Min svigermor bagtaler mig overfor venner og familie:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.042 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver ano for ikke at risiker at gøre situationen endnu værre.

Sagen er den at min svigermor taler rigtig grimt om mig til venner og familie. Det skyldes at hun er utilfreds med at hun ikke ser sit barnebarn særlig tit.
Grunden der til er lang og indviklet, men i bund og grund skyldes det at vores barn har det meget svært med stimuli, berøring, "fremmed" mennesker osv og det kan hun bare ikke accepter, hun faster holder vores barn mens det græder fordi farmor vil jo bare så gerne lige nusse lidt, eller H*n skal bare lige vide jeg ikke bider så skal det nok gå.
Eller også så er vi der aldrig længe nok og hvorfor skal vi hjem til normalt sengetid, hvorfor vil i ikke holde h*n længere oppe for deres skyld osv osv.
Min kæreste har prøvet så mange gange at snakke med hende og hver gang siger hun at hun forstår, men næste gange er det, det samme og vi ender ud i lange nætter med gråd, gråd, gråd og et barn der går tilbage i sin udvikling. Derfor er vi i fællesskab blevet enige om ikke at komme så tit på besøg.
Jeg ville så gerne have det fungerede, men det hjælper ikke lige frem på det at hende og min kærestes forhold i forvejn er meget anspændt og altid har været det. Og han kan IKKE sige fra når vi er sammen med dem.
Min svigermor er altid enormt sød overfor mig når vi ses og starter altid ud med at siger IHHH hvor ser du godt ud og giv mig et kram og ja, den får ikke for lidt.
Og hver gang tænker jeg okay, det er jo ikke så slemt og vi snakker sammen og jeg prøver lidt at forklare hende når hun spørger ind til vores barn og jeg føler hun forstår, hun handler bare modsat det hun siger, nå men vi kommer hjem og jeg sidder der med et barn der ikke vil sove, spise og hver gang en dør bliver åbnet begynder h*n at græde og min kæreste skal endten arbejde, overholde en aftale og ja så står jeg med det hele alene. Og det gør bare ikke motivationen større.
Så går der et par dage og så bliver jeg ringet op af en af vores venner der har været til et selskab med svigermor og fortæller at hun har brugt hele aften på at fortælle alle der gad lytte om hvor forfærdelig jeg er og hvor hårdt hun har det og at det er så synd at hendes søn ikke siger fra overfor mig osv osv. Jeg prøver at lade som om det ikke går mig på og sige nårh ja, det må hun jo om, men det såre mig, da jeg altid føler at det er mig der står med det hele og jeg er træt af blive gjort til sorte Per fordi jeg passer på mit barn.
Jeg vil bare mit barn det bedste, men jeg er skide bange for min svigermor og jeg tør ikke tage den store "snak" med hende og en gang for alle få renset luften. Hun er sådan en der meget nemt blive hysterisk og det er altid alle andre der er efter hende og min kæreste og de tætte venner af familien siger jeg bare skal give igen af samme skuffe, men det kan/tør jeg ikke.
Så jeg holder mig i baggrunden og lader min kæreste håndter hende så godt han nu kan.
Så er der også problemet i at hun ikke vil accpeter at vores barn har de problemer det har, påtrods af at vi har læger, sp og terapeuters ord for det. nej nej, det er noget som jeg bilder min kæreste ind fordi jeg ikke kan lide hende og svigerfar, ja det er det hun siger til vores fælles venner.
Det gør mig så ondt på min søns vegne da de jo aldrig kan opbygge et forhold, hvis hun ikke kan/vil accepter den han er

Undskyld det blev lidt langt og rodet, men jeg har virkelig brug for hjælp til at håndter det her. Min kæreste gør intet ved det.

Mvh hilsen en udkørt svigerdatter der gerne bare ville have det hele til at hænge sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Ellie79

Årh du trænger til et kram...

