Fødsel igen efter 3.grads bristning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.252 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Anonym trådstarter

Da jeg fødte mit første barn blev jeg sat i gang. Min krop reagerede "godt" på ve-droppet og alt gik MEGET hurtigt, lidt for hurtigt. Jeg kunne ikke styre mine presseveer og holde igen når jeg skulle. Det endte med en 3. grads bristning 

Dengang fik jeg at vide at jeg måske ikke ville kunne føde normalt igen. Der 3 timer efter fødslen tænkte jeg bare "FINT MED MIG!!"

Men efter jeg er blevet gravid igen er jeg begyndt at tænke på, at jeg gerne vil føde normalt igen. Bare ikke hvis jeg skal have ve-drop! Så hellere kejsersnit.

Er der nogen der har erfaring med at føde igen efter 3. grads bristning? 

Det skal lige siges at jeg overhovedet ikke har haft nogle problemer efter fødslen. Og når jeg skal føde nr. 2 er det 2  1/2 år siden jeg fødte sidst..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

maria_wlt

Jeg fik en svær 3 grads bristning med min datter og jeg har ikke fået en eneste besked om at det skulle være et problem.. Heller ikke fra min veninde som er JM

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

Okay  Min JM sagde heller ikke at jeg ikke kunne, men bare at det ikke var sikkert..

Jeg er bare så bange for ve-drop. Har ikke været til JM endnu, men håber jeg får en god en som kan forstå mig. 

Anmeld

3. januar 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Okay  Min JM sagde heller ikke at jeg ikke kunne, men bare at det ikke var sikkert..

Jeg er bare så bange for ve-drop. Har ikke været til JM endnu, men håber jeg får en god en som kan forstå mig. 

Jeg fik også V-drop men det var ikke derfor jeg bristede.. Jeg ville helt klart snakke med en læge inde på sygehuset om det.. Jeg har erfaret at JM'er har en smule forskellige meninger.. 

Anmeld

3. januar 2012

maria_wlt

Nu blev min JM veninde for nysgerrig og ringede mig op..

Hun siger at meget spiller ind. 

Hvis du har haft ve-storm så kan det godt passe at du ikke har ku holde dine veer tilbage, men v-drop giver ikke automatisk veer man ikke kan holde tilbage.

Der vil altid være en riciko ved at føde efter en bristning, men der er heller ingen mulighed for at man ikke kan uden problemer...

Anmeld

3. januar 2012

Kamulla

Jeg fik en 4. grads bristning .. jeg gik til genoptræning hos fys på hospitalet efter fødsel.. jeg har fået lov til at føde selv næste gang.. og det var efter tjek af overlæge mm. 

hvorfor skulle du ikke må føde selv efter en 3. grads bristning?? hvis du ikke ahr problemer med underlivet efter burde det ikke være noget problem

Anmeld

3. januar 2012

maria_wlt

Kamulla skriver:

Jeg fik en 4. grads bristning .. jeg gik til genoptræning hos fys på hospitalet efter fødsel.. jeg har fået lov til at føde selv næste gang.. og det var efter tjek af overlæge mm. 

hvorfor skulle du ikke må føde selv efter en 3. grads bristning?? hvis du ikke ahr problemer med underlivet efter burde det ikke være noget problem

Håber du er okay efter den 4 grads....

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

Puha, det var noget af en omgang. Men dejligt du må føde selv igen 

Jeg ved faktisk ikke hvorfor hun sagde det. Og må indrømme at jeg også var ret lige glad da hun nævnte det mens jeg stadig lå på operationsbordet 3 timer efter min fødsel..

Men det giver mig håb at du må  Så må jeg lige tage en samtale med en læge eller JM om det med Ve-droppet...

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Nu blev min JM veninde for nysgerrig og ringede mig op..

Hun siger at meget spiller ind. 

Hvis du har haft ve-storm så kan det godt passe at du ikke har ku holde dine veer tilbage, men v-drop giver ikke automatisk veer man ikke kan holde tilbage.

Der vil altid være en riciko ved at føde efter en bristning, men der er heller ingen mulighed for at man ikke kan uden problemer...

Jeg havde en fødselslæge med til en efterfødselssamtale, som fortalte mig at det var en kombination af mine egne veer og drop-veerne, altså dobbeltveer der var skyld i at det fik for hurtigt. 

Dejligt du lige har en JM veninde ved hånden, det har gjort mig mere rolig det du har skrevet  

Anmeld

3. januar 2012

serinasmor

havde også en 3. gradsbrist og spurgte direkte til om det kunne blive et problem ... det gør det kun i meget sjældne tilfælde ... det er noget med meget kraftig ardannelse .. så hvis du har tendens til kraftig dannelse af arvæv i forvejen ...

ellers mente de ikke der ville være nogen problemer overhovedet .. hvis bare underlivet blev trænet op igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.