P-piller og menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.364 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Carina1977

Er der nogen herinde, der oplever meget kraftigere menstruations-smerter, når I er på p-piller i forhold til, når I ikke er?

Jeg startede jo på p-piller i starten af december måned, grundet voldsomme blødninger, der ikke ville stoppe af sig selv. Nu sidder jeg bare med de værste menstruations-smerter.....tror aldrig jeg har haft så ondt før i forbindelse med mens. Jeg har taget 2 Ipren, og ikke engang det kan tage smerterne. Jeg har været nødt til at afbestille min tid hos fys, for jeg kan simpelthen ikke være nogen steder for smerter.

Jeg ved ikke om det har noget at sige, at jeg i over ½ år, har haft ukontrollerede blødninger, som egentlig bare var blødninger og ikke en egentlig menstruation, og at kroppen så nu reagerer på den måde, fordi den nu får en reel menstruation?

Jeg plejer ikke at være en kylling, da jeg er vant til smerter, men det her er godt nok ved at tage pippet fra mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

An&Jo

Carina1977 skriver:

Er der nogen herinde, der oplever meget kraftigere menstruations-smerter, når I er på p-piller i forhold til, når I ikke er?

Jeg startede jo på p-piller i starten af december måned, grundet voldsomme blødninger, der ikke ville stoppe af sig selv. Nu sidder jeg bare med de værste menstruations-smerter.....tror aldrig jeg har haft så ondt før i forbindelse med mens. Jeg har taget 2 Ipren, og ikke engang det kan tage smerterne. Jeg har været nødt til at afbestille min tid hos fys, for jeg kan simpelthen ikke være nogen steder for smerter.

Jeg ved ikke om det har noget at sige, at jeg i over ½ år, har haft ukontrollerede blødninger, som egentlig bare var blødninger og ikke en egentlig menstruation, og at kroppen så nu reagerer på den måde, fordi den nu får en reel menstruation?

Jeg plejer ikke at være en kylling, da jeg er vant til smerter, men det her er godt nok ved at tage pippet fra mig 

nej det har jeg aldrig oplevet.. :/

da jeg var p p-piller mærkede jeg faktisk slet ikke til at jeg havde min mens, men efter jeg stoppede med dem, så har jeg haft rigtig mange smerte i forhold til mens, men jeg kan ikke tåle alle de hormonpåvirkninger, så jeg kan desværre ikke begynde på dem igen..

måske du lige skulle konsultere lægen om det..

Anmeld

3. januar 2012

lio

jeg fik mens smarter af p-piller, havde ingen smerter inden da, men som årene gik aftog det, så det ikke var SÅ slemt mere. Det hjalp mig ikke og skifte til andre mærker af p-piller.

tog p-piller i ca. 7-8 år.

Anmeld

3. januar 2012

Carina1977

Tusind tak for svar  Jeg kan se at det åbenbart er forskelligt. Jeg er tilknyttet sygehuset i forbindelse med opstart af de her p-piller, så det er nok dem jeg skal have fat i, hvis jeg skal forhøre mig omkring det her. Men måske jeg skulle vente og se om det er på samme måde næste gang.

Jeg har fået lindret smerterne ved at ligge noget varme på, der hvor det gør ondt, og så håber jeg at jeg snart kan sove lidt igen. Det er jo ikke til at få sovet, når maven sådan kramper sammen.

Jeg har tidligere døjet meget med menstruationssmerter, men ikke så kraftige her og kun de første par dage. Det her er jo 4. dagen med de her smerter. Det skal så også siges at jeg bløder kraftigt, men det fik jeg også at vide at jeg ville gøre, da min slimhinde er blevet meget tyk. Så måske det også er derfor jeg har så ondt, fordi der er mere der skal ud.

Anmeld

3. januar 2012

Moms

jeg har det omvendt - mindre smerte når jeg er på p-piller.

Moms

Anmeld

3. januar 2012

Frk-Lotusblomst

Carina1977 skriver:

Ja mig.. Jeg synes ikke mine smerter var så store før jeg startede på p-piller. Her udviklede smerterne sig til så krampagtige, med opkast, migræne, kvalme og bare MEGA MEGA ONDT I HELE UNDERLIVET.. Ingen piller har kunne tage smerten, kun lindre en smule. og nu efter jeg er stoppet på pillerne er smerterne blevet mindre igen.. :O

Anmeld

3. januar 2012

Pige2009

Carina1977 skriver:

Det kunne også være bivirkninger ved pillerne? Jeg har oplevet mindre mens, når jeg tager P-piller

Anmeld

3. januar 2012

Carina1977

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja mig.. Jeg synes ikke mine smerter var så store før jeg startede på p-piller. Her udviklede smerterne sig til så krampagtige, med opkast, migræne, kvalme og bare MEGA MEGA ONDT I HELE UNDERLIVET.. Ingen piller har kunne tage smerten, kun lindre en smule. og nu efter jeg er stoppet på pillerne er smerterne blevet mindre igen.. :O

Det lyder akkurat som mig....jeg har så ondt, at jeg ligefrem har fået kvalme af det. sidder og venter på at pillerne vil virke bare en smule, sådan at jeg kan komme op at handle.

Tror jeg vil have ringet til lægen imorgen og bede om de der stærke ibumentin man kan få på recept og så supplere det op med panodil. Måske det er sådan noget, der skal til. Er ved at være træt af at ligge og krølle mig sammen for bare smerter 

Når jeg ikke har været på p-piller, har smerterne været til at holde ud, og har kun været milde mens smerter, som ikke krævede smertestillende. Hvis jeg skal have så ondt hver gang, så tror jeg da kraftigt jeg vil overveje om det er det værd.

Anmeld

3. januar 2012

Carina1977

Baagøe skriver:

Det kunne også være bivirkninger ved pillerne? Jeg har oplevet mindre mens, når jeg tager P-piller

Jeg har jo svært ved at vurdere det i og med at jeg har haft meget voldsomme blødnings-forstyrrelser inden jeg startede på p-pillerne. Men blødningen er ret kraftig lige nu, og nok også derfor jeg har så ondt. Jeg tror og håber på, at det kun er denne her første mens efter opstart af p-piller, der opfører sig sådan...indtil kroppen lige har fundet ud af det.

Anmeld

3. januar 2012

Frk-Lotusblomst

Carina1977 skriver:

Det lyder akkurat som mig....jeg har så ondt, at jeg ligefrem har fået kvalme af det. sidder og venter på at pillerne vil virke bare en smule, sådan at jeg kan komme op at handle.

Tror jeg vil have ringet til lægen imorgen og bede om de der stærke ibumentin man kan få på recept og så supplere det op med panodil. Måske det er sådan noget, der skal til. Er ved at være træt af at ligge og krølle mig sammen for bare smerter 

Når jeg ikke har været på p-piller, har smerterne været til at holde ud, og har kun været milde mens smerter, som ikke krævede smertestillende. Hvis jeg skal have så ondt hver gang, så tror jeg da kraftigt jeg vil overveje om det er det værd.

Ibumetin har ikke kunne tage smerterne ved mig. - Dengang ejg fik aborten fik jeg fortalt jeg kunne få velignende smerter og at det kom til at gøre ondt. og ja gu gjorde det ondt men INTET i forhold til mens på p-piller.. AVS....

Kan godt forstå du vil tage op til vurdering om det er det værd. Jeg skal ihvertfald ALDRIG på p-piller igen.. Har det fint med smertegraden nu og blødningen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.