Tappet for energi! (Ikke for sarte sjæle)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

Muhmi

KM78 skriver:

Du lader til at bløde ret voldsomt, også selv om kroppen skal have tid til at finde sin rytme igen efter en fødsel. Heller en gang for meget til lægen end for sent.

At man ligefrem dypper menses efter at have trukket tamponen ud er ikke normalt i mit univers. Få det undersøgt.

Okay... Men det lyder til at andre har oplevet det samme som jeg beskriver, så det kunne godt være at jeg skulle give det et par dage... Men hvis jeg er mere træt og underlig i hovedet i morgen, så vil jeg bestemt overveje at ringe til lægen.... Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Muhmi

Carina1977 skriver:

Du skriver at du er træt....det kan godt være et symptom på at din blodprocent er ved at ryge nedad. Jeg har siden juli måned haft meget ukontrollerede blødninger. Så kraftigt at min blodprocent faldt drastisk, og der blev jeg nemlig voldsomt træt.

jeg tror blot din krop er forvirret lige nu, og lige skal omstille sig på en cyklus igen. Det kan godt tage lidt tid, og jeg vil tro det ikke er unormalt at det vil være på den her måde de næste 2-3 gange  Hvis det tager overhånd og ikke rigtig vil stoppe af sig selv igen, så findes der nogle piller på recept, der kan stoppe blødningen. De er ret effektive....de gange jeg har taget dem, har blødningen stoppet 1-2 dage efter.

Hvis din blødning ikke er stoppet om 3-4 dage, og stadig er lige så kraftigt, så ville jeg helt sikkert give lægen et kald.

Okay... Vildt at man kan få sådan nogle piller altså... Men det lyder da meget smart...

Ja, jeg har ikke rigtig drukket nok vand tror jeg, så det må jeg vidst igang med og så se tiden lidt an

Tak for svar

Anmeld

2. januar 2012

Muhmi

Kamulla skriver:

årh jeg styrt blødte også.. VIRKELIG ufedt.. tog ingen steder, for blødte igennem på ingen tid.. men det er kun den første rigtigte blødning der er sådan.. bare sørg for at få noget jern af en art..

Det var dælme heller ikke sjovt at holde nytårsaften når man styrtbløder...  Men kom da heldigvis igennem det uden de store problemer...

Nårh ja, det har jeg egentlig slet ikke tænkt på... Hold da op, tænk at man bare glemmer alt når man går i sin egen lille "barsels-bobbel" herhjemme... hehe

Anmeld

2. januar 2012

Clisolka

Muhmi skriver:

Det handler om menstruation, så hvis du ikke gider læse om det eller svare på det, så gå udenom den her...

Puha... Min første rigtige mens efter fødslen begyndte to dage før nytårsaften... Dagen før nytårsaften begyndte jeg at bløde rigtig kræftigt... Dvs. at en tampax super plus (De orange) bliver gennemblødt på ca. ½ time - 3 kvarter... Derefter bliver bindet fyldt, hvis jeg ikke helt når at opdage hvor hurtigt det går, eller jeg hoster... Når jeg trækker proppen forneden ud, så drypper det ligeså stille ned i toilettet og jeg må indrømme jeg kun har prøvet det her én gang før når det var menstruation... Der var min daværrende kæreste ved at køre mig på hospitalet fordi jeg blev ligbleg... Det er nu fjerde dagen det står på og det ser ikke ud til opklaring, næsten tværdigmod.. Jeg synes ikke jeg er sønderligt bleg, men er tummelums oveni hovedet, lidt kvalme og er VILDT træt... Jeg har ikke haft særligt mange smerter, men de er faktisk begyndt at komme lidt i dag... Jeg har haft "Mens" to gange siden jeg har født foruden den her.. Men det var altså bare pletblødning, det her er en rigtig menstruation og jeg må da indrømme at min krop tager gævaldigt revance for de 8 mdr. den overhovedet ikke har blødt...

Men er det her normalt?? Altså at bløde så meget?

Før jeg blev gravid havde jeg mens i tre-fire dage og ikke overdrevet meget blod, bare sådan tre-fire tampax super (Grønne) om dagen og et natbind... Jeg ved godt at ens mens kan ændre sig efter man har født, men havde andre det sådan her den første gang den "Rigtige" menstruation meldte sin ankomst?

Vil helst ikke ringe unødigt til lægen, hvis det er meget normalt..

