skriver:

det er lidt skægt du siger det for jeg frygter heller ikke den jeg skal ha ved fødslen, for jeg tænker at smerten er meget relativ når man lige har skubbet en baby ud gennem bækkenet

Men lidt vildt at de ikke undersøger i Kolding - i Århus går de simpelthen så meget op i det og jordmoren fortalte og fortalte om det igen og igen

Ja, jeg var faktisk dybt frustreret under graviditeten fordi "alle andre" fik antiD inden de fødte osv... Og fra venner og bekendte hørte jeg, at i Kolding var det en god ide lige at hsuke dem på det, efter fødslen... 

Men altså, jeg vidste det jo, og vidste længe inden graviditeten at jeg var rhs. negativ, så jeg nævnte det bare ved både læge, jdm og på fg. Efter fødslen nævnte jeg det, og igen da vi blev overflyttet fra fg til en anden afdeling.

Jeg skulle have første sprøjte inden 48 timer, så der var jo trods alt rimelig meget tid at løbe på!

Anmeld

4. januar 2012

Giraffen

Babyklar skriver:

jeg fik det med storm da det er det samme her ved os . GUD hvor var jeg nervøs. var nemlig os bange for at det gjorde NAS.. men niks blev helt overrasket.

selvfølgelig kan man mærke stikket og lidt efter, men så slemt var det slet ikke.. og man skal ligge ned 15-20min efter

ej det er godt at høre det er jo også fjollet for nu har jeg fået taget de første tre blodprøver i den her graviditet, så et lille stik i en muskel klarer jeg nok også 

Anmeld

4. januar 2012

Giraffen

AnneBJ skriver:

Ja, jeg var faktisk dybt frustreret under graviditeten fordi "alle andre" fik antiD inden de fødte osv... Og fra venner og bekendte hørte jeg, at i Kolding var det en god ide lige at hsuke dem på det, efter fødslen... 

Men altså, jeg vidste det jo, og vidste længe inden graviditeten at jeg var rhs. negativ, så jeg nævnte det bare ved både læge, jdm og på fg. Efter fødslen nævnte jeg det, og igen da vi blev overflyttet fra fg til en anden afdeling.

Jeg skulle have første sprøjte inden 48 timer, så der var jo trods alt rimelig meget tid at løbe på!

puuha så får det også bare lov til at fylde ekstra meget fordi man selv skal gå at huske på det synes det virker lidt fjollet men det er jo rigtigt, man har jo forholdsvis lang tid at løbe på trods alt

Anmeld

4. januar 2012

Chalala85

Giraffen skriver:

uha ja det sagde jordmoren godt - jeg satser på at det nok skal gå, ellers er det heldigt at kæresten er med til at holde mig i hånden

Er sikker på det nok skal gå

Anmeld

4. januar 2012

1012lmp

Jeg har først fået stikket efter fødslen så kan ærligt ikke huske det men tror nu ikke det gør særlig ondt lidt ala en vaccine!

Anmeld

4. januar 2012

Moar2011

Giraffen skriver:

ej det er godt at høre det er jo også fjollet for nu har jeg fået taget de første tre blodprøver i den her graviditet, så et lille stik i en muskel klarer jeg nok også 

helt sikkert

og når man så tænker over hvorfor det er man skal have det, så gør det lige pludselig mindre ondt

Anmeld

4. januar 2012

Giraffen

Babyklar skriver:

helt sikkert

og når man så tænker over hvorfor det er man skal have det, så gør det lige pludselig mindre ondt

det er jo det - hvad gør man ikke af kærlighed til fremtidige babyer

Anmeld

4. januar 2012

nathja

jeg er selv rhesus negativ og har fået den sprøjte 4 gange nu, de 2 gange efter abort og 2 gange efter fødsel.. det er noget nyt at man bliver testet inden i graviditeten når man skal til uge 25 lægebesøg..

har selv lige været afsted og heldigvis er baby's blodtype denne som min, men de 2 frækkerter jeg har er modsat.. jeg fik først stikket efter fødsel/abort, fik den i ballen alle gangene og ja det svier lidt men så er det også det..

Anmeld

4. januar 2012

Moar2011

Giraffen skriver:

det er jo det - hvad gør man ikke af kærlighed til fremtidige babyer

lige præcis . - og kærligheden blir kun større

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.