Er bare så træt af hende :-((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. marts 2009

Fines mor

Ja det er Josephine vi taler om her...

I Børnehaven er der en del forældrepar som er ved at blive skilt, hvilket jo har medført at nogle af disse børn er flyttet børnehave, og flyttet til hver sin forældre.
Nu har Josphine så fået den skøre ide, at hun da ikke gider bo hos os mere.
Så hverdag siger hun, at hun ikke vil med hjem for hun vil bo hos den og den, og så den ...!! Jeg er ved at give op.. jeg aner ikke hvad jeg snart skal sige til hende, hun er skrup hys!
Hun siger det er kedeligt at være hos os, så derfor vil hun gerne bo hos nogle andre... min energi er snart helt væk pga. dette, vi slås hverdag .. og jeg bliver jo også pisse ked af det på denne her måde.

What do do or say???

En træt Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Åhhh Det lyder rigtig ærgeligt... Jeg ville også blive ked af det. Jeg ved ikke rigtig hvad man skal gøre, andet end bare at skrub meget give hende kærlighed... Og så hun kommer til fornuft.

Men sikke noget. Forstår godt du bliver såret...

KRAM

Anmeld

3. marts 2009

Heidimed lea

nu ved jeg ikke om du kan bruge det til noget. meeeen

da jeg selv var lille samme alder, var jeg en Josephine altså jeg ville ikke bo hjemme.

hver gang min mor gik mig imod så ville jeg bare flytte hjem til min farmor, hun var sødere sagde jeg. tilsidst blev min mor så træt så sagde hun ok så pakker vi. derefter pakkede hun en bylt med nattøj og tandbørdte, fulgte mig til døren og sagde farvel skat flyt du bare hen til farmor. hvorefter jeg stortudede og aldrig siden talte om at flytte. sådan fortæller min mor mig historien.

måske kan du bruge brudstykker af historien. håber du forstår den rigtig
hilsen Heidi

Anmeld

3. marts 2009

Moderator

Heidimed lea skriver:

da jeg selv var lille samme alder, var jeg en Josephine altså jeg ville ikke bo hjemme.

hver gang min mor gik mig imod så ville jeg bare flytte hjem til min farmor, hun var sødere sagde jeg. tilsidst blev min mor så træt så sagde hun ok så pakker vi. derefter pakkede hun en bylt med nattøj og tandbørdte, fulgte mig til døren og sagde farvel skat flyt du bare hen til farmor. hvorefter jeg stortudede og aldrig siden talte om at flytte. sådan fortæller min mor mig historien.

hilsen Heidi

Det var måske en meget god idé... Det er lidt brutalt, men hun bliver jo nødt til at finde ud af at der er en konsekvens...

Anmeld

3. marts 2009

Fines mor

Heidimed lea skriver:

hilsen Heidi

Hej Heidi

den forsøger vi stort set hverdag, hun vil bare gerne flytte. :-)
Igår bad Johnny hende om at skille hendes seng ad, for hun bleve ved med at hun ville flytte. Igår ville hun så bo hos Thor. Det svinger med hvem det er hun vil bo hos, og det er ofte den person som hun har leget med samme eftermiddag når vi henter i børnehaven.
Så måske jeg bare skal sætte hende udenfor døren med en kuffert, men er også usikker på om hun bare begynder at gå.

Anmeld

3. marts 2009

Moderator

Fines mor skriver:

Hej Heidi

den forsøger vi stort set hverdag, hun vil bare gerne flytte. :-)
Igår bad Johnny hende om at skille hendes seng ad, for hun bleve ved med at hun ville flytte. Igår ville hun så bo hos Thor. Det svinger med hvem det er hun vil bo hos, og det er ofte den person som hun har leget med samme eftermiddag når vi henter i børnehaven.
Så måske jeg bare skal sætte hende udenfor døren med en kuffert, men er også usikker på om hun bare begynder at gå.

MÅSKE - altså som Heidi skriver, pakke en lille bylt på en pind. Et sæt nattøj og en tandbørste... Også sig, jamen, så kan du jo ikke bo hjemme mere. Heller ikke når det ikke er sjovt at bo hos thor mere. Så må du jo flytte for alvor...

Måske?

Anmeld

3. marts 2009

Fines mor

Zafir skriver:

MÅSKE - altså som Heidi skriver, pakke en lille bylt på en pind. Et sæt nattøj og en tandbørste... Også sig, jamen, så kan du jo ikke bo hjemme mere. Heller ikke når det ikke er sjovt at bo hos thor mere. Så må du jo flytte for alvor...

Måske?

Ja det lyder jo nemt nok :-(( For en og 7......

Anmeld

3. marts 2009

Moderator

Fines mor skriver:

Ja det lyder jo nemt nok :-(( For en og 7......

for en og 7???...

Men det er virkelig svært... For det er heller ikke til at holde ud at høre på...

Anmeld

3. marts 2009

Heidimed lea

nej jeg ved godt det ikke er så nemt, problemet er bare at hun ved det tirrer dig og sige sådan.

håber i løser det.

Anmeld

3. marts 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg ved godt det lyder hårdt, men hvorfor lader i jer gå på af det?

I gør jo meget mere ud af det, end det egentlig er.
Selvfølgelig vil hun ikke bo andre steder end hos mor og far når det kommer til stykket, men hun prøver jer af.. Jo, mere i reagerer jo større bliver det.
Og hun giver jo udtryk for at det er dem hun har leget med hun vil bo hos. Det har jo været hyggeligt. Ude og hjemme er ikke det samme og måske er det det hun netop har fundet ud af.. Det er hyggeligere at være ude. Det kan vi andre også synes engang imellem. væk fra dagligdag og pligter.
Men lav en lille historie ud af det.. Lad hende fortælle, hvor hun vil flytte hen og hvad de skal lave. Hør hende evt. hvornår hun vil savne mor og far. Men lad være med at blive sure hvis hun siger at hun ikke kommer til det. Det er ikke noget mod jer personligt. Men bare en fase mange forældre skal igennem.
Hun er altså kun knap 5 år og kan ikke altid gennemskue konsekvensen af det hun siger.

Sådan ville jeg tackle det. Og det har virket her.

Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.