Ja hvor tidligt kan man få det hvis man har haft det før?
Du kan få bækkenløsning meget tideligt i graviditeten. Selv fik jeg det allerede i uge 8 første gang. Anden graviditet var det et af de første symptomer allerede inden jeg kunne teste positiv.
Bækkenløsning skyldes at når du bliver gravid udskiller kroppen et hormon som gør at alle dine led bliver blødere og nemmere kan strække sig. Det gør kroppen selvfølgelig for at gøre fødslen nemmere, men ulempen ved det er at det gør det meget nemmere for led at overstrække.
I og med at kroppen fra dag 1 som gravid udskiller det her stof kan bækkenløsningen komme meget hurtigt.
Hvis du gerne vil have en forklaring på hvad bækkenløsning helt konkret er og vide mere om hvilke forholdsregler man skal tage og hvordan man lever med det, så er denne side den bedste jeg kunne finde. Man kan også skrive til dem med spørgsmål.
Desværre er det sådan med bækkenløsning at der er mange som bruger diagnosen forkert og også kalder alm. bækkensmerter for bækkenløsning. Det er ikke bækkenløsning, det er "bare smerter". Reel bækkenløsning er noget andet, men du kan læse definationen der på siden.
http://baekkenloesning.dk/?pid=1
Desværre er der et hav af lægen, fysioterapeuter og kiropraktorer derude som ikke ved meget om at behandle det korrekt/behandler det forkert, så man skal sikre sig at man kommer hen til en der kender til det og at man selv søger info om emnet, fx ved at læse inde på den side jeg linker til.
Jeg kæmpede med bækkenløsning slemt hele min graviditet så jeg har det nok med at blive lidt ivrig når det emne kommer på bane, men kun fordi jeg brænder sådan for at andre ikke skal have så dårlig/mangelfuld behandling som jeg fik. Du må gerne skrive til mig pb hvis du vil vide mere 
Anmeld