Overspringshandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

DK

Øv det kan jeg godt forstå ikke er så fedt at opdage... men det er der jo ikke noget at gøre ved nu.

Underligt at i ikke har lugte at han har kastet op?

Hov, det minder mig om - en dag lugtede Laurits bare helt viiiildt meget af opkast. Jeg kunne så ikke finde det nogen steder, så blev enig med mig selv om at det nok bare var lidt gylp, som han måtte have slugt igen. Men det blev bare ved med at lugte hele dagen. Jeg har det virkelig dårligt med lugten af maveindhold på retur, så jeg gik selv rundt og havde lidt kvalme, og syntes bare han var lidt klam. Da jeg så skal i seng og tager tøjet af, opdager jeg en ordenligt klam klat bræk hele vejen ned af min ryg. Det har jeg simpelthen gået rundt med hele dagen uden at opdage det, og uden i første omgang at opdage at han har kastet op ned ad ryggen på mig

Så... jeg opdagede det altså heller ikke

Ha ha ha ha!! OMG, så er man fandme på barsel Ejj, stakkels dig Mette, det er da heller ikke sjovt at rende rundt med bræk ned af ryggen hele dagen!

Jeg er også RET følsom overfor bræklugt, så jeg aner ikke hvorfor vi ikke har lugtet det. Jeg tænker at det måske må have været her i ferien hvor Mikkel har taget Richard op næsten hver morgen () da han ingen lugtesans har. Måske inden vi er taget på juleferie der d. 25.12, og så har det lagt der i et par dage og er tørret ind? Han fik ret meget gås, fed sauce, ris a la mande og marcipan juleaften, så man kan vel godt forestille sig at han er blevet dårlig af det? Måske han har kastet op halvt i søvne, og så bare lagt sig udmattet ned og sovet videre bagefter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

Mettemus

DK skriver:

Ha ha ha ha!! OMG, så er man fandme på barsel Ejj, stakkels dig Mette, det er da heller ikke sjovt at rende rundt med bræk ned af ryggen hele dagen!

Jeg er også RET følsom overfor bræklugt, så jeg aner ikke hvorfor vi ikke har lugtet det. Jeg tænker at det måske må have været her i ferien hvor Mikkel har taget Richard op næsten hver morgen () da han ingen lugtesans har. Måske inden vi er taget på juleferie der d. 25.12, og så har det lagt der i et par dage og er tørret ind? Han fik ret meget gås, fed sauce, ris a la mande og marcipan juleaften, så man kan vel godt forestille sig at han er blevet dårlig af det? Måske han har kastet op halvt i søvne, og så bare lagt sig udmattet ned og sovet videre bagefter?

Ja det er man dælme... godt det snart er ovre

Ja det er da helt sikkert sådan noget? Det kan da ikke have ligget der alt for længe - altså, det ville i da have opdaget?

Måske har han tumlet rundt i sengen efter for meget god julemad, ligget på maven og hostet eller sådan noget?

Anmeld

3. januar 2012

DK

Mettemus skriver:

Ja det er man dælme... godt det snart er ovre

Ja det er da helt sikkert sådan noget? Det kan da ikke have ligget der alt for længe - altså, det ville i da have opdaget?

Måske har han tumlet rundt i sengen efter for meget god julemad, ligget på maven og hostet eller sådan noget?

Ja det må næsten have været sådan noget? Altså... Han har ikke ellers haft det dårligt, og ingen af os andre har kastet op. Og jeg forstår heller ikke at vi ikke har opdaget det før. Så er det kun i en uge vi ikke har set det Ejjj men for at komme med dårlige søforklaringer, så putter vi ham altid når det er halvmørkt og jeg må indrømme at jeg ikke reder hans seng til dagligt og der ligger 2 babydyner, en juniordyne, et tæppe og 2 babyhovedpuder nede i hans seng hos ham... Sådan bultet op til en lille rede.

Eller det gør der så ikke mere nu. Jeg har tyndet kraftigt ud i det, og der ligger nu kun en pude og en babydyne.  Men det underlige var også at der ikke var opkast på nogen af dynerne eller puderne?? Ejj det MÅ næsten have været juleaften siden vi ikke så/lugtede det efterfølgende aften hvor vi jo var væk på ferie.

Anmeld

3. januar 2012

Maja88

DK skriver:

Det er da en trøst at vide at det kommer hurtigt. Altså så er det da ikke nødvendigvis fordi han har lagt og rullet rundt i muggen i ugevis.

