Føler mig tom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

mulle85

Anonym skriver:

Men man kan bare godt blive rigtig træt af...

Kan du ikke lige, vil du ikke, har du tid til...

Han spørger sgu da ikke mig, om jeg har lyst til at lave mad, om jeg har tid til lige at handle ind.

Jeg gør det af mig selv, fordi jeg ved, det er det, der skal til, for at tnigene kan hænge sammen.

Får sgu helt opkastfornemmelser af det her.

jeg kan sagtens følge dig!!

han handler aldrig på vej hjem fra job eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

sarahb

Anonym skriver:

Men det kan dælme godt føles som en uendelig kamp

Ja, de mænd.

Vi elsker dem jo, men ind i mellem er de fandeme ikke de hurtigste knallerter på haven

HØRT

Anmeld

29. december 2011

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg havde konsekvent kun taget "min eget rod" og ladet alt hans ligge.

Har du overvejet om det er en mulighed for dig. ??

Så er han jo nød til selv at vake sit tøj, og selv ordne opvask efter ham selv osv....

Det er da et forsøg værd

Anmeld

29. december 2011

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

jeg kan sagtens følge dig!!

han handler aldrig på vej hjem fra job eller?

Han har desværre ikke noget kørekort, og jeg arbejder inde i midtbyen, hvor han arbejder 1 km fra vores hus på landet.

Anmeld

29. december 2011

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg havde konsekvent kun taget "min eget rod" og ladet alt hans ligge.

Har du overvejet om det er en mulighed for dig. ??

Så er han jo nød til selv at vake sit tøj, og selv ordne opvask efter ham selv osv....

Det er da et forsøg værd

Problemet er ,at jeg simpelthen ville blive sindsyg over at kigge på alt det andet rod.

Det duer jeg slet ikke til sådan noget..

Anmeld

29. december 2011

mulle85

Anonym skriver:

Han har desværre ikke noget kørekort, og jeg arbejder inde i midtbyen, hvor han arbejder 1 km fra vores hus på landet.

nåh okay, men så er der jo masser af andre ting han kan gå i krig med i stedet jo

Anmeld

29. december 2011

lio

Kunne det være muligt at i lavede et "skema" med forskellige opgaver, og delte dem mellem jer. så kan man havde en fast aftale om hvem der har hvilke opgaver.

daglige, ugentlige om månedlige opgaver.

vi har lige "opdateret" vores opgaver i hjemme fordi jeg er gravid og meget træt og kan ikke alt det tunge mere.

Kæresten her

Hjælper med at handle store indkøb (fælles)

Bærer vasketøj i kælderen og op

Tirsdag og Torsdag laver han aftensmad

Støvsuger ca. 1 gang om ugen eller når der lige trænger.

Opvask er fælles så der skiftes vi lidt, alt efter hvor træt man er.

Anmeld

29. december 2011

Sissel

Jeg har også altid været perfektionistisk når det kommer til det huslige.. Men igennem de år jeg har været sammen med Kasper har jeg lært at slappe mere af med det.. Men det har jeg jun været i stand til fordi min kæreste VIRKELIG har oppet sig.. Hun flyttede direkte hjemme fra sin mor og sammen med mig, og min svigermor lyder lidt ligesom din.. Det første år vi boede sammen lavede jeg også alt.. Men i takt med at vi har fået børn, og utallige skænderier senere har vi et virkelig godt samarbejde kørende.. Dels fordi han har fået øjnene op for hvor pisse hårdt det nogle gange er at holde en husholdning, og dels fordi han virkelig gør en dyd ud af at et parforhold skal være et samarbejde på alle områder..
Når det så er sagt, så tror jeg altså fuldt og fast på at der er noget godt i at mænd og kvinder er SÅ forskellige som vi er.. Så vi lissom supplere hinanden.. Og jeg har fundet fred med at der bare er nogle ting som altid er min rolle.. Herhjemme er det f.eks mig der står for at handle.. Så vi får noget ordenligt at spise, og jeg ved hvad vi har i skabene, men det er ikke ens betydning med at det er min skyld hvis det så lige glipper, og der er noget jeg har glemt at købe.. Så siger min kæreste bare at så smutter han lige ned i kiosken efter det..
Jeg tror i bund og grund det handler om, om din kæreste er villig til at slippe den der latterlige forestilling om hvad der er kvindejob og hvad der er mandejob. Og så bare finde ud af at det at gøre praktiske gøremål bare er en del af at blive voksen..
Og så skal du øve dig i at slippe kontrollen.. Der er ingen af jer der tar skade af at få rugbrød til aftensmad, fordi du i en rum tid ikke laver mad, og han finder ud af at det sgu i længden er lidt kedeligt med leverpostejsmadder..

