Billedtråd fra fødsel til 1 år :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.739 visninger
35 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

piadas

Vi snakkede om at oprette denne tråd i en anden tråd, så here goes...

De der har lyst kan (når barnet er fyldt 1 år) lave et nyt indlæg med et billede fra hver måned, siden barnet blev født. Jeg tænker, det kunne være meget sjovt, at se, hvordan vores guldklumper har forandret sig i løbet af det første år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Mettemus

piadas skriver:

Vi snakkede om at oprette denne tråd i en anden tråd, så here goes...

De der har lyst kan (når barnet er fyldt 1 år) lave et nyt indlæg med et billede fra hver måned, siden barnet blev født. Jeg tænker, det kunne være meget sjovt, at se, hvordan vores guldklumper har forandret sig i løbet af det første år.

Jamen jeg lægger hjertens gerne ud!

Billeder af Laurits fra ca. 2850 g til 10400 g, fra ca. 50 cm til 76. Jeg synes selv at han har forandret sig rigtig meget, og jeg kan næsten slet ikke kende ham på nogle af billederne. Men dejlig har han været hele vejen igennem 

Billede 1: fra skanning d. 16/12 2010, han vejer 2850 g og er 50 cm. Vi fik at vide at han lå i UK og at vi nok havde udsigt til kejsersnit. Dengang syntes jeg, at billedet var lidt svært at forholde sig til, men nu synes jeg, at det ligner ham på en prik. Funny - for det ER jo ham.

Billede 2: 10 min gammel, stadig med fosterfedt und alles - første møde med sygeplejerskens blitz. Personligt syntes jeg at det var ret synd for ham

Billede 3: Februar

Billede 4: Marts, han havde stadig ikke opdaget suttens sande værdi og brugte vores fingre

Billede 5: April

Billede 6: maj

Billede 7: Juni

Billede 8: Juli og ½ år gammel!

Billede 9: August

Billede 10: September. Vi ligger i flytterod og grødstrejke - det var skønt!

Billede 11: Oktober. Flyttet til en ny og bedre opvaskemaskine

Billede 12: November

Billede 13: December

Billede 14: 5/1 2011 1 år gammel og godt underholdt!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. januar 2012

bøgelund

sådan cirker et fra hver måned .  

vildt så meget der sker, bare på et år. godt det ikke går så stærkt hver år, så turde jeg ikke tænke på hvordan jeg så ud nu.. 

fra 3,4 kg og 52 cm til 11 kg og 79 cm.. 

Anmeld Citér

18. januar 2012

bøgelund

bøgelund skriver:

vildt så meget der sker, bare på et år. godt det ikke går så stærkt hver år, så turde jeg ikke tænke på hvordan jeg så ud nu.. 

og os lige et fra, da vi holdte fødselsdag for hende på jensens bøfhus, med nogle venner..

Anmeld Citér

18. januar 2012

AnneBJ

bøgelund skriver:

Ih søde Anna!! Hun er simpelthen topcharmerende og dejlig at se på!

Anmeld Citér

18. januar 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Jamen jeg lægger hjertens gerne ud!

Billeder af Laurits fra ca. 2850 g til 10400 g, fra ca. 50 cm til 76. Jeg synes selv at han har forandret sig rigtig meget, og jeg kan næsten slet ikke kende ham på nogle af billederne. Men dejlig har han været hele vejen igennem 

Billede 1: fra skanning d. 16/12 2010, han vejer 2850 g og er 50 cm. Vi fik at vide at han lå i UK og at vi nok havde udsigt til kejsersnit. Dengang syntes jeg, at billedet var lidt svært at forholde sig til, men nu synes jeg, at det ligner ham på en prik. Funny - for det ER jo ham.

Billede 2: 10 min gammel, stadig med fosterfedt und alles - første møde med sygeplejerskens blitz. Personligt syntes jeg at det var ret synd for ham

Billede 3: Februar

Billede 4: Marts, han havde stadig ikke opdaget suttens sande værdi og brugte vores fingre

Billede 5: April

Billede 6: maj

Billede 7: Juni

Billede 8: Juli og ½ år gammel!

Billede 9: August

Billede 10: September. Vi ligger i flytterod og grødstrejke - det var skønt!

Billede 11: Oktober. Flyttet til en ny og bedre opvaskemaskine

Billede 12: November

Billede 13: December

Billede 14: 5/1 2011 1 år gammel og godt underholdt!

Han har altså bare "lignet sig selv" hele vejen igennem, den lille lækre Laurits!! 

Anmeld Citér

18. januar 2012

bøgelund

AnneBJ skriver:

Ih søde Anna!! Hun er simpelthen topcharmerende og dejlig at se på!

tak søde Anne. 

Anmeld Citér

18. januar 2012

DK

Christ lækre unger! Jeg er helt færdig og nostalgisk, og ville på en måde bare ØNSKE at året sagde 2011 og vi lige tog det hele en gang til. Hold nu op vi har alligevel delt meget. Ihhh jeg vil gerne se 100.000 flere billeder af jeres unger.

Men det kan jeg da heldigvis også komme til hvis blot baby.dk arter sig og bliver ved med at være her

Altså, må lige kommentere på Anna og Laurits' billeder. Især billede "to" altså hvor de er helt ny.... arhmeeeen jeg smelter Kors hvor er de søde og lækre altså. Jeg kan huske at Laurtis dengang bare levede op til alle forventningerne om hammer lækker 1/2 koreaner baby. Plus det af Laurits hvor han hjælper med at få styr på bleerne. Ihh hvor er han blevet stor. Har han ikke også fået langt hår? Og Anna: Det billede fra i sommer hvor hun sidder midt på græsplænen. Ejjj hvor er hun bare køn. Det er da helt vildt!

