hvad gør man med det dersens navn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

MelikkazMoar

MariaE skriver:

Min mand og jeg har snakket om at vi synes lillesøster skal hedde Caja. 

Og vores søn er bare dybt i mod det.

Han har fra uge 15, da han hørte det var en pige skulle hun hedde Sara. Vi troede egentligt bare det var noget han sagde lige den dag, men han siger det samme hver gang snakken går på lillesøster, om det er navn eller bre snak om hende, så siger han det.

Det er jo sødt han overhovedet gider være med i det, for ha er jo kun 4,5 år, og idden om at han har været med til at bestemme søsters navn er da også hyggelig.

Idag spurte han helt umotiveret hvorfor lillesøster ikke bare kunne hedde Sara når hun kom ud fordi det bare var det pæneste navn til en pige. Spurgte om Caja ikke var plnt nok og han siger stadsig nej, det er ikke pænt og det er for svært at sige...(??)

Ja ja, men er sgu lidt i tvivl om hvad vi gør, og det er manden også, for nnu kan han jo heller ikke beslutte sig til om han skal have ov til at bestemme sammen med os eller vi bare skal slå ned på vores første navn.

ville så gerne tage den enedelige beslutning, men synes godt nok det er mere besværligt end regnet med. For Sara er jo også et flot navn og kunne sagtens se vores datter hedde  det hvis det var. Dobbelt navne gider vi ikke, så det er ikke en løsning.

Men har i andre prøvet det eller lign og hvad endte i op med 

jeg ved ikke om jeg ville lytte til mig selv der, eller til sønnike.

vi har nogel gange hérhjemme snakket om flere børn og når vi inddrager den store dreng på 4½ i samtalen om at få en lillebror eller søster mere.. og vi spørg til hans ænske om navn skal det være : Rasmus Jensen..

For det er mikkels bedste ven i børnehaven

( så i vores tilfælde ville vi ikke lytte ) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Lunae

MariaE skriver:

Min mand og jeg har snakket om at vi synes lillesøster skal hedde Caja. 

Og vores søn er bare dybt i mod det.

Han har fra uge 15, da han hørte det var en pige skulle hun hedde Sara. Vi troede egentligt bare det var noget han sagde lige den dag, men han siger det samme hver gang snakken går på lillesøster, om det er navn eller bre snak om hende, så siger han det.

Det er jo sødt han overhovedet gider være med i det, for ha er jo kun 4,5 år, og idden om at han har været med til at bestemme søsters navn er da også hyggelig.

Idag spurte han helt umotiveret hvorfor lillesøster ikke bare kunne hedde Sara når hun kom ud fordi det bare var det pæneste navn til en pige. Spurgte om Caja ikke var plnt nok og han siger stadsig nej, det er ikke pænt og det er for svært at sige...(??)

Ja ja, men er sgu lidt i tvivl om hvad vi gør, og det er manden også, for nnu kan han jo heller ikke beslutte sig til om han skal have ov til at bestemme sammen med os eller vi bare skal slå ned på vores første navn.

ville så gerne tage den enedelige beslutning, men synes godt nok det er mere besværligt end regnet med. For Sara er jo også et flot navn og kunne sagtens se vores datter hedde  det hvis det var. Dobbelt navne gider vi ikke, så det er ikke en løsning.

Men har i andre prøvet det eller lign og hvad endte i op med 

Det er jo i sidste ende jer, som bestemmer. Hvis i synes hun skal hedde Caja, så skal Storebror nok vænne sig til det

Når det så er sagt, så valgte jeg min lillebrors navn. Jeg var 3 år og fast besluttet på at han skulle hedde Steffen - det kom han så til jeg tænker også, at når i godt kan lide navnet Sara også, så er det bestemt en sød historie at storebror har bestemt

Anmeld

5. januar 2012

NinaNymannMadsen

da jeg var 3 år og fik en lille søster var det mig der valgte navnet.
men mine forældre kunne heller ikke finde på et navn de kunne blive enige om.

valgte hun skulle hedde Simone (fordi der var en sød tv-vært den gang der hed simone)

ved ikke hvad i skal gøre for begge navne er da bare rigtig søde og fine. den er lidt svær når han har sat sig fast på at der er en sara i skal ha. men altså følg jeres hjerte.

Anmeld

5. januar 2012

AnnaB.

MariaE skriver:

Lillesøster er heldigvis ligeglad, hun synes da fint hun kan hedde Pony hvis det skulle være

Jeg stemmer på Pony

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.