Og så har jeg forøvrigt ikke vasket hans tøj i 4 år.. Han har sin egen vasketøjskurv og mig og ungerne har en.. Og det er måske fjollet, men det er simpelthen det mest utaknemmelige job.. Og jeg har sagt til ham at jeg aldrig kommer til at ordne hans vasketøj igen.. No fucking way

Jeg håber I får løst det, for det er bare pisse hårdt..

Knus herfra

Anmeld

29. december 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Hej piger.

ADVARSEL: Lang, men et hvis du når til bunden og giver mig din kommentar med.

Jeg bor sammen med min kæreste gennem otte år, ingen børn endnu.

Problemet er, at jeg i april fik en depression, som jeg heldigvis er meget tæt på at være ude af. Eller jeg har det hvert fald meget bedre.

Min kæreste er lige ved at give mig spat, og vi havde et kæmpe skænderi i går, hvor det endte med, at vi gik i seng uden at sige godnat og tog af sted i morges uden at sige farvel, selvom vi har en regel om, at vi ikke gør sådan.

Jeg står for stort set alt det huslige, da han er blevet vartet op i hoved og røv af sin mor - en fantastisk svigermor, men hold da op, hun har fordrejet de børn på nogle områder.

Jeg ringede hjem til ham i går, da han havde fri allerede 14.30. Spurgte ham, om han gad tømme vaskemaskinen. Det gad han ikke.

Og så havde han ikke gjort det. Nej, han havde åbnet døren, tømt postkassen, lukket hunden ud og sat sig til at spille FIFa. Et spil, jeg selv gav ham i julegave, og selvfølgelig skal det afprøves. Men hele verden og vores husholdning går ikke i stå, bare fordi det er mellem jul og nytår.

Maden skal stadig laves, indkøbene skal stadig foretages, gulvene skal stadig vaskes, opvaskemaskinen skal fyldes og tømmes og tøjet skal vaskes.

Men det er kvindeopgaver. Det har han seriøst sagt til mig. Det skal lige siges, at jeg ved, han siger det for at provokere mig, for jeg flyver helt op i det røde felt.

Han interesserer sig ikke for det huslige. Men hvem fanden gør lige det? Jeg danser ikke fandango, mens jeg hænger tøj op, men det er ting, der SKAL gøres, for at en husholdning kan hænge sammen, og for at han kan få rene underhyler på hver morgen.

En af de store problemer før min depression var, at jeg ikke kunne give opgaver videre, at jeg metaforisk ment, tog alle bæreposerne i stedet for at lade andre tage over.

Det går som sagt bedre, men der skal ikke meget til, før jeg kan falde tilbage, og det er den daglige kamp, jeg kæmper for at blive rask. Men hvorfor skal jeg så bede ham om alting? Gider du det, gider du dat.

Hvad med at han åbnede sin øjne og selv så, at opvaskeren manglede en tabs eller hov, vaskemaskinen er da fyldt. Han ser det ikke, og det generer ham heller ikke.

Jeg er så gal, og vil fandeme have, at vi skal være fælles om tingene.

Så siger han til mig, at han er træt af, at alting skal gå efter mit hoved. Det gør det ikke, men så jeg svarede ham, så føler han det nok sådan, fordi jeg altid skal bede ham om alting.

Puha. Der kom al galden.

Tak fordi du læste med og godt nytår

Et kram til dig fordi du trods alt holder det ud...jeg havde IKKE gjort det Et godt tip jeg ved virker er, at du kun vasker dit tøj og bevidst lader hans være. Barnligt JA ad helvede til, men det virker Når der ikke er flere rene underhylere og de også er brugt på vrangen så skal du se, at han nok kan vaske sit eget lort. Go fornøjelse og pas på dig selv

Anmeld

29. december 2011

Anonym trådstarter

Qoco skriver:

Kunne det være muligt at i lavede et "skema" med forskellige opgaver, og delte dem mellem jer. så kan man havde en fast aftale om hvem der har hvilke opgaver.

daglige, ugentlige om månedlige opgaver.

vi har lige "opdateret" vores opgaver i hjemme fordi jeg er gravid og meget træt og kan ikke alt det tunge mere.

Kæresten her

Hjælper med at handle store indkøb (fælles)

Bærer vasketøj i kælderen og op

Tirsdag og Torsdag laver han aftensmad

Støvsuger ca. 1 gang om ugen eller når der lige trænger.

Opvask er fælles så der skiftes vi lidt, alt efter hvor træt man er.

Det lyder også som en god ide.

Vi havde egentlig skrevet op på vores husketavle, hvad der skulle gøres i løbet af ugen. Men det står sådan lidt og svæver, for der er ingen navne på, og det gør det måske lettere at løbe fra det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.