Puha ja, jeg kan tydeligt huske min første mens efter fødslen - det rene blodbad!! Jeg troede ikke man kunne bløde SÅ meget! Den første dag var jeg på et alm. bind, dagen efter måtte jeg bruge de store bleer fra sygehuset (jeg havde nuppet nogle ekstra med hjem). Jeg havde lidt smerter, men ikke dem jeg er vant til som før graviditeten. Jeg var også meget svimmel de dage det stod på, så jeg snuppede nogle af mine jernpiller som jeg tog under graviditeten 

Efter jeg har haft min mens 4-5 gange så har den stabiliseret sig igen. Jeg må dog stadig bruge natbind de første par dage, men mine menssmerter er gået 95 % ned til næsten ingen smerter 

Anmeld

3. januar 2012

Tona

Muhmi skriver:

Det handler om menstruation, så hvis du ikke gider læse om det eller svare på det, så gå udenom den her...

Puha... Min første rigtige mens efter fødslen begyndte to dage før nytårsaften... Dagen før nytårsaften begyndte jeg at bløde rigtig kræftigt... Dvs. at en tampax super plus (De orange) bliver gennemblødt på ca. ½ time - 3 kvarter... Derefter bliver bindet fyldt, hvis jeg ikke helt når at opdage hvor hurtigt det går, eller jeg hoster... Når jeg trækker proppen forneden ud, så drypper det ligeså stille ned i toilettet og jeg må indrømme jeg kun har prøvet det her én gang før når det var menstruation... Der var min daværrende kæreste ved at køre mig på hospitalet fordi jeg blev ligbleg... Det er nu fjerde dagen det står på og det ser ikke ud til opklaring, næsten tværdigmod.. Jeg synes ikke jeg er sønderligt bleg, men er tummelums oveni hovedet, lidt kvalme og er VILDT træt... Jeg har ikke haft særligt mange smerter, men de er faktisk begyndt at komme lidt i dag... Jeg har haft "Mens" to gange siden jeg har født foruden den her.. Men det var altså bare pletblødning, det her er en rigtig menstruation og jeg må da indrømme at min krop tager gævaldigt revance for de 8 mdr. den overhovedet ikke har blødt...

Før jeg blev gravid havde jeg mens i tre-fire dage og ikke overdrevet meget blod, bare sådan tre-fire tampax super (Grønne) om dagen og et natbind... Jeg ved godt at ens mens kan ændre sig efter man har født, men havde andre det sådan her den første gang den "Rigtige" menstruation meldte sin ankomst?

Det er rigtig vigtigt at du spiser noget jerntilskud og får spist nok. Håber snart det er overstået  Vær obs på at ringe til lægen hvis du får feber, men tror nu ikke at der er noget farligt. Det lyder helt alm. mens efter fødsel-agtigt, men nøj hvor er det træls...

Anmeld

3. januar 2012

Mor til Mike

Muhmi skriver:

Det er meget normalt, da jeg fik min fik jeg et direkte chok! Jeg plejer at bløde meget lidt, kun i 1 til 2 dage, og denne gang styrtblødede jeg i 9 dage, og var bleg, træt, irriteret og fik først de rigtige mens smerter til sidst. 

Anmeld

3. januar 2012

B&J

sender dig en kæmpe krammer søde det er slet ikke sjovt men jeg alm bløder stort set ikke..

men jeg skal da lige love dig for de 2første gange jeg havde det røde efter jeg fødte hold da op hvor jeg blødte jeg stod sådan hver gang

jeg blev også meget urolig men ringede og fik snakket med lægen og jaa det er alm...

og jeg blødte sådan i 1uges tid og jeg alm plejer kun at bløde 3-4dage

Anmeld

3. januar 2012

1977

Profilbillede for 1977

Sådan var min mens også efter jeg fødte, og nu er min mens sådan 2-3 dage hver måned

Anmeld

3. januar 2012

Filippa & Liva

Jeg tror desværre det er meget normalt.

Her styrtblødte jeg også da jeg havde min første mens efter fødslen, det var virkelig voldsomt og jeg har aldrig oplevet noget lignende før.

Det var også sådan at hvis jeg tog et kæmpe natbind på, var det fuldkommen GENNEMBLØDT efter bare en halv time, jeg kunne ikke gå nogle steder fordi jeg blødte igennem alt.

Var jeg på wc for at skifte bind strømmede det også ud med blod forneden, det var virkelig ubehageligt.

Jeg var til lægen for at få målt blodprocent og det var heldigvis i orden men jeg blødte i halvanden uge og det var virkelig et helvede at bløde så kraftigt og så meget.

Nu er jeg på p piller og min cyklus og krop er heldigvis tilbage som normal igen, sidst jeg havde mens varede den kun 4 dage og blødte som "normalt"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.