Tappet for energi! (Ikke for sarte sjæle)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2012

Muhmi

Det handler om menstruation, så hvis du ikke gider læse om det eller svare på det, så gå udenom den her...

Puha... Min første rigtige mens efter fødslen begyndte to dage før nytårsaften... Dagen før nytårsaften begyndte jeg at bløde rigtig kræftigt... Dvs. at en tampax super plus (De orange) bliver gennemblødt på ca. ½ time - 3 kvarter... Derefter bliver bindet fyldt, hvis jeg ikke helt når at opdage hvor hurtigt det går, eller jeg hoster... Når jeg trækker proppen forneden ud, så drypper det ligeså stille ned i toilettet og jeg må indrømme jeg kun har prøvet det her én gang før når det var menstruation... Der var min daværrende kæreste ved at køre mig på hospitalet fordi jeg blev ligbleg... Det er nu fjerde dagen det står på og det ser ikke ud til opklaring, næsten tværdigmod.. Jeg synes ikke jeg er sønderligt bleg, men er tummelums oveni hovedet, lidt kvalme og er VILDT træt... Jeg har ikke haft særligt mange smerter, men de er faktisk begyndt at komme lidt i dag... Jeg har haft "Mens" to gange siden jeg har født foruden den her.. Men det var altså bare pletblødning, det her er en rigtig menstruation og jeg må da indrømme at min krop tager gævaldigt revance for de 8 mdr. den overhovedet ikke har blødt...

Men er det her normalt?? Altså at bløde så meget?

Før jeg blev gravid havde jeg mens i tre-fire dage og ikke overdrevet meget blod, bare sådan tre-fire tampax super (Grønne) om dagen og et natbind... Jeg ved godt at ens mens kan ændre sig efter man har født, men havde andre det sådan her den første gang den "Rigtige" menstruation meldte sin ankomst?

Vil helst ikke ringe unødigt til lægen, hvis det er meget normalt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Koen.

Her var den første menstruation efter fødslen os rigtig voldsom, det var jo som at tænde for en vandhane så det er vidst meget normalt desværre...

.

Anmeld

2. januar 2012

Mira0911

Sådan var det også ved mig anden gang efter fødslen hvor jeg fik det... Jeg tror bare det er en kraftig udrensning... Jeg gjorde ikke noget ved det, da jeg også oplevede det efter første fødsel... 

Anmeld

2. januar 2012

Caroline86

jeg oplevede det samme som dig da min mens kom 1. gang efter fødslen.. jeg kunne slet ikke bevæge mig uden at jeg kunne mærke det fosse ud (beklager detaljerne, men du ved præcis hvad jeg mener)...

Det var de første 2 menstruationer der var så slemme og så blev det bedre igen... Jeg bløder stadig betydeligt mere end før jeg blev gravid, men det er slet ikke som det du beskriver!

Sørg for at drikke rigeligt og hvis det fortsætter med at være så voldsomt, så ring lige til lægen om et par dage så de kan tjekke din blodprocent!

Men altså... jeg oplevede det samme og har jo så siden hen fået normale blødninger (jeg blødte selv meget lidt inden graviditeten)....

knus

Anmeld

2. januar 2012

KM78

Du lader til at bløde ret voldsomt, også selv om kroppen skal have tid til at finde sin rytme igen efter en fødsel. Heller en gang for meget til lægen end for sent.

At man ligefrem dypper menses efter at have trukket tamponen ud er ikke normalt i mit univers. Få det undersøgt.

Anmeld

2. januar 2012

Muhmi

tanja. skriver:

Her var den første menstruation efter fødslen os rigtig voldsom, det var jo som at tænde for en vandhane så det er vidst meget normalt desværre...

.

Hehe... Det lyder til det i hvert fald

Anmeld

2. januar 2012

Muhmi

Mira0911 skriver:

Sådan var det også ved mig anden gang efter fødslen hvor jeg fik det... Jeg tror bare det er en kraftig udrensning... Jeg gjorde ikke noget ved det, da jeg også oplevede det efter første fødsel... 

Okay... Ja det lyder til at flere oplever det, så det kunne godt være at jeg bare skal vente og se hvad der sker

Anmeld

2. januar 2012

Carina1977

Du skriver at du er træt....det kan godt være et symptom på at din blodprocent er ved at ryge nedad. Jeg har siden juli måned haft meget ukontrollerede blødninger. Så kraftigt at min blodprocent faldt drastisk, og der blev jeg nemlig voldsomt træt.

jeg tror blot din krop er forvirret lige nu, og lige skal omstille sig på en cyklus igen. Det kan godt tage lidt tid, og jeg vil tro det ikke er unormalt at det vil være på den her måde de næste 2-3 gange  Hvis det tager overhånd og ikke rigtig vil stoppe af sig selv igen, så findes der nogle piller på recept, der kan stoppe blødningen. De er ret effektive....de gange jeg har taget dem, har blødningen stoppet 1-2 dage efter.

Hvis din blødning ikke er stoppet om 3-4 dage, og stadig er lige så kraftigt, så ville jeg helt sikkert give lægen et kald.

Anmeld

2. januar 2012

Muhmi

Caroline86 skriver:

jeg oplevede det samme som dig da min mens kom 1. gang efter fødslen.. jeg kunne slet ikke bevæge mig uden at jeg kunne mærke det fosse ud (beklager detaljerne, men du ved præcis hvad jeg mener)...

Det var de første 2 menstruationer der var så slemme og så blev det bedre igen... Jeg bløder stadig betydeligt mere end før jeg blev gravid, men det er slet ikke som det du beskriver!

Sørg for at drikke rigeligt og hvis det fortsætter med at være så voldsomt, så ring lige til lægen om et par dage så de kan tjekke din blodprocent!

Men altså... jeg oplevede det samme og har jo så siden hen fået normale blødninger (jeg blødte selv meget lidt inden graviditeten)....

knus

Jeps, jeg ved hvad du mener... Det er fa'mer ikke rart at have det på den måde synes jeg... Må indrømme at jeg nok ikke har drukket det jeg skal og derfor er jeg nok ret konfus... Men jeg vil lige give det et par dage mere og hvis det ikke bliver bedre, så ringer jeg til lægen og spør' dem ad

Anmeld

2. januar 2012

Kamulla

årh jeg styrt blødte også.. VIRKELIG ufedt.. tog ingen steder, for blødte igennem på ingen tid.. men det er kun den første rigtigte blødning der er sådan.. bare sørg for at få noget jern af en art..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.