gravid og pencilin..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Melanie Bjerre

Heej tøser

Jeg har været til læge idag pga. stærke underlivs smerter, som har stået på i omkring 14 dage.. Han mente at det var underlivsbetændelse og vil give mig pencilin nu to gange om dagen i 10 dage.. han testede om jeg var gravid ved urin prøve, som vidste negativ, hvilket er klart, for jeg skal første have min mens den 6. .. !!!

Han siger at testen er ligeså god som en alm hjemme test..

nu kommer spørgsmålet så ..

Kan pencilinen ødelægge det HVIS jeg nu er gravid.. ??

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

M (:

Melanie-Marie92 skriver:

Heej tøser

Jeg har været til læge idag pga. stærke underlivs smerter, som har stået på i omkring 14 dage.. Han mente at det var underlivsbetændelse og vil give mig pencilin nu to gange om dagen i 10 dage.. han testede om jeg var gravid ved urin prøve, som vidste negativ, hvilket er klart, for jeg skal første have min mens den 6. .. !!!

Han siger at testen er ligeså god som en alm hjemme test..

nu kommer spørgsmålet så ..

Kan pencilinen ødelægge det HVIS jeg nu er gravid.. ??

knus

Hvilken penicillin er det? (og hvorfor spurgte du ikke din læge?)

Anmeld

1. januar 2012

Melanie Bjerre

M (: skriver:

Hvilken penicillin er det? (og hvorfor spurgte du ikke din læge?)

Det er hedder Tetralysal

Og det var fordi det ikke var min læge jeg var til men min mors, fordi jeg ikke er så vild med min egen læge, og han skal ikke vide at jeg prøver at få barn

Anmeld

1. januar 2012

M (:

Melanie-Marie92 skriver:

Det er hedder Tetralysal

Og det var fordi det ikke var min læge jeg var til men min mors, fordi jeg ikke er så vild med min egen læge, og han skal ikke vide at jeg prøver at få barn

Der står på promedicin.dk under graviditet:

Må ikke anvendes.
Der er data for næsten 400 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. Den begrænsede datamængde tillader ikke at udelukke en øget risiko.Tetracycliner er kontraindicerede i 2. og 3. trimester, da de indbygges i fosterets tand- og knoglevæv og kan give leverskade hos moderen.

- Men igen, måske er konsekvenserne af en ubehandlet underlivsbetændelse større end de risici der er ved graviditet.. Og du ved jo end ikke om du er gravid.. :/

Anmeld

1. januar 2012

Melanie Bjerre

Der står på promedicin.dk under graviditet:

Må ikke anvendes.
Der er data for næsten 400 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. Den begrænsede datamængde tillader ikke at udelukke en øget risiko.Tetracycliner er kontraindicerede i 2. og 3. trimester, da de indbygges i fosterets tand- og knoglevæv og kan give leverskade hos moderen.

- Men igen, måske er konsekvenserne af en ubehandlet underlivsbetændelse større end de risici der er ved graviditet.. Og du ved jo end ikke om du er gravid.. :/

Okay, ja det lyder selvfølgelig ikke helt godt..

Men hvad så når man har været på det, er der så mindre chance for at blive gravid bagefter??

Anmeld

1. januar 2012

M (:

Melanie-Marie92 skriver:

Okay, ja det lyder selvfølgelig ikke helt godt..

Men hvad så når man har været på det, er der så mindre chance for at blive gravid bagefter??

Nej, det burde der ikke være.

Anmeld

1. januar 2012

Melanie Bjerre

Nej, det burde der ikke være.

Okay, tusind tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.