Jeg havde købt en madras til 70 kr. i Ikea (ville have brugt den til sengerand, men fik aldrig syet et betræk). Den er ret tynd, men pt bedre end den anden med mug.

ja er meget bedre... nej tror jeg skiftede lagen med 3 ugers mellemrum og det var bare HELT vildt, så meget mug der var

Anmeld

3. januar 2012

DK

Maja88 skriver:

ja er meget bedre... nej tror jeg skiftede lagen med 3 ugers mellemrum og det var bare HELT vildt, så meget mug der var

Nå, jamen det er da "rart" at høre. Her var der kun pletter, a la... 4 gange en kaffekop på madrassen og 5 gange en kaffekop på bunden af sengen.

Hmm... Det tyder jo på at det ikke er så længe trods alt det har lagt der så!

Anmeld

3. januar 2012

piadas

Mettemus skriver:

Øv det kan jeg godt forstå ikke er så fedt at opdage... men det er der jo ikke noget at gøre ved nu.

Underligt at i ikke har lugte at han har kastet op?

Hov, det minder mig om - en dag lugtede Laurits bare helt viiiildt meget af opkast. Jeg kunne så ikke finde det nogen steder, så blev enig med mig selv om at det nok bare var lidt gylp, som han måtte have slugt igen. Men det blev bare ved med at lugte hele dagen. Jeg har det virkelig dårligt med lugten af maveindhold på retur, så jeg gik selv rundt og havde lidt kvalme, og syntes bare han var lidt klam. Da jeg så skal i seng og tager tøjet af, opdager jeg en ordenligt klam klat bræk hele vejen ned af min ryg. Det har jeg simpelthen gået rundt med hele dagen uden at opdage det, og uden i første omgang at opdage at han har kastet op ned ad ryggen på mig

Så... jeg opdagede det altså heller ikke

Hahahaha, her bliver jeg altså liiiige nødt til at smide et par stykker af disse!

Jeg håber ikke, du var ude at handle eller sådan noget uden jakke på!

Anmeld

3. januar 2012

piadas

DK skriver:

Jep. Det kan jeg jo lige få fyret af.

Men, ejjj... ved i hvad Uhh jeg skammer mig sådan. I går da Richard skal i seng, så vil jeg lige rette lidt på hans tusind dyner og tæpper osv. som han ligger og putter med. Og så under det hele på lagnet ligger der bare en skylle opkast, helt indtørret. Og jeg har INGEN anelse om hvornår han har kastet op!? Så jeg tager lagnet af for at vaske det og kigger så på madrassen der ser fin ud. Men så under madrassen, er der bare sorte pletter af mug/skimmel, og ligeledes på selve bunden af sengen.

Ejjj.... Så har han bare ligget og sovet oveni bræk og mug Stakkels lille Richard.

Det værste er:

1. At han har kastet op UDEN at vi har hørt eller fattet det.

2. At jeg ikke efterfølgende har set det og at han så har ligget der og sovet oveni det.

3. At jeg simpelthen ikke ved hvor længe det er siden. Altså... Det er nok mindst 1 mdr. siden at han sidst har fået skiftet lagen EJJJJ jeg er så flov!!

Især fordi at den lille Bimmer jo har fået astma (som ALLE i min familie), og nu tænker jeg jo bare at det da bestemt ikke er blevet bedre af at ligge hver nat og indhalere alle de der mug/skimmel sporer. Bare det ikke er det der har tricket det. Nå. Men vi har smidt madrassen ud, og han har fået en anden ekstra vi havde lagt i istedet, plus vi har vasket bunden af sengen med klorin.

Christ!! Året er kun 3 dage gammel og jeg er allerede topnomineret til Årets "Brønderslev-Mor" prisen.

Aaaahmmeeen, Ditte....tsk tsk tsk!

Altså - hvor er det sjovt/pinligt/flovt/træls og alle mulige andre ting. Kan godt forstå, du synes, det er lidt pinligt, men altså han overlever nok!

Hvor er det nogle sjove ting, I oplever med bræk! Her har vi slet ikke været i tvivl hver gang hun har brækket sig (og det har været mange). Det kan høre i hele huset, for det er med lyd på + det som regel har været ud over mig, puslebord, gulv, seng osv. osv.

Men vildt at det kan lade sig gøre uden han har fået bræk i håret eller et andet sted - det synes man jo nærmest slet ikke er til at undgå!

Det er straks værre, det du skriver med, at han er kravlet helt op af trappen - puha, bare tanken om det, får det til at løbe koldt ned ad ryggen. Jeg er fuldstændig totalt hysterisk, når det gælder højder og noget med at falde ned (min far døde jo ved at falde ned), så jeg kan slet ikke KLARE det. Når vi f.eks. er i sommerland tager Serdar sig som regel af de vilde rutsjebaneture, mens jeg klarer alt det på landjorden!

Held og lykke med den videre søgen efter kilden til opkasten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.