Dåbskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

hautecouture

Uh, dejligt med alle de svar - må hellere kaste mig over at øve roser ) Er de lavet ''rigtigt'' synes jeg nemlig ikke der er noget flottere på en kage end bare en MASSE roser i store bundter )

tak også for inspiration til fyld - bliver helt lækkersulten... er der nogle der ved, hvor man kan finde opskrifter på nogle lækre bunde også? (gerne både mørke og lyse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

hautecouture

Qoco skriver:

når jeg laver roser af marcipan så laver jeg små runde flade stykker og ruller 1. stykke sammen som et kræmmerhus (bare helt til) så ryller jeg stykke efter stykke på og bøjer topperne lidt så det til sidst danner et rosehovede.

bladene laver jeg ovale (lidt spidse) og med en kniv eller lign. trykker jeg en "bøjning" i midten på langs og så trykker jeg igen med kniven (ikke bladets skarpe side) ben ud fra "bøjningen i midten" til kanterne.

hvis det lyder dårligt forklaret så kan jeg sagtent poste et billed af en kage med roser jeg har lavet.

Jeg vil MEGET gerne se dine roser, hvis ikke det er til for meget besvær )

Anmeld

29. december 2011

Lullaby

Tullen85 skriver:

bruger den på denne side: http://www.kagekonen.com/2007/05/mud-cake.html

det bedste er at den bliver bedre af at stå et par dage eller 3 på køl, så man kan lave den lidt tid før, den er super let at skærer til da den nettop er rigtig fast.. ooog så spiser gæsterne ikke ligeså meget kage hehe

Men de der cm hun snakker om. Hvad er det? Højde, længde eller bredde på en bradepande? Skal nemlig lave en kage til 13 mennesker og den skal være firkantet men synes godt nok at der skal bruges meget til en 30 cms kage men ikke hvis det er i højden jo

Anmeld

29. december 2011

SHERO

Ved de firkantet er bredde x længde, og ved de runde er det diameter... Det er nogen store potioner, men de hæver ikke så meget så der skal meget til, men til gengæld bliver de også rigtig flotte høje.. helt perfekte til fondant kager..

Anmeld

29. december 2011

lio

hautecouture skriver:

Jeg vil MEGET gerne se dine roser, hvis ikke det er til for meget besvær )

kan du fornemme dem, har ikke nærbillede.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. december 2011

Dot D

Her er et billede af nogle roser, jeg har lavet i marcipan. Det klistre lidt at lave dem, men de bliver nu meget fine

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. december 2011

hautecouture

Åh, så fine jeres roser er... jeg må bare igang med at øve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.