Del ud af jeres sparetips!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.388 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Anonym trådstarter

Puha, et af mine nytårsforsæt er at få mere styr på vores økonomi. Vi har egentlig altid været ret gode til at styre det, men en meget dyr december, samt en flytning, som stadig nager, så er det hårdt.

Jeg skal vende skuden, for jeg kan mærke at den skrantende økonomi går mig meget på.

Problemet er lidt, at jeg er studerende og det samme er min mand, så økonomien er stram og man skal overveje alle køb.

Har i gæve tøser ikke nogle super sparetips

ALLE RÅD MODTAGES MED KYSHÅND!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

k&k&k&k

Anonym skriver:

Puha, et af mine nytårsforsæt er at få mere styr på vores økonomi. Vi har egentlig altid været ret gode til at styre det, men en meget dyr december, samt en flytning, som stadig nager, så er det hårdt.

Jeg skal vende skuden, for jeg kan mærke at den skrantende økonomi går mig meget på.

Problemet er lidt, at jeg er studerende og det samme er min mand, så økonomien er stram og man skal overveje alle køb.

Har i gæve tøser ikke nogle super sparetips

ALLE RÅD MODTAGES MED KYSHÅND!

En ting der har hjulpet os utrolig meget er MADPLAN! Det er simpelthen en fantastisk opfindelse...

Herhjemme laver vi en plan for hvad vi skal have til aftensmad hele den kommende uge, og også hvad vi skal have til frokost...

Og så handler vi i lidl... Det er det billigste sted her i byen...

Og det med at man kun kommer i en butik, og kun handler én gang i ugen gør at man ikke får alle de impulskøb med i vognen hver gang man handler... Og når du ikke er udsat for fristelser - bliver du heller ikke fristet 

Det er ihvertfald noget der har hjulpet os - håber det kan hjælpe 

Anmeld

30. december 2011

celkt

madplaner er det første og bedste råd.

det andet jeg vil sige, er at hvis du udregner hvor mange penge du har til alt hver uge, inkl. de nye sko eller en ny film, og så hæver dem og lægger dem i kuverter, - så lader du dankortet blive hjemme. For bruger man kortet, bruger man flere penge end når man står med kontanterne i hånden og kan se dem og tænke på at om lidt er de der ikke mere.

Anmeld

30. december 2011

Zeus

Hvis du skal ned efter 1 ltr. mælk og en pakke sukker, så tag kun de penge med, som det koster - og ikke hele pungen.. På den måde ender man ikke med at komme hjem med en masse andet, som man dybbest set ikke manglede

Anmeld

30. december 2011

Maja_4000

Jeg følger lige med .. Vi står i samme situation ..

Lav store portioner mad og spæd op med grøntsager - så strækker kødet meget længere .. Sørg for altid at have en rest et eller andet i fryseren , så du ikke kommer til at købe pizza , når overskuddet ikke lige er der til at lave mad

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

k&k skriver:

En ting der har hjulpet os utrolig meget er MADPLAN! Det er simpelthen en fantastisk opfindelse...

Herhjemme laver vi en plan for hvad vi skal have til aftensmad hele den kommende uge, og også hvad vi skal have til frokost...

Og så handler vi i lidl... Det er det billigste sted her i byen...

Og det med at man kun kommer i en butik, og kun handler én gang i ugen gør at man ikke får alle de impulskøb med i vognen hver gang man handler... Og når du ikke er udsat for fristelser - bliver du heller ikke fristet 

Det er ihvertfald noget der har hjulpet os - håber det kan hjælpe 

Årh vi har prøvet det madplans halløj. Men vi SKAL igang igen. Vi bruger alt for mange penge på mad.

Hvad er jeres madbudget, hvis det er ok at jeg spørger?

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

madplaner er det første og bedste råd.

det andet jeg vil sige, er at hvis du udregner hvor mange penge du har til alt hver uge, inkl. de nye sko eller en ny film, og så hæver dem og lægger dem i kuverter, - så lader du dankortet blive hjemme. For bruger man kortet, bruger man flere penge end når man står med kontanterne i hånden og kan se dem og tænke på at om lidt er de der ikke mere.

Det kan da være at jeg skal praktisere det. Jeg tænker bare, at man sommetider skal have noget dyrt. Hvis man skal det, kan man så bruge penge fra andre ugers puljer?

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Hvis du skal ned efter 1 ltr. mælk og en pakke sukker, så tag kun de penge med, som det koster - og ikke hele pungen.. På den måde ender man ikke med at komme hjem med en masse andet, som man dybbest set ikke manglede

Den er nok ikke helt dum. Det er netop det med at have dankort, som er fælden. Så bruger man bare hvad man har

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Jeg følger lige med .. Vi står i samme situation ..

Lav store portioner mad og spæd op med grøntsager - så strækker kødet meget længere .. Sørg for altid at have en rest et eller andet i fryseren , så du ikke kommer til at købe pizza , når overskuddet ikke lige er der til at lave mad

ja, alt junkfood skal være bandlyst i 2012. både af økonomiske men også sundhedsmæssige årsager

Anmeld

30. december 2011

k&k&k&k

Anonym skriver:

Årh vi har prøvet det madplans halløj. Men vi SKAL igang igen. Vi bruger alt for mange penge på mad.

Hvad er jeres madbudget, hvis det er ok at jeg spørger?

Det må du da gerne - vi er 2 voksne - ingen børn, dog en på vej : 

Jeg er på dagpenge og kæresten er slagterelev:

Vi har et budget der hedder 1200 kr. i ugen til mad, benzin og hvad der nu lige skal til af tandpasta, sæbe osv...

Og vi bruger mellem 200 - 400 kr. på mad i ugen. (og her indgår alt "andet" på nær benzin)

Derudover har vi vores penge hos mine svigerforældre og så overfører de hver søndag. Hvis vi har pengene på vores egen konto bliver de simpelthen brugt på pjat! Det var ikke nemt at indse - men hold op det har hjulpet os!

Og så er der jo de penge der ikke indgår i uge-budgette: Som vi enten sparer op - eller bruger til uforudsete udgifter (bilen skal have nye bremser) Og gaver... osv....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.