Mig: Rhesus Negativ - Baby: Rhesus positiv (gør det nas?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
19 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Giraffen

Hej Piger

Er netop hjemvendt fra Jordmor besøg hvor vi langt om længe fik babys blodtype af vide

Jeg er Rhesus Negativ og lillepigen er Rhesus Positiv så jeg skal ind i næste uge og ha et stik for ikke at danne antistoffer ved næste graviditet.

Nu er det bare sådan at de eneste minder jeg lige har af stik er de der vaccinationer, der gør djævlens ondt 

Så jeg vil bare lige høre om der er andre der har fået den sprøjte der og som kan berolige mig med at det ikke er så slemt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Chalala85

Giraffen skriver:

Hej Piger

Er netop hjemvendt fra Jordmor besøg hvor vi langt om længe fik babys blodtype af vide

Jeg er Rhesus Negativ og lillepigen er Rhesus Positiv så jeg skal ind i næste uge og ha et stik for ikke at danne antistoffer ved næste graviditet.

Nu er det bare sådan at de eneste minder jeg lige har af stik er de der vaccinationer, der gør djævlens ondt 

Så jeg vil bare lige høre om der er andre der har fået den sprøjte der og som kan berolige mig med at det ikke er så slemt?

Jeg har lige fået min og man kan godt mærke den fordi de lægger den i muskelen. Men værre er det heller ikke. Jeg er nåleskræk og klarede det helt fint

Anmeld

4. januar 2012

Giraffen

Chalala85 skriver:

Jeg har lige fået min og man kan godt mærke den fordi de lægger den i muskelen. Men værre er det heller ikke. Jeg er nåleskræk og klarede det helt fint

årh det var godt at høre ja synes også det med musklen lød lidt klamt, nu man er vandt til det er i blodåren

sikke da ellers mange ting vi har tilfælles i graviditeten

bortset fra bækkenløsningen, håber ikke den er for slem?

Anmeld

4. januar 2012

AnneBJ

Jeg fandt først ud af det efter fødslen, fordi det er kotume i kolding... 

Så jeg fik et (måske 2??) stik efter fødslen, i låret begge gange. Det var ikke noget at snakke om og gjorde overhovedet ikke ondt.

Anmeld

4. januar 2012

Chalala85

Giraffen skriver:

årh det var godt at høre ja synes også det med musklen lød lidt klamt, nu man er vandt til det er i blodåren

sikke da ellers mange ting vi har tilfælles i graviditeten

bortset fra bækkenløsningen, håber ikke den er for slem?

hihi ja vi følges meget godt ad Det går, det gør niller men klare den, håber ikke for dig at du modtager en omgang

Hun var meget sød hende der stak mig, du skal bare blive på afdelingen ca. 20 min efter stikker, da nogle få, meget få, udvikler allergiske reaktioner.

Anmeld

4. januar 2012

Giraffen

AnneBJ skriver:

Jeg fandt først ud af det efter fødslen, fordi det er kotume i kolding... 

Så jeg fik et (måske 2??) stik efter fødslen, i låret begge gange. Det var ikke noget at snakke om og gjorde overhovedet ikke ondt.

det er lidt skægt du siger det for jeg frygter heller ikke den jeg skal ha ved fødslen, for jeg tænker at smerten er meget relativ når man lige har skubbet en baby ud gennem bækkenet

Men lidt vildt at de ikke undersøger i Kolding - i Århus går de simpelthen så meget op i det og jordmoren fortalte og fortalte om det igen og igen

Anmeld

4. januar 2012

Giraffen

Chalala85 skriver:

hihi ja vi følges meget godt ad Det går, det gør niller men klare den, håber ikke for dig at du modtager en omgang

Hun var meget sød hende der stak mig, du skal bare blive på afdelingen ca. 20 min efter stikker, da nogle få, meget få, udvikler allergiske reaktioner.

uha ja det sagde jordmoren godt - jeg satser på at det nok skal gå, ellers er det heldigt at kæresten er med til at holde mig i hånden

Anmeld

4. januar 2012

NinaNymannMadsen

jeg kender ikke mine pigers blodtype og kan ikk huske min egen. har aldrig fået det undersøgt da det ikk er noget der blevet gjort. vidste slet ikk de gjorde det nogen steder.

Anmeld

4. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik faktisk først af vide at jeg var negativ, da de stod med sprøjten i hånden og sku til at stikke mig i låret efter jeg havde fået kejsersnit. Vidste slet ik at man ku få baby's blodtype af vide inden man havde født. Jeg syntes slet ik det gjorde ondt. Fik også et fint kort til ha i pungen, med min blodtype  osv. Vh Stine 

Anmeld

4. januar 2012

Kruse90

Jeg er også Rhesus Negativ Men kender ikke lillepigens blodtype endnu.

Er det ved 2. lægebesøg den bliver taget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.