hvad gør man med det dersens navn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.178 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Muffinmus

Min mand og jeg har snakket om at vi synes lillesøster skal hedde Caja. 

Og vores søn er bare dybt i mod det.

Han har fra uge 15, da han hørte det var en pige skulle hun hedde Sara. Vi troede egentligt bare det var noget han sagde lige den dag, men han siger det samme hver gang snakken går på lillesøster, om det er navn eller bre snak om hende, så siger han det.

Det er jo sødt han overhovedet gider være med i det, for ha er jo kun 4,5 år, og idden om at han har været med til at bestemme søsters navn er da også hyggelig.

Idag spurte han helt umotiveret hvorfor lillesøster ikke bare kunne hedde Sara når hun kom ud fordi det bare var det pæneste navn til en pige. Spurgte om Caja ikke var plnt nok og han siger stadsig nej, det er ikke pænt og det er for svært at sige...(??)

Ja ja, men er sgu lidt i tvivl om hvad vi gør, og det er manden også, for nnu kan han jo heller ikke beslutte sig til om han skal have ov til at bestemme sammen med os eller vi bare skal slå ned på vores første navn.

ville så gerne tage den enedelige beslutning, men synes godt nok det er mere besværligt end regnet med. For Sara er jo også et flot navn og kunne sagtens se vores datter hedde  det hvis det var. Dobbelt navne gider vi ikke, så det er ikke en løsning.

Men har i andre prøvet det eller lign og hvad endte i op med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

De3Guldklumper

MariaE skriver:

Han har fra uge 15, da han hørte det var en pige skulle hun hedde Sara. Vi troede egentligt bare det var noget han sagde lige den dag, men han siger det samme hver gang snakken går på lillesøster, om det er navn eller bre snak om hende, så siger han det.

Det er jo sødt han overhovedet gider være med i det, for ha er jo kun 4,5 år, og idden om at han har været med til at bestemme søsters navn er da også hyggelig.

Idag spurte han helt umotiveret hvorfor lillesøster ikke bare kunne hedde Sara når hun kom ud fordi det bare var det pæneste navn til en pige. Spurgte om Caja ikke var plnt nok og han siger stadsig nej, det er ikke pænt og det er for svært at sige...(??)

Ja ja, men er sgu lidt i tvivl om hvad vi gør, og det er manden også, for nnu kan han jo heller ikke beslutte sig til om han skal have ov til at bestemme sammen med os eller vi bare skal slå ned på vores første navn.

ville så gerne tage den enedelige beslutning, men synes godt nok det er mere besværligt end regnet med. For Sara er jo også et flot navn og kunne sagtens se vores datter hedde  det hvis det var. Dobbelt navne gider vi ikke, så det er ikke en løsning.

jeg har selv fået en bror opkaldt efter det navn jeg synes han skulle have - jeg var så 8 da han blev født. Men den dag i dag synes jeg stadig det er super fedt at jeg har fået lov til at "bestemme"

Jeg vil gå efter sønnikes bud - så længe i ikke selv er afvisende overfor det så

Anmeld

3. januar 2012

lycly

Jeg har ikke selv oplevet noget lignende, men jeg eeelsker navnet Sara Han har god smag, jeres dreng Synes det er fint hvis han er med til at bestemme, specielt hvis I godt kan lide det navn han foreslår. Var han kommet med et navn I bestemt ikke bryder jer om, så synes jeg ikke I bare skulle kapitulere og lade ham bestemme. Men det må da gerne være en fælles beslutning

Anmeld

4. januar 2012

Muffinmus

Tak for svar:-)

Bare ajvot som sådan et navn betyder meget når man skal vælge det:-)

De andre kom nærmest af sig selv, kun den her gang vi har været i tvivl, og det ville vi ikek have været hvis han ikke havde været stædig min dejlige lilel dreng:-)

Lillesøster er heldigvis ligeglad, hun synes da fint hun kan hedde Pony hvis det skulle være

Anmeld

4. januar 2012

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

Kan det være han er lidt lun på Sara over fra børnehaven? De går jo en del sammen.

Anmeld

4. januar 2012

Kay

hvad med at vente med at beslutte sig endeligt til hun er kommet ud??? så kin i og han se om hun ligner en sara eller en caja???

Anmeld

4. januar 2012

SussieThyssen

MariaE skriver:

Jeg kender flere børn, som har været meget bestemte omkring en lillesøs eller lillebrors navn, og forældrene har bøjet sig, ud fra den betragtning, at det er utroligt vigtigt at søskende føler sig knyttet til hinanden.
Der kommer jo trods alt en dag hvor forældrene ikke er der mere...og kan det øge søskendekærligheden, så jeg mener, at det er vigtigt at storebror har et ord at skulle have sagt.

Iøvrigt så synes jeg også at Sarah er langt sødere end Caja.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. januar 2012

Muffinmus

Joan ( Smallie ) skriver:

Kan det være han er lidt lun på Sara over fra børnehaven? De går jo en del sammen.

aner det ikke, han siger konstant han hader pigebørn og hader kvinder:-)

Men han får sgu lov til at bestemme og han fik det af vide i eftermiddag at vi synes han skulle være med til at bestemme at hun skulle hedde Sra, og han sagde "WUUHUUU", så mon ikke han blev lidt glad og han vil gerne selv fortælle hende at hun skal hedde Sara når hun kommer ud:-)

Anmeld

4. januar 2012

M (:

Hos os var det også storesøster der fik lov at bestemme (næsten ).. 

Da hun blev storesøster for anden gang besluttede hun, at lillesøster (3 år yngre) skulle hedde Pippi - her besluttede min mor og far så at gå på kompromis således at hun kom til at hedde Annika..

Halvandet år senere fik hun lov til at bestemme, hvad lillebror skulle hedde. Han skulle hedde Claus. Da min mor spurgte hvorfor, var svaret blot: "fordi det er smukt".

Så hvis I kan lide navnet, synes jeg bestemt i skal lade storebror hjælpe med beslutningen (:

Anmeld

5. januar 2012

Barbamama

Ja der er jeg nok en skrappedulle. Jeg er imod at man lader børn overtage sådanne beslutninger. Hvis I har bestemt at jeres datter skal hedde Caja, så skal hun da hedde Caja. Hvorfor bliver I overhovedet i tvivl?

Da vi fortalte vores familie at vores datter skulle hedde Carla stjejlede alle og syntes det var et underligt navn. Nu kan hun ikke hedde andet og det samme bliver det da også i jeres familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.