Del ud af jeres sparetips!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

Anonym trådstarter

k&k skriver:

Det må du da gerne - vi er 2 voksne - ingen børn, dog en på vej : 

Jeg er på dagpenge og kæresten er slagterelev:

Vi har et budget der hedder 1200 kr. i ugen til mad, benzin og hvad der nu lige skal til af tandpasta, sæbe osv...

Og vi bruger mellem 200 - 400 kr. på mad i ugen. (og her indgår alt "andet" på nær benzin)

Derudover har vi vores penge hos mine svigerforældre og så overfører de hver søndag. Hvis vi har pengene på vores egen konto bliver de simpelthen brugt på pjat! Det var ikke nemt at indse - men hold op det har hjulpet os!

Og så er der jo de penge der ikke indgår i uge-budgette: Som vi enten sparer op - eller bruger til uforudsete udgifter (bilen skal have nye bremser) Og gaver... osv....

mange tak for svar.

Vi har 3000 kr om mdr til mad, husholdningsmidler osv. Det er vel omkring 650 kr om ugen.

Det er vildt svært for os at holde os indenfor det.

Vi er 2 voksne og et barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

k&k&k&k

Anonym skriver:

mange tak for svar.

Vi har 3000 kr om mdr til mad, husholdningsmidler osv. Det er vel omkring 650 kr om ugen.

Det var godt nok heller ikke meget... Det lyder meget som det beløb vi havde dengang vi begge gik på handelsskolen og levede af SU 

Det var også dengang det gik galt for os og vi gjorde en masse dumme ting (økonomisk) Og det bøder vi stadig for den dag i dag... 

Så kan jeg godt forstå i sidder hårdt i det...

Men det med at dele pengene op i uger er ihvertfald med til at gøre det hele mere overskuelig...

Og så kan aftensmad hos forældre/svigerforældre et par gange om ugen også være en stor hjælp 

Anmeld

30. december 2011

Christina.78

Altså vi prøver at holde os for ca 2000 i måneden og det kører faktisk ret ok , sålænge der bliver lavet madplan  og vi lever af normal mad..ikke havregrød og luft

så kommer der bleer og andet ved siden af men det løber aldrig op i vildt mange penge..

vi er 2 voksne og en tøz på snart 3

Anmeld

30. december 2011

celkt

vi budgetterer med 1000 kr om ugen, til bleer, mad, kattemad, rengøringsmidler og så videre. vi er 2 vokse, en på 6, en på 1 og så min søn på 7, der er hjemme hver anden weekend. Og 2 katte forøvrigt.

Og det er ret stramt, så det kræver madplaner, hvis det skal lykkedes.

Anmeld

30. december 2011

Flødebollen

Vi har et madbudget der hedder 2000 kr i måneden som så også inkluderer husholdning, toiletartikler mv.

Vi laver også madplan, og jeg handler ind til ca. 10 dage af gange, og det koster os omkring 3-500 kr. pr gang

Anmeld

30. december 2011

M (:

Vi køber kød i store pakker på tilbud og pakker dem i pakker af ca. 300 g til 2 mennesker. Så er der kød til lang tid for ikke så mange penge. Sidste måned købte jeg oksefars, svinefars og kyllingefileter for i alt 300 kr, og der blev til 15 x 300 g kød og 3 x 400 g (til hvis vi evt. skulle være en ekstra til aften) (= ca. 16 kr pr. dag).. 

Anmeld

30. december 2011

4xGreve

Anonym skriver:

mange tak for svar.

vi har også 3000kr om måneden til mad, husholdning, tøj, sko mm. og vi kan godt leve for det hvis vi knalder ballerne sammen og tænker os om..

Vi skriver indkøbs seddel og gør det til en hobby at holde os til den, vi laver madplan, og vi køber på tilbud...

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

4xGreve skriver:

vi har også 3000kr om måneden til mad, husholdning, tøj, sko mm. og vi kan godt leve for det hvis vi knalder ballerne sammen og tænker os om..

Vi skriver indkøbs seddel og gør det til en hobby at holde os til den, vi laver madplan, og vi køber på tilbud...

Jamen det skal også bare kunne lade sig gøre for os!!

Anmeld

30. december 2011

Lone Jakobsen

her er lige et par sparetips fra mig:

* genbrug, både tøj, madrester og "for gamle varer" det meste kan genbruges på en eller anden måde.

* kig tilbuds reklamer og køb basis vare til den laveste pris.

* køb store partier og pak om, frys ned

* madplanen (som de andre skriver) er et kæmpe hit

* bytte bytte kødmand, snak sammen med veninder og familie om bytte ordninger. det kan bruges både ved tøj, film, cd-er og evt. legetøj

* gå efter sæson varer. fx. kål om vinteren jordbær om sommerens osv. ikke nok med at de er billigst, de er også mest nærende.

ja det var lige hvad jeg ku komme på. men held og lykke med projektet i hvert fald.

Anmeld

30. december 2011

Noahmor

Anonym skriver:

Puha, et af mine nytårsforsæt er at få mere styr på vores økonomi. Vi har egentlig altid været ret gode til at styre det, men en meget dyr december, samt en flytning, som stadig nager, så er det hårdt.

Jeg skal vende skuden, for jeg kan mærke at den skrantende økonomi går mig meget på.

Problemet er lidt, at jeg er studerende og det samme er min mand, så økonomien er stram og man skal overveje alle køb.

Har i gæve tøser ikke nogle super sparetips

ALLE RÅD MODTAGES MED KYSHÅND!

Hvis I har mulighed for det, så gå dagligevarebutikkerne om formiddagen. 

Der er tit nedsat kød, som udløber samme dag. Der er en del penge at spare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.