Fødsel igen efter 3.grads bristning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Da jeg fødte mit første barn blev jeg sat i gang. Min krop reagerede "godt" på ve-droppet og alt gik MEGET hurtigt, lidt for hurtigt. Jeg kunne ikke styre mine presseveer og holde igen når jeg skulle. Det endte med en 3. grads bristning 

Dengang fik jeg at vide at jeg måske ikke ville kunne føde normalt igen. Der 3 timer efter fødslen tænkte jeg bare "FINT MED MIG!!"

Men efter jeg er blevet gravid igen er jeg begyndt at tænke på, at jeg gerne vil føde normalt igen. Bare ikke hvis jeg skal have ve-drop! Så hellere kejsersnit.

Er der nogen der har erfaring med at føde igen efter 3. grads bristning? 

Det skal lige siges at jeg overhovedet ikke har haft nogle problemer efter fødslen. Og når jeg skal føde nr. 2 er det 2  1/2 år siden jeg fødte sidst..

hej

kender ikke lige svarende på dit spørgsmål.

men kom til at tænke på, hvorfor slukkede de ikk bare for dit ve-drop igen ? hvis det gik for hurtigt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

1012lmp

Jeg bristede RIGTIG meget første gang. ved ikke om det var 3 grads eller hvad.

Men jeg blev fulgt rigtig nøje 2 gang og jeg ytrede ønske om at føde selv hvilket de ikke ville lade mig.

Men efter mange lange snakke med jordemoder og læge osv kom vi til en enighed og det endte med at jeg fik lov at føde selv. det gik super godt 32 min tog det og fik 4 sting.

Så kan klart anbefale det bare jordemoder osv ved hvordan du har det og hvad du ønsker og ikke ønsker osv

Første gang følge jeg at jeg var gået glip af rigtig meget, at få ham op på maven, at faderen klippede navlestrengen osv men alle de ting fik jeg 2 gang og det er jeg SUPER glad for.

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

hej

kender ikke lige svarende på dit spørgsmål.

men kom til at tænke på, hvorfor slukkede de ikk bare for dit ve-drop igen ? hvis det gik for hurtigt..

Det ved jeg faktisk ikke  Fra jeg var 7 cm åben til jeg fik pressetreng var der kun gået 25 min (Kan jeg se i mine papir) Og hun er fået i 2 presseveer. Jeg tabte i øvrigt 1200 ml. blod under fødslen så jeg lige i papirne. så ved ikke om man kunne nå at stoppe  det.. Jeg prøvede bare at følge med..

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Jeg bristede RIGTIG meget første gang. ved ikke om det var 3 grads eller hvad.

Men jeg blev fulgt rigtig nøje 2 gang og jeg ytrede ønske om at føde selv hvilket de ikke ville lade mig.

Men efter mange lange snakke med jordemoder og læge osv kom vi til en enighed og det endte med at jeg fik lov at føde selv. det gik super godt 32 min tog det og fik 4 sting.

Så kan klart anbefale det bare jordemoder osv ved hvordan du har det og hvad du ønsker og ikke ønsker osv

Første gang følge jeg at jeg var gået glip af rigtig meget, at få ham op på maven, at faderen klippede navlestrengen osv men alle de ting fik jeg 2 gang og det er jeg SUPER glad for.

Hold da op, det gik godt anden gang! Hvor langt er der i mellem dem? 

Jeg fik dog min datter op til mig, og far fik lov at klippe. Jordemoder troede også først selv hun kunne sy, indtil en fødselslæge kom ind. Men jeg blev også syet en del indvendigt oppe i skeden 

Jeg må have mig en god snak med en fagperson 

Er glad for at høre om din oplevelse 

Anmeld

3. januar 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Det ved jeg faktisk ikke  Fra jeg var 7 cm åben til jeg fik pressetreng var der kun gået 25 min (Kan jeg se i mine papir) Og hun er fået i 2 presseveer. Jeg tabte i øvrigt 1200 ml. blod under fødslen så jeg lige i papirne. så ved ikke om man kunne nå at stoppe  det.. Jeg prøvede bare at følge med..

fik selv ve-drop, og det skruet hun ned for når det gik for hurtigt ..

Anmeld

3. januar 2012

Kamulla

maria_wt skriver:

Håber du er okay efter den 4 grads....

helt ok.. frygter dog en stor bristning igen..

syntes ikke du TS skal vurdere om dine chancer for at føde selv igen.. er sikker på at det ville stå i dine papir hvis du ikke måtte føde selv, men de kan de jo ikke uden at have vurderet dig jeg fik afvide til min samtale på sygehuset at det er en vurderings sag, de fleste kommer sig flot efter sådan en bristning mens andre døjer med mén efter som gør de ikke kan føde virginalt næste gang.. 

Anmeld

3. januar 2012

1012lmp

Anonym skriver:

Hold da op, det gik godt anden gang! Hvor langt er der i mellem dem? 

Jeg fik dog min datter op til mig, og far fik lov at klippe. Jordemoder troede også først selv hun kunne sy, indtil en fødselslæge kom ind. Men jeg blev også syet en del indvendigt oppe i skeden 

Jeg må have mig en god snak med en fagperson 

Er glad for at høre om din oplevelse 

Jamen selvfølgelig

Der er 2 år 8 mdr imellem dem...

Første gang gik jeg RIGTIG meget i stykker både invendigt og udvendigt og ringmusklen sprang.

Det var heller ikke JM der syede mig det kom overlægen og gjorde.

Ved ikke præcis hvor mange sting jeg fik men han sagde over 50 mere præcis blev det ikke!

Ja det det var en lynfødsel men synes nu det gik ALT for stærk... men bedre en at sprække på kryds og tværs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.