Men hvis det mig ville jeg simpelthen samle alt mit mod og næste gang I skulle hjem til svigerfamilien lader du din kæreste tage jeres barn også går han i et andet rum, så barnet ikke hører samtalen der skal tages. Du bliver nødt til at fortælle svigermor at du VED hun snakker om dig og det er enormt ubehageligt for dig. Hendes søn har valgt dig som sin livsledsager og mor til sine børn og det må svigermor respektere. At hun så ikke kan eller vil forstå at hendes barnebarn er følsom er nok svært at ændre, den generation har en anden opfattelse at børn. Men hun skal respektere dit barn og lytte til barnets signaler, også må din kæreste og dig være advokat for barnet. I værste falg må i tage en pause fra svigermor.

Knus

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen med nogen gode råd??

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Årh du trænger til et kram...

Men hvis det mig ville jeg simpelthen samle alt mit mod og næste gang I skulle hjem til svigerfamilien lader du din kæreste tage jeres barn også går han i et andet rum, så barnet ikke hører samtalen der skal tages. Du bliver nødt til at fortælle svigermor at du VED hun snakker om dig og det er enormt ubehageligt for dig. Hendes søn har valgt dig som sin livsledsager og mor til sine børn og det må svigermor respektere. At hun så ikke kan eller vil forstå at hendes barnebarn er følsom er nok svært at ændre, den generation har en anden opfattelse at børn. Men hun skal respektere dit barn og lytte til barnets signaler, også må din kæreste og dig være advokat for barnet. I værste falg må i tage en pause fra svigermor.

Knus

Tak, det er tiltrængt

Du har helt ret og jeg bliver virkelig nød til at finde det mod et sted, syntes bare det er så svært. Før jeg fik mit barn var jeg bare en der fandt mig i det eller holdt mig væk jeg er så dårlig til at sige fra.
Men nu efter jeg er blevet mor bliver jeg bedre og bedre fordi ingen andre end mig kan gøre det, men med hende, er jeg bare en kylling fordi hun går helt AMOK og jeg er opvokset med sådan en mor og jeg magter det ikke

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Oppe lige i håb om at der er andre der har nogle gode råd

Anmeld

4. januar 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Oppe lige i håb om at der er andre der har nogle gode råd

Jeg synes så din kæreste bør finde lidt nosser ( undskyld) og konfrontere sin mor med dig! Besøg hende uden jeres barn så I begge fuldt koncentreret kan snakke med hende om hvordan landet ligger og fortæl ærligt hvor sårende det er at vide hendes forhold til jeres barn ikke kan eksistere hvis det fortsætter samt fortæl det med du ved hvordan hun snakker om dig... Du er nødt til at have din mad med i snakken og egentlig synes jeg at han bør melde ud først så han også viser han gerne vil have det løst... Svigermødre er svigermødre vi må blot placere demHvor de skal knus en der HELDIGVIS ikke længere har en svigermor da hun er valgt fra..

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Höör skriver:

Jeg synes så din kæreste bør finde lidt nosser ( undskyld) og konfrontere sin mor med dig! Besøg hende uden jeres barn så I begge fuldt koncentreret kan snakke med hende om hvordan landet ligger og fortæl ærligt hvor sårende det er at vide hendes forhold til jeres barn ikke kan eksistere hvis det fortsætter samt fortæl det med du ved hvordan hun snakker om dig... Du er nødt til at have din mad med i snakken og egentlig synes jeg at han bør melde ud først så han også viser han gerne vil have det løst... Svigermødre er svigermødre vi må blot placere demHvor de skal knus en der HELDIGVIS ikke længere har en svigermor da hun er valgt fra..

Du har så evig ret, men det gør han ikke og har tilsyneladne heller ikke tænkt sig at gøre det, eftersom det er 1 år siden vi første gang fik det at vide.
Jeg må da indrømme at det er dybt sårende at han ikke tager den med hende og informere hende om at det ikke er okay.