Anmeld Citér

18. januar 2012

DK

Sååå... Altså jeg ville kunne lave 12 billeder i temaer: Richard græder, Richard sover, Richard griner. MEGET svært at vælge kun et pr mdr

But here goes:

1. Nyfødt. Få timer gammel.

1 mdr. gammel. Sover sødt... Århhh min lille baby...

2. mdr. gammel. Skråstol, plus billede fra sygehuset... Uhhh hvor jeg SKAMMEDE mig. Idag får jeg kun lidt ondt i maven over det, og kan da trække på smilebåndet over episoden. Stakkels, stakkels Bimmer.

3. mdr. gammel. Billede fra Richards dåb til festen efter omklædning.

4. mdr. gammel. cuuuuuute... Ej hvor jeg bare husker denne dag. Fååårk hvor var han sød.

5. mdr. gammel. Jeg har netop indkøbt for 1500 kr. varer i Bilka og skal liiige til at komme dem i poser da knægten vold-brækker 10 liter (mindst!) sveskemos ud over indkøbsvogn, varer, sig selv og mig. nuuuj det var noget klistret stads.

6. mdr. gammel. Ferie hos mine forældre i Hals

7. mdr. gammel. Ferie i Italien, Richard nyder det hele og er nu stor nok til at komme på skulderen.

8. mdr. gammel. Jep. Sådan her ser han altså også ofte ud. Tudefjæs.

9. mdr. gammel. Glad.

10. mdr. gammel. Richard stod selv for første gang, ejjj jeg var stolt. Og gik! (OG FALDT, ikke mere stolt, kun rædselsslagen). Pyhhh så tog han heldigvis en pause på en 1,5 mdr med det

11. mdr. gammel. Richard kan nu selv drikke af kop. Det gør han til han ikke er tørstig mere. Så kan det resterende jo ligeså godt blive hældt ud!

12. mdr. gammel. Richard som han er netop nu. Altid bærende på et eller andet. Han kravler ofte på albuerne fordi hænderne er fyldt med lego/bamser/bøger/biler. Her kommer han gående med både kurv og perle-tæller, med balancestøtte fra mormor.

Suuuuk. Og nu snart 1 år. Om 1,5 uge. Christ. Jeg bliver gammel.

Anmeld Citér

18. januar 2012

Mettemus

DK skriver:

Christ lækre unger! Jeg er helt færdig og nostalgisk, og ville på en måde bare ØNSKE at året sagde 2011 og vi lige tog det hele en gang til. Hold nu op vi har alligevel delt meget. Ihhh jeg vil gerne se 100.000 flere billeder af jeres unger.

Men det kan jeg da heldigvis også komme til hvis blot baby.dk arter sig og bliver ved med at være her

Altså, må lige kommentere på Anna og Laurits' billeder. Især billede "to" altså hvor de er helt ny.... arhmeeeen jeg smelter Kors hvor er de søde og lækre altså. Jeg kan huske at Laurtis dengang bare levede op til alle forventningerne om hammer lækker 1/2 koreaner baby. Plus det af Laurits hvor han hjælper med at få styr på bleerne. Ihh hvor er han blevet stor. Har han ikke også fået langt hår? Og Anna: Det billede fra i sommer hvor hun sidder midt på græsplænen. Ejjj hvor er hun bare køn. Det er da helt vildt!

Tak  Jaaa han blir så stor, jeg kan slet ikke forstå det! Slet ikke når jeg kigger alle de her billeder igennem. Og så alligevel - det føles også som vildt længe siden han var nyfødt og bare lå og knirkede mens han kiiiggede på os med sine store, grå øjne... suk! Synes næsten heller ikke at han ligner en baby mere - han er en rigtig dreng nu (Pinocchio?).

Jo hans hår vokser vildt hurtigt, så mor er ivrig med saksen. Ind imellem for ivrig, hvilket resulterer i meget moderne, meget skarpe og lige linjer i hans hår - gerne omkring ørerne. Jeg har endnu ikke haft ham med til rigtig frisør, for han kan simpelthen ikke sidde stille til det. En barneklip koster 215 kr hos den mest børnevenlige, lokale frisør og det vil jeg simpelthen ikke betale, for jeg er ikke sikker på, at det bliver ret meget pænere end jeg selv kan gøre det. Han blev klippet dagen efter dette billede er taget. Jeg gad egentligt godt at han fik sådan noget lidt langt "Emil fra Lønneberg"-agtigt hår, men jeg tror ikke det får den rigtige effekt. Hans hår kan vist kun tjavse og se ud som om det trænger kraftigt til en saks!

Deeejlige billeder af lillen - fra Bimmer til Richard. Ih så stor og DYGTIG han også bliver!! Du har altid været så god til at få taget gode billeder af ungerne - og god til at dele dem også, tak for det Går han rigtig nu? Laurits laver samme nummer med at kravle på den ene albue med et eller andet i hånden. Enten det eller også kaster han det foran sig, kravler hen og samler det op for at kaste det længere frem - som om han dribler. Det laver en fantastisk larm, da det helst skal være legokldser, bolde af tyk plastik eller nogle melamin skåle fra Rice der ligger i det køkkenskab han gerne må rode i. Af en eller anden grund kaster han altid med det på klinkegulver hvor det larmer suverænt mest

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.