Ung mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. december 2011

anonym93

Hej alle :-)

Jeg er en pige på snart 19 år, med den mest fantastiske kæreste på 23 igennem 1½ år. Vi er begge to meget indstillede på at gå i gang med projekt-baby til foråret, og glæder os helt vildt til jeg smider p-pillerne til marts. Det er i hvert fald planen ;o)

Jeg læser på STX, og er færdig til sommer. Min kæreste leder efter en lærerplads som mekaniker, men arbejder pt. fuldtids i butiksarbejde. Efter gymnasiet er afsluttet, har jeg en plan om at læse finansøkonomi, og på den måde udanne mig til ejendomsmægler.

Men da projekt-baby snart går i gang, må jeg jo vente med uddannelsen til efter den lille er kommet til, og er blevet lidt større :-)

Det jeg ville med denne tråd, var at høre jer om, hvilke muligheder jeg har, for indkomst i tiden jeg stopper på STX, til den lille er stor nok, til at jeg kan tage min videregående uddannelse? Kan jeg starte på uddannelse, og så fortsætte hvor jeg slap?
Skal jeg finde mig til fritidsarbejde?
Hvor længe går der, før at den lille eksempelvis kan starte i dagpleje?

Kan økonomien holde til 3?

Jeg har så mange spørgsmål, og hører også gerne fra nogen som har stået i lignende situation :-)

Kram den skrukke unge )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2011

MortilCilas

Jeg var på kontanthjælp da jeg blev gravid og var det hele vejen igennem graviditeten. Jeg blev gravid i april måned sidste år, og skulle have taget 10'ende klasse fra august, men da su'en var for lav dengang, kunne jeg ikke. Jeg started på uddannelse min søn var 10½ måned, og han started i vuggestue da han vare 8½ måned, og det synes jeg var tidligt, og han var den yngste, men mange babyer starter når det er mellem 6 - 12 måneder

Anmeld

31. december 2011

Maja_4000

Jeg var på kh under gravidtet og barsel .. Vores datter startede i vuggestue da hun var knap 11 måneder , og jeg er glad for hun ikke skulle ud før !! Men det kommer jo også an på , hvornår ens skole starter , om det passer sammen

Jeg skal læse videre fra på tirsdag , og vi håber at det kan løbe rundt når jeg er på su .. Men det må tiden vise (;

Anmeld

31. december 2011

anonym93

Men hvad med kontanthjælp? Skal man ikke søge jobs osv. for at kunne modtage kontanthjælpen? :-)

Anmeld

12. januar 2012

twinboys

Jeg er privat dagplejer og jeg har taget børn ind fra 5mdr. så ja det er vel noget man selv bestemmer...

Spændende med projekt bebs til marts

Majbritt

Anmeld

12. januar 2012

EKBJ

anonym93 skriver:

Hej alle :-)

Jeg er en pige på snart 19 år, med den mest fantastiske kæreste på 23 igennem 1½ år. Vi er begge to meget indstillede på at gå i gang med projekt-baby til foråret, og glæder os helt vildt til jeg smider p-pillerne til marts. Det er i hvert fald planen ;o)

Jeg læser på STX, og er færdig til sommer. Min kæreste leder efter en lærerplads som mekaniker, men arbejder pt. fuldtids i butiksarbejde. Efter gymnasiet er afsluttet, har jeg en plan om at læse finansøkonomi, og på den måde udanne mig til ejendomsmægler.

Men da projekt-baby snart går i gang, må jeg jo vente med uddannelsen til efter den lille er kommet til, og er blevet lidt større :-)

Det jeg ville med denne tråd, var at høre jer om, hvilke muligheder jeg har, for indkomst i tiden jeg stopper på STX, til den lille er stor nok, til at jeg kan tage min videregående uddannelse? Kan jeg starte på uddannelse, og så fortsætte hvor jeg slap?
Skal jeg finde mig til fritidsarbejde?
Hvor længe går der, før at den lille eksempelvis kan starte i dagpleje?

Kan økonomien holde til 3?

Jeg har så mange spørgsmål, og hører også gerne fra nogen som har stået i lignende situation :-)

Kram den skrukke unge )

Jeg venter barn til maj og skal starte i 10. klasse til august. Jeg skal på kontanthjælp til jeg starter i gymnasiet og kan få SU. De kan starte i dagpleje når de er 6 måneder :-) det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide!! 

Anmeld

12. januar 2012

anonym93

twinboys skriver:

Jeg er privat dagplejer og jeg har taget børn ind fra 5mdr. så ja det er vel noget man selv bestemmer...

Spændende med projekt bebs til marts

Majbritt

Jaa det bliver spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.