blødene gummer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.414 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. december 2011

2721

Noget man kan gøre når ens barns gummer bløder ved tandfrembrud? Han kan godt spise men han går med fingerne inde i munden mens han græder og er ekstra pyller.
De har aldrig blødt før. Nogen der ved hvorfor de gør det denne gang? Der er hans 3 kindtand og 3 hjørnetand i undermunden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

charlottekri

giv ham en kold våd vaskeklud som han kan gå og tygge på

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

Puslingen skriver:

Noget man kan gøre når ens barns gummer bløder ved tandfrembrud? Han kan godt spise men han går med fingerne inde i munden mens han græder og er ekstra pyller.
De har aldrig blødt før. Nogen der ved hvorfor de gør det denne gang? Der er hans 3 kindtand og 3 hjørnetand i undermunden.

Det kan være nogle urenheder og bakterier. Sørg for at børste hans tænder 3 gange dagligt

Laura havde også en bidering fra Apoteket, som kan kommes i fryseren - det hjalp rigtig meget. Ellers er agurker også rigtig gode

Anmeld

2. januar 2012

2721

Baagøe skriver:

Det kan være nogle urenheder og bakterier. Sørg for at børste hans tænder 3 gange dagligt

Laura havde også en bidering fra Apoteket, som kan kommes i fryseren - det hjalp rigtig meget. Ellers er agurker også rigtig gode

Puha, det håber jeg da ikke det er, e ellers meget grundig med tandbørstning der har været 2 gange dagligt, men er nu gået over til 3 gange dagligt.
Er det noget man skal have kigget på ??

Anmeld

2. januar 2012

Nessie

Puslingen skriver:

Puha, det håber jeg da ikke det er, e ellers meget grundig med tandbørstning der har været 2 gange dagligt, men er nu gået over til 3 gange dagligt.

Hvis gummerne bløder, ville jeg nok holde lidt igen med tandbørstningen, så de kan få lidt ro, og hele op.

Hvis det bliver ved, synes jeg at du skal tale med lægen,for det er vist ikke helt normalt at de bløder, vi oplevede det i hvert fald ikke her.
Kan det evt. være hånd-fod og mundsyge? Det giver blister i munden, som kan bløde ved tandbørstning

Anmeld

2. januar 2012

Pige2009

Puslingen skriver:

Det er jo ikke sikkert, at det er det - hvor gammel er han?

Anmeld

2. januar 2012

2721

Nessie skriver:

Hvis gummerne bløder, ville jeg nok holde lidt igen med tandbørstningen, så de kan få lidt ro, og hele op.

Hvis det bliver ved, synes jeg at du skal tale med lægen,for det er vist ikke helt normalt at de bløder, vi oplevede det i hvert fald ikke her.
Kan det evt. være hånd-fod og mundsyge? Det giver blister i munden, som kan bløde ved tandbørstning

Hmm måske... Det er kun nede i gummen rundt om de 2 tænder der er ved at kommer frem.
Han har dog fået en underligt udslæt over hele kroppen, det er dog ikke blære, bare bitte bitte små knopper der kommer flere og flere af

Anmeld

2. januar 2012

2721

Baagøe skriver:

Det er jo ikke sikkert, at det er det - hvor gammel er han?

Han er 18 mdr

Anmeld

2. januar 2012

Pige2009

Puslingen skriver:

Han er 18 mdr

I Odense er de ved tandlæge omkring den alder, hvad med hos jer?

Anmeld

2. januar 2012

2721

Baagøe skriver:

I Odense er de ved tandlæge omkring den alder, hvad med hos jer?

Det er så vidt jeg forstod først når de blier 3 år, hvilket jeg er ret utilfreds med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.