rejse til Finland uden pas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

FogL

Tak..

Måske jeg skulle ringe til flyselskabet, og spørge dem.. mon ikke de kan svare på det..?

Det ville jeg gøre.. 

Mener nemlig at det kun er indenrigs (altså indenfor landets grænser) at man må flyve uden pas.. Ved ikke om du skal flyve? 

Edit: jeg sover vist.. selvfølgelig skal du flyve  

Men mener man kan få lavet et hastepas, hvis du går ned på borgerservice.. Det koster bare lidt ekstra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

*Sofie*

Anonym skriver:

Tak..

Måske jeg skulle ringe til flyselskabet, og spørge dem.. mon ikke de kan svare på det..?

Tror ikk det er flyselskabet du ska ha fat i. Det er nok nærmere dem der udsteder pas, altså Borgerservice.
De ka fortælle dig, om det er en god idé, at rejse til Finland uden pas.
Og bare rolig...hvis du ska ha pas med ka du få lavet et midlertidigt i Borgerservice, som du får med dig med det samme. Du ska bare ta din dåbsattest og et billede med...og 625 kr

Anmeld

2. januar 2012

pemiro

Anonym skriver:

Kan man det?

Skal gerne rejse dertil meget snart, men mit pas er forsvundet..

Hvilken form for id skal jeg i stedet medbringe?

Kontakt kommunen imorgen,, man kan vidst få lavet et midlertidig pas der kan bruges her i norden og sådan.

Anmeld

2. januar 2012

Kay

min farfar har lige været i ægypten... og han havde glemt sit pas... så han måtte lave et nød pas i lufthavnen... det kostede godt nok 350 kr (mener jeg vist nok) men det kan lade sig gære hvis det er... det burde du os kunne på kommunen

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

FlyselskabFlyselskabeFlyselskabet

Tror ikk det er flyselskabet du ska ha fat i. Det er nok nærmere dem der udsteder pas, altså Borgerservice.
De ka fortælle dig, om det er en god idé, at rejse til Finland uden pas.
Og bare rolig...hvis du ska ha pas med ka du få lavet et midlertidigt i Borgerservice, som du får med dig med det samme. Du ska bare ta din dåbsattest og et billede med...og 625 kr

Flyselskabet må da vide, om jeg skal vise pas i lufthavnen - ikke?

Selvfølgelig havde jeg også tænkt, at kontakte borgerservice.. men har ledt lidt på nettet, og umiddelbart er der ikke så meget at gøre, når passet er forsvundet..

Kan se, at man kan få lavet et nødpas i særlige tilfælde.. så jeg håber, at det kan løse sig, så jeg kan komme til finland

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

ciepige skriver:

Det ville jeg gøre.. 

Mener nemlig at det kun er indenrigs (altså indenfor landets grænser) at man må flyve uden pas.. Ved ikke om du skal flyve? 

Edit: jeg sover vist.. selvfølgelig skal du flyve  

Men mener man kan få lavet et hastepas, hvis du går ned på borgerservice.. Det koster bare lidt ekstra.

Jo, jeg skal flyve..

Har lige søgt på hastepas - og det tager ca seks dage, så det kan jeg ikke nå..

Men jeg tror nu nok, at vi i norden kan rejse 'frit' uden kontrol, men skal bare kunne dokumentere hvem man er..

Det er i hvert fald det jeg håber, at blive oplyst om i morgen..

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

min farfar har lige været i ægypten... og han havde glemt sit pas... så han måtte lave et nød pas i lufthavnen... det kostede godt nok 350 kr (mener jeg vist nok) men det kan lade sig gære hvis det er... det burde du os kunne på kommunen

Jo, det lyder da som en mulighed

Det må jeg undersøge i morgen - tak for svar

Anmeld

2. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Hvilket selskab skal du flyve med? Mange godtaget kun pas som id - også inden for Norden. Tror faktisk du slet ikke kan flyve udenrigs uden pas.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.