Hvad gjorde I ? (om baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

673 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. marts 2009

Anja

Jeg har lige et lille spørgsmål.

Da Elias var lille og kom fra liften over i tremmesengen, så lå han bare hvor han blev lagt. Han blev lagt på ryggen med dynen over sig på det brede led og så blev hjørnene stoppet ned mellem tremmer og madras så han ikke sparkede den af. Han sov altid trygt og roligt.

Nu er Esther kommet ud af liften og ned i tremmesengen, men med hende går det ikke lige så let. Vi lagde ud med samme metode, men men men tøsen formår ikke alene at sparke dynen delvis af, nej hun drejer sig også rundt inde i sengen. Når jeg henter hende om natten eller om morgenen ligger hun nogle gange på tværs eller helt omvendt af, hvad jeg havde lagt hende. Hun kan tilnød vendes sig fra mave til ryg og lægger sig også om på siden.

Jeg er da lidt nervøs for at hun ligger og får dynen hen over hovedet om natten og så ikke kan få den af

Nogen der kan huske at have haft så bevægelige babyer ? Hvad gjorde I ?

Har tidligere set nogle af jer bruge en slags soveposer, hvor køber man sådan en ??

Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2009

Rasmine

Årh, sådan har mine unger også været.
Men vi fik aldrig købt sådan en sovepose.
Mener det er Jazztrid som har styr på dem.

Anmeld

4. marts 2009

Susan1978

Ja vi havde sådan en sovepose til både Ea og Emil i starten da de kom i tremmesengen.. af samme årsag..

Jeg var derfor aldrig nervøs om de frøs eller fik dynen over hovedet. Ind i mellem drejede den lidt rundt om kroppen på dem, fordi de ikke kunne ligge stille, men det rettede jeg lige når jeg selv gik i seng.

og de har også begge faret rundt i sengen som en gal. og gør det stadig.

man kan både få dem med arme og uden.. den vi havde var fra babysam uden ærmer.

fandt dem her og de er da for kære..

de er fundet her, der kan du også læse om dem..
http://www.boernibalance.dk/shop/soveposer-17c1.html?gclid=CNO1zc_hiJkCFUM-3godJnaynA

Anmeld

4. marts 2009

Astrid P

Sådan en har vi, Anja... Og vi er rigtig glade for den. Så er man aldrig i tvivl om at de har det lunt og godt, og man skal ikke være nervøs for om de bliver kvalt i dynen .

Det er vildt smart at ærmerne kan lynes af, så den ikke er for varm når det bliver varmere om natten.

KH Astrid

Anmeld

4. marts 2009

Plysbjørnen

Det problem her vi også med Benjamin, men altså ikke at han sparker dynen af sig, men møver rundt i sengen... Han ender gerne nede i bunden af sengen sammen med dynen...

Anmeld

4. marts 2009

Anja

Astrid P skriver:

Sådan en har vi, Anja... Og vi er rigtig glade for den. Så er man aldrig i tvivl om at de har det lunt og godt, og man skal ikke være nervøs for om de bliver kvalt i dynen .

Det er vildt smart at ærmerne kan lynes af, så den ikke er for varm når det bliver varmere om natten.

KH Astrid

Er det sådan en som Susan har linket til I har ??

Kan ikke rigtigt læse at ærmerne kan lynes af ??

Men er det ikke smartes med en uden ærmer ??

Har allerede solgt ideen til manden, så vi skal have købt en sovepose, så er det bare hvilken vi skal købe.

Anmeld

4. marts 2009

Astrid P

Vi har den her:
http://www.boernibalance.dk/shop/sovepose-pia-hest-828p.html

Købt der hvor Susan også linker til. Den er med aftagelige ærmer, og det fungerer rigtig godt. Så hvis det er varmt, så tager vi ærmerne af, og lader hende sove bare i en body. Hvis det er koldt kommer ærmerne på, og hun har nattøj på indenunder. Vi har købt den der ikke er sommerdragt, og den er vi glade for. Den er lige tilpas til Smilla.

Jeg ville helt klart synes at det er smartest at købe den med ærmer, netop fordi de er så nemme at tage af og sætte på. (med velcro)

KH Astrid

Anmeld

4. marts 2009

Muffinmus

Du kan købe en billigt brugt på DBA det gjorde vi og den var perfekt til ham og han sover stadig med sovepose her om vinteren og dyne om sommeren.
Gaia og kos er ikke så lang, Babydans kan folde lidt sammen i endne og bruges over lidt længere tid.
Har begge, men ikke til salg endnu, ved jo ikke om hun også skal bruge en

Anmeld

6. marts 2009

Anja

Det endte med at vi i går købte soveposen fra babysam. Den er lidt stor til hende må man sige, men var for nærrig til at købe den lille model som hun så er vokset ud af om lidt. Den var til 70 cm og hun er nu 64 cm.

Hun har sovet i den i nat og det gik fint og uden bekymringer fra moderens side

Anmeld

6. marts 2009

Susan1978

Det var godt!

ja den lange får i jo også glæde af længere.

Susan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.