Jeg vil forslå det for ham og se hvad han siger.

Må ærligt indrømme at jeg selv er ved at nå der til hvor jeg ville ønske hun ville fordufte ud i den blå luft. Alt handler altid om hende og hendes behov, men aldrig om vores barns behov

Anmeld

4. januar 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Du har så evig ret, men det gør han ikke og har tilsyneladne heller ikke tænkt sig at gøre det, eftersom det er 1 år siden vi første gang fik det at vide.
Jeg må da indrømme at det er dybt sårende at han ikke tager den med hende og informere hende om at det ikke er okay.

Jeg vil forslå det for ham og se hvad han siger.

Må ærligt indrømme at jeg selv er ved at nå der til hvor jeg ville ønske hun ville fordufte ud i den blå luft. Alt handler altid om hende og hendes behov, men aldrig om vores barns behov

Desværre forsvinder svigermødre ikke ud i den blå luft - håber hvert år til sankt hans men nej min er her stadig...

Men ligesom en anden siger - på banen med kæresten, selvom deres forhold allerede er anstrengt må han sgu sige fra. Kunne det eventuelt være en idé at skrive et brev, så skal du/I ikke konfrontere hende ansigt til ansigt ? eller vil hun slet ikke kunne forstå det?

Anmeld

4. januar 2012

anna-jonas

Har selv en svigermor, der taler grimt om mig (og alle andre), når der er nogle der gider lytte. Hun er sukkersød over for mig...............og taler grimt til mig om alle endre i familien inkl. hendes egen datter. Jeg gør ikke så meget ved det...............andet end at lade det sive, for hun må jo være et "fattigt" menneske, når hun har brug for at opfører sig sådan.

Alt dette har resulteret i at vi ser hende meget sjældent..............og når vi gør, så holder jeg høflig distance. En dag, når jeg måske tør.......................vil jeg fortælle hende nogle sandheder. Men er bange for, at hun er uden for terapeutisk rækkevidde.

Ville det være en ide, at skrive et brev til din svigermor. Du kan jo skrive, at du kan forstå at hun har luftet sin mening om dig, i overværelse af dine venner, og at du gerne vil forklare dig, så hun måske bedre kan forstå dig og dine bevægegrunde. Men at ligegyldigt om hun forstår det, så skal hun respektere jeres måde at være forældre på.

Mette

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Desværre forsvinder svigermødre ikke ud i den blå luft - håber hvert år til sankt hans men nej min er her stadig...

Men ligesom en anden siger - på banen med kæresten, selvom deres forhold allerede er anstrengt må han sgu sige fra. Kunne det eventuelt være en idé at skrive et brev, så skal du/I ikke konfrontere hende ansigt til ansigt ? eller vil hun slet ikke kunne forstå det?

Haha det havde ellers været rart hvis hun daffede til sankt hans, det ville være en god gave

Hmm et brev?? Jeg ved ikke, er ikke særlig god til at formuler mig ordentligt på skrift, syntes aldrig jeg får det hele med, men måske jeg skulle give det et forsøg, skal dog lige spørge min kæreste først om det er okay.
Jeg ved bare snart ikke om jeg kan holde til det, jeg føler mig så udsat og udstillet og kan ikke lade vær med at spørge mig selv om nogen af de andre også bagtaler mig?!
Jeg ville fortrække at det ar noget man kunne tale om roligt ansigt til ansigt istedet for på denne måde.

Men ja hånden på hjertet lysten til at se hende kan efterhånden ligge på en meget lille plet. særligt fordi mit barn på ingen måde nyder det. H*n vinker farvel fra vi kommer til vi går og prøver hele tiden at åbne døren for at gå Derfor overdynger svigermor med gaver for at aflede og vores barn bliver helt kulret og overstimuleret af det, ja man kan jo nok høre jeg er træt af hele situationen.
Plus de fint indpakkede spydige bemærkninger som hagler ned